Citat:
En annan möjlig förklaring till den ambitiösa styckningen kan vara att de inslagna paketen skulle gå att bära i vanliga pappkassar. Pappkassar går visserligen lätt sönder i botten om det skulle läcka ur ett paket, men det kan man ju ha löst genom att vika ihop en handduk och lägga underst.
Om kroppen styckades i t.ex. ett villa- eller industriområde hade det säkert gått bra att bära ut även mer skrymmande svarta plastsäckar till en bil, men om styckningen gjordes i en lägenhet måste man kanske med tanke på nyfikna grannar vara lite mer diskret. Kan kroppsdelarnas storlek ha anpassats så att de skulle gå att bära i pappkassar?
Om kroppen styckades i t.ex. ett villa- eller industriområde hade det säkert gått bra att bära ut även mer skrymmande svarta plastsäckar till en bil, men om styckningen gjordes i en lägenhet måste man kanske med tanke på nyfikna grannar vara lite mer diskret. Kan kroppsdelarnas storlek ha anpassats så att de skulle gå att bära i pappkassar?
Väldigt märkliga teorier du har, varför skulle styckaren välja pappkassar när det istället finns resväskor tex som lämpar sig mkt bättre för såna här transporter?
Eftersom du spekulerar kan det kanske vara på sin plats att se på en skiss hur offrets kropp delades och vilka partier som saknades.
http://www.mysterium24.se/wp-content/uploads/cdc-skiss-obdukt_550.jpg
Och eftersom det bara återfanns en handduk på den ena fyndplatsen och alla kroppsdelarna fick omöjligt få plats i en enda pappkasse så faller din teori ihop som ett korthus.
Om jag ska gissa vad som användes för transporten till respektive dumpningsplats så användes nog bara säckarna som kvarlevorna återfanns i, eventuellt kan handduken ha legat under säckarna i bilens bagageutrymme.
Papperskassar låter lite väl fantastiskt ärligt talat för att inte säga helt osannolikt.
Jag baxade upp en trasig kyl på vinden (den ska kastas senare men jag har inte tid just nu) på egen hand, och grannarna märkte inte ett dugg. Det tog max 10 minuter