Citat:
Ursprungligen postat av
Moon The Loon
En sak är säker, så som Johaug och läkaren säger att det gått till (att man ej visste att tuben var dopingklassad) är fullständigt omöjligt och en jävla förolämpning mot vanligt folks intellekt. Så jävla korkade kan inte ens Norrmän vara.
Det scenario jag jag kan tänka mig som mest förmildrande (självklart dock en sträng avstängning!) är helt enkelt att läkaren givetvis visste vilka ämnen som fanns i tuben men valde att chansa då Johaugs munsår va så pass illa samt att han inte trodde lite salva skulle visa sig i proverna.
Allt handlar nu om vilka mängder som påträffats (är detta klarlagt?) i proverna. Om det är kompatibelt med lite salvapåläggning på en läpp ligger nog mitt scenario nära till hands och hon skall stängas av för resten av säsongen. Om det skulle visa sig att det är högre doser? Ja då jävlar kan vi radera ut vartenda guld våra grannar tagit under hela 2000-talet!
Läkaren visste vad salvan innehöll då den är känd sedan många år tillbaka. Norge kör med lögner då de tror att det är det bästa att göra i rådande situation. De har kört med lögner i 25 år och fortsätter med det.
Jag har sagt det tidigare: När allt nu håller på att implodera fullständigt så håller man först till lögner.. man förnekar vad som hänt.. man ser inte ens att vi har ett problem. Förnekelsestadiet i chockfasen.
Man säger: " Vi skall hålla ihop".. förbundet och skidåkarna..de sluter sig samman.. för alla vet att de är av samma skrot.. Fast det där kommer aldrig att hålla när snöbollen är i rullning.. sammanhållningen kommer successivt att brytas ner.. då lögnerna avslöjas hela tiden. När något granithårt skall brytas ner tar det lite tid men sedan släpper allt och det blir bara ett fullständigt kaos.. Remmen dras hårt.. hårdare och hårdare nu.. för Joahug, de norska skidåkarna,, förbundet.. alla som varit med i denna systematiska doping.
Norge förstår inte ens att Johaug måste stängas av om hon har anabola substanser i kroppen.. Säger ganska mycket var de befinner sig " Har vi ett problem?"
Världen ser Norge och norrmännen som efterblivna när de hanterar sådana här saker på detta sättet.. FIS har behövt säga till Norge att de MÅSTE stänga av Johaug då hon har anabola substanser i kroppen.. Det är allvarligt när någon extern måste gå in och styra upp..Klarar inte FIS av detta..så kommer WADA att agera i ärendet..
Alla 27 utövare har fått avstängningar i liknande fall med denna substans i kroppen. Medel är 2 år--och jag ser INGA förmildringar i detta fallet.. absolut inte.. både läkaren och Johaug har ljugit och det kommer man naturligtvis ta hänsyn till när man dömer i detta fallet.. Utgå från 4 år och sedan får vi se..