2016-10-14, 15:20
Bannlyst
Jämför Flugstad med Marit tex hon ser fullt normalt söt ut medans Marit har manliga drag i ansikte och kropp. Det får dom av steroider man minns tillbaks från damerna i dåvarande Östtyskland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
Presskonferensen liknar ett regisserat skådespel.

Johaugs tårar är antagligen äkta. Hennes karriär, inkomster och rykte står på spel. Men tårarna säger inget om hur oskyldig eller ovetande hon är.

Däremot ser det helt onaturligt och ospontant ut när hon slår näven i bordet.

Jag funderar även på kroppsspråket när Johaugs och läkarens blickar möts.
Hur klarar hon av att ens se läkaren i ögonen?
Johaug ser inte ut att vara arg på läkaren, men samtidigt är hon så arg att hon slår näven i bordet?
Om historien med krämen stämmer hade borde hon knappt kunnat vistas i samma sal som läkaren.

Jag förstår inte heller hur läkaren kunde se så bekväm ut genom hela presskonferensen.

Kroppsspråk är otroligt svårt att fejka och jag kan inte få ihop det med det som sägs.

En annan underlig sak är att de har vetat om det sedan den 4 oktober, 9 dagar innan man går ut i media.
9 dagar? Är denna långa tid verkligen normal när det gäller dopingfall? Vem har bestämt att det skulle hållas hemligt i 9 dagar?

Vad säger ni om presskonferensen och omständigheterna runt den? Kan allt som sägs verkligen vara sant?

Vilka tårar?? Hennes utgångspunkt var att sitta och fälla krokodiltårar men inte ens det klarade hon av. Hon verkar dock vara mycket snorig.
Citera
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
– Jag kan inte säga nej till att det kunnat hända mig. Det finns ingen garanti. Jag vet vad Therese står för och vilka värdegrunder hon har. Det fanns ingen garanti och det finns inte för mig heller, säger Björgen.

Oj, här garderar man sig.

Det blir nog så att man kommer att titta på de gamla proverna med den nya tekniken för i år. Det är det man läser mellan raderna.
Citera
2016-10-14, 15:22
Medlem
Men alltså det framstår ju som uppenbart efter denna presskonferens att även Marit döljer något, baserat på uttryck och kroppsspråk. Hon kanske också tidigare har tagit anabola? Och nu försöker hon förekomma att gamla prov med förfinade metoden ska upptäcka spår av detta. Detta är ju dock mina spekulationer ska understrykas.

Eller vet nån om det går att hitta steroiden i gamla prover, eller bryts den ner?
Citera
2016-10-14, 15:25
Medlem
eternussermos avatar
Kommer WADA nu att i efterhand testa gamla dopingprov för att hitta anabola, det har man väl gjort i andra fall då man förbättrat testmetoder? Även EPO finns det ju nu sätt att hitta även mindre förekomster av läste jag.

Skulle vara spännande, men kanske skulle förinta hela skidsporten?
Citera
2016-10-14, 15:26
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Hela den här norska gråtcirkusen börjar bli komisk. Vad håller Norge på med? "Kom igen, nu gör vi en presskonferens och gråter lite till så alla tycker synd om oss" Det är ni själva som satt er i den här situationen, detta har inte hänt en tonåring som är lätt att manipulera. Therese Johaug är en fullvuxen kvinna på 28 år, hon bestämde sig för att ta krämen och då är hon ansvarig för det. Punkt slut.

Mindre än två års avstängning är en skandal.
Citera
2016-10-14, 15:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Så denna varning missade både läkaren och Johaug...
http://bi.gazeta.pl/im/31/dd/13/z20832049Q,Masc--ktora-stosowala-Johaug.jpg

Minns att det gick ett program med Kalla för några år sedan och där sades det bland annat att de nu aktiva knappt vågar att äta ute för att nu de ska få i sig något som kan klassas som dopning... Den mesta maten tillagas själv eller av då betrodda troppen i landslaget. Rätt extremt men så blir det väl nu när så mycket står på spel. Att både nu en läkare och en aktiv bara sådär missar ordet dopning med varningstecken det finns ju bara inte. Hoppas nu verkligen inte detta blir ytterligare en norsk som kommer undan för om så är det som det verkar helt fritt fram för dom.
Citera
2016-10-14, 15:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Jaha, då har vi att se fram mot gallskrikan Johaug redan i första tävlingen då. Jag tror jag bojkottar den.
Citera
2016-10-14, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så denna varning missade både läkaren och Johaug...
http://bi.gazeta.pl/im/31/dd/13/z20832049Q,Masc--ktora-stosowala-Johaug.jpg

Minns att det gick ett program med Kalla för några år sedan och där sades det bland annat att de nu aktiva knappt vågar att äta ute för att nu de ska få i sig något som kan klassas som dopning... Den mesta maten tillagas själv eller av då betrodda troppen i landslaget. Rätt extremt men så blir det väl nu när så mycket står på spel. Att både nu en läkare och en aktiv bara sådär missar ordet dopning med varningstecken det finns ju bara inte. Hoppas nu verkligen inte detta blir ytterligare en norsk som kommer undan för om så är det som det verkar helt fritt fram för dom.

Men i en intervju som Johaug gjorde med norska TV2 för två veckor sen lät det annorlunda. Då sa hon nämligen att hon aldrig använder preparat som köpts just i utlandet.
– Jag är väldigt noggrann. Du tar inget som du blir erbjuden, om det är en salva eller om det är ett te eller om det är något annat som är köpt i utlandet eller inte på ett apotek eller något sånt så tar jag det inte. Du kollar allt, sa Johaug då.
Citera
2016-10-14, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare
Men i en intervju som Johaug gjorde med norska TV2 för två veckor sen lät det annorlunda. Då sa hon nämligen att hon aldrig använder preparat som köpts just i utlandet.
– Jag är väldigt noggrann. Du tar inget som du blir erbjuden, om det är en salva eller om det är ett te eller om det är något annat som är köpt i utlandet eller inte på ett apotek eller något sånt så tar jag det inte. Du kollar allt, sa Johaug då.

Det hon menade var nog att hon inte tar något som hon inte vet ger någon fördel i spåret.
Citera
2016-10-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanosBagare

Jag blir mer och mer övertygad om att det är utstuderad doping de har sysslat med under många år och undgått upptäckt. lite "smådoping" sådär med svag anabol som ändå bygger muskler på kvinnor för att få edgen under sommarträningen. Köra lite astma mediciner med fakade läkarintyg för att få ett litet övertag.

Mer och mer förbannad blir man också. Totala avsaknaden av självkritik från de inblandade aktiva . Känns bittert när man följt tävlingarna med intresse.

usch får ingen lust att följa denna säsong.
Citera
2016-10-14, 15:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusDumbledore
Hela den här norska gråtcirkusen börjar bli komisk. Vad håller Norge på med? "Kom igen, nu gör vi en presskonferens och gråter lite till så alla tycker synd om oss" Det är ni själva som satt er i den här situationen, detta har inte hänt en tonåring som är lätt att manipulera. Therese Johaug är en fullvuxen kvinna på 28 år, hon bestämde sig för att ta krämen och då är hon ansvarig för det. Punkt slut.

Mindre än två års avstängning är en skandal.
Ja, det är pinsamt, och det har ju förekommit anklagelser om systematiskt fusk tidigare. Sen kanske merparten av utövarna är lallande idioter som låter läkare leka runt med dem, nä något är ruttet i kungadömet Norge!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in