2016-10-15, 01:25
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norsk80
Da har du misforstått. Hun har brukt ca 3,5g av tuben (litt over 10%), eller rundt 20mg av virkestoffet.

Haha. Somna om Jävla fuskare.
Johaug är tokdopad och har fuskat under lååång tid
Citera
2016-10-15, 01:43
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Johaug kommer att få 2-4 års avstängning för det är praxis vid sådana här dopingfall. Det har utdömts 27 fall tidigare och alla har gett avstängningar med snitt 2 år. Hennes lögner förvärrar för henne.

Samtidigt är norrmän jäkligt korkade. Förbundet hyllar dopingen och människorna i norge fattar ingenting verkar det som. Skandal hur osportsliga skitiga Norge är.

Tycker så synd om riktiga idrottstjejer som Kalla som verkligen älskar skidåkningen
Citera
2016-10-15, 01:45
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare
Jämför Flugstad med Marit tex hon ser fullt normalt söt ut medans Marit har manliga drag i ansikte och kropp. Det får dom av steroider man minns tillbaks från damerna i dåvarande Östtyskland.

Marit Björgen erkände doping tidigare ikväll och meddelade att hon aldrig skulle våga tävla med dagens dopingtester.. stod på SVT-Text
Citera
2016-10-15, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Endast Myllylä har erkänt att han använt epo i sin karriär. Endast Isometsä befanns ha hemohes i blodet i Lahti. Inga finländare testades positivt för epo. Du talar om väskor. När har Finland ställt in alla skidverksamhet? Lever du i en parallel värld?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dopningsskandalen_i_Lahtis_2001
http://www.dn.se/sport/kyro-systematisk-dopningskultur-i-finlandsk-skidakning/
http://www.expressen.se/sport/langdskidor/vm-akare-dopad---finland-lagger-ner-landslaget/

Undrar vem som lever i en parallell värld?
Citera
2016-10-15, 06:51
Medlem
Moon The Loons avatar
En sak är säker, så som Johaug och läkaren säger att det gått till (att man ej visste att tuben var dopingklassad) är fullständigt omöjligt och en jävla förolämpning mot vanligt folks intellekt. Så jävla korkade kan inte ens Norrmän vara.
Det scenario jag jag kan tänka mig som mest förmildrande (självklart dock en sträng avstängning!) är helt enkelt att läkaren givetvis visste vilka ämnen som fanns i tuben men valde att chansa då Johaugs munsår va så pass illa samt att han inte trodde lite salva skulle visa sig i proverna.
Allt handlar nu om vilka mängder som påträffats (är detta klarlagt?) i proverna. Om det är kompatibelt med lite salvapåläggning på en läpp ligger nog mitt scenario nära till hands och hon skall stängas av för resten av säsongen. Om det skulle visa sig att det är högre doser? Ja då jävlar kan vi radera ut vartenda guld våra grannar tagit under hela 2000-talet!
Citera
2016-10-15, 07:27
Medlem
wwrs avatar
Det går knappast att yttra sig om dosering. Provet är positivt. Att använda anabola steroider i läppsalva behövs aldrig.

...

Det går naturligtvis inte att bygga systemet på ärlighet. Pengarna är så stora att man måste räkna med att idrottsmännen gör allt för att vinna.

Enda sättet att få ordning på situationen är att skapa ett trovärdigt testsystem. Det skall inte gå att få in en spruta mellan kissproven. Men inget förbund vågar gå ut med det eftersom de flesta fuskar mer eller mindre.

De som är bara lite insatta vet ju också vilka som dopar sig. Johaug har ju varit misstänkt länge, har jag fått höra. Men alla över en viss nivå måste testas mycket hårdare.

Arne Ljungkvist är ju en stor hycklare. Jag har lite Internet-problem nu, men jag såg en rubrik där han redan trodde att Johaugs förklaring var trovärdig!! Hur kan man ha en 85-åring som ordförande för IOC:s medicinska kommitté och vice ordförande i WADA? Svaret är enkelt. Han är alltid beredd att sopa doping under mattan.
Citera
2016-10-15, 07:33
Medlem
wwrs avatar
Hade inte salvan angivits som aktuell medicinering när hon lämnade provet?

Hur har dom försökt prata bort det?
Citera
2016-10-15, 09:16
Medlem
Nu skall Johaug åka på lägret, hon vägrar stänga av sig själv och Norge antidopning som enligt reglerna skall stänga av henne gör det inte heller. Oavsett hur Johaug fått i sig medicinen så visar Norge med detta att dem inte tar antidopning seriöst. Kan redan nu säga att detta kommer bli en jävla historia som kommer gå ända till CAS. Förmodligen ger Norge Johaug en varning men Wada/Fis kommer överklaga och det blir en lång historia där Johaug förmodligen får tävla den kommande säsongen men alla resultat stryks i efterhand. Precis som med den spanska jättebebisen som skyllde på kött.

Systemet med att nationella organisationer sysslar med anti-dopning funkar inte. Spanien, Norge, UK, Ryssland m.fl är så djupt insyltade i detta att de inte är oberoende. Bara för att USADA nu på slutet verkat oberoende, att CONI skärpt sig och fransmännen verkar seriösa så betyder inte att nuvarande system är bra. Bästa vore kanske att ge internationella förbundet (eller ännu bättre WADA) ansvar för utredningar kring toppnamnen, så får de nationella byråerna syssla med motionärer och de sämre elitidrottarna.
Citera
2016-10-15, 11:34
Medlem
Ibiza80s avatar
Hur ska det gå om hon tillåts åka och tävlar i länder som Finland och olika mellaneuropeiska skidnationer? Räcker det med att publiken buar och kastar tomater?
Citera
2016-10-15, 11:53
Medlem
Joe Blows avatar
En bra princip är att aldrig tro på den anklagades framsnyftade ord. Släpp läppsalvan så blir allt mycket lättare att förstå. Helyllenorskarna har varit dopade upp till ögongloberna i många år. Som vanligt har den torskfryntlige kejsaren inga kläder. Allt är teater och taskspeleri där media och publiken är med i ensemblen.
Citera
2016-10-15, 12:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
En sak är säker, så som Johaug och läkaren säger att det gått till (att man ej visste att tuben var dopingklassad) är fullständigt omöjligt och en jävla förolämpning mot vanligt folks intellekt. Så jävla korkade kan inte ens Norrmän vara.
Det scenario jag jag kan tänka mig som mest förmildrande (självklart dock en sträng avstängning!) är helt enkelt att läkaren givetvis visste vilka ämnen som fanns i tuben men valde att chansa då Johaugs munsår va så pass illa samt att han inte trodde lite salva skulle visa sig i proverna.
Allt handlar nu om vilka mängder som påträffats (är detta klarlagt?) i proverna. Om det är kompatibelt med lite salvapåläggning på en läpp ligger nog mitt scenario nära till hands och hon skall stängas av för resten av säsongen. Om det skulle visa sig att det är högre doser? Ja då jävlar kan vi radera ut vartenda guld våra grannar tagit under hela 2000-talet!

Läkaren visste vad salvan innehöll då den är känd sedan många år tillbaka. Norge kör med lögner då de tror att det är det bästa att göra i rådande situation. De har kört med lögner i 25 år och fortsätter med det.

Jag har sagt det tidigare: När allt nu håller på att implodera fullständigt så håller man först till lögner.. man förnekar vad som hänt.. man ser inte ens att vi har ett problem. Förnekelsestadiet i chockfasen.

Man säger: " Vi skall hålla ihop".. förbundet och skidåkarna..de sluter sig samman.. för alla vet att de är av samma skrot.. Fast det där kommer aldrig att hålla när snöbollen är i rullning.. sammanhållningen kommer successivt att brytas ner.. då lögnerna avslöjas hela tiden. När något granithårt skall brytas ner tar det lite tid men sedan släpper allt och det blir bara ett fullständigt kaos.. Remmen dras hårt.. hårdare och hårdare nu.. för Joahug, de norska skidåkarna,, förbundet.. alla som varit med i denna systematiska doping.

Norge förstår inte ens att Johaug måste stängas av om hon har anabola substanser i kroppen.. Säger ganska mycket var de befinner sig " Har vi ett problem?"

Världen ser Norge och norrmännen som efterblivna när de hanterar sådana här saker på detta sättet.. FIS har behövt säga till Norge att de MÅSTE stänga av Johaug då hon har anabola substanser i kroppen.. Det är allvarligt när någon extern måste gå in och styra upp..Klarar inte FIS av detta..så kommer WADA att agera i ärendet..
Alla 27 utövare har fått avstängningar i liknande fall med denna substans i kroppen. Medel är 2 år--och jag ser INGA förmildringar i detta fallet.. absolut inte.. både läkaren och Johaug har ljugit och det kommer man naturligtvis ta hänsyn till när man dömer i detta fallet.. Utgå från 4 år och sedan får vi se..
Citera
2016-10-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Den här krönikan tar väl ändå priset: http://www.dn.se/ledare/kolumner/lena-andersson-fundamentalistisk-dopningssyn/

Mycket märkliga resonemang överlag, men det här:

Sällsynt korkat skrivet, hur kan hon få skriva om doping. Man tar sig för pannan.

"Johaug har så låg fetthalt och väldefinierade muskler för att vara kvinna" - exakt det som blir resultat av anabola doping!? Är hon på riktigt denna Lena Andersson? Kanske är hon sarkastisk??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in