2016-10-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu är jag inte alls insatt i teorierna om att kroppsdelar kan ha kylförvarats, men en tanke som slog mig nu är att kroppen råkar vara styckad på ett sätt som gör det praktiskt möjligt att få plats med paketen i ett vanligt kylskåp.

Det skulle kunna förklara både varför bålen har delats, varför huvudet kapades jäms med axlarna, och varför brösten avskiljdes från bålen. Det handlade ju i så fall om att få varje paket så kompakt och "fyrkantigt" som möjligt.

Målet med styckningen har knappast varit att t.ex. för nöjes skull dela upp kroppen i så många bitar som möjligt, men samtidigt tycks man ha kapat lite mer än vad som hade behövts för en enkel transport. Här verkar det ju snarare ha gått ut på att minimera storleken på det största paketet.

Kan en sådan udda "kylskåpsstyckning" vara förklaringen till att man har haft svårt att klassificera styckningen som traditionellt offensiv eller defensiv?

Ja, jag tror att det är möjligt. Någon sorts utdragen styckningsprocedur verkar det iaf ha varit. Troligen lämnades säckarna inte på marken på samma dag, och säckarna på Eugeniavägen låg säkert inte i 1,5 - 2 månader på marken, G:s historia är konstig osv. Han och hans schäfer hittade inte säckarna i mitten av juni 1984. Likdelarna var i för bra skick, hunden borde ha markerat osv.

Det finns flera till synes onödiga moment (inälvorna var urtagna, brösten var borttagna, liksom höftböjarna, och 1/3 av lårmusklerna fattades). C. var ung 170 cm lång och smalt byggd. Hennes torso borde inte alls ha varit ohanterlig, tung, skrymmande osv, om den lämnades intakt.

Om det var vikterna som var problemet bör torson ha kunnat lämnats mer intakt, och gärningsmannen borde ha velat undvika det otroligt otrevliga, centrala momentet: att lyfta ur inälvorna.

Det gjorde han nog bara av yttersta nödtvång. Lukten och den extrema kränkningen av kroppen bör ha varit j-igt påfrestande, även för en person som är empatistörd, påverkad, våldsvan osv.

Man måste väl dö inombords när man gör det här, även om man är van vid ett mkt brutalt liv

Om gärningsmannen hade någon rest av sin själ kvar gissar jag att han pausade ordentligt efter detta, satt och söp i några veckor, la in sig på någon psykavdelning, åt lugnande piller eller rökte en massa braj osv.

Det sistnämnda skrev jag inte pga R:s missbruk - braj var och är ju så vanligt och billigt, så vilken buse som helst kan väl ta till det i nödfall, för att mildra abstinens, dåligt samvete, ångest osv.

Jag vågar inte gissa om alla kroppsdelar kylförvarades, men jag utgår från att kroppsdelarna på FP2 kylförvarades, eftersom tiden var så lång mellan C:s förmodade dödsdag (någon gång i mitten av juni, troligen kring den 15:e) och fynddatumet. Efter 2 månader borde ju likdelarna ha varit helt förstörda, förruttnade, uppätna av djur osv.

Borttagningen av höftböjarna är förresten totalt onödig, om gärningsmannen inte var ute efter att minimera kollinas storlek och vikt, och troligen togs lårmusklerna bort av samma skäl, och kanske ville gärningsmannen måttanpassa kroppsdelarna, anpassa dem efter ett kylutrymmevilket du är inne på.

Jag är inne på din linje i det stora hela.
Citera
2016-10-12, 21:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det "exceptionella intresset" för analöppning, inre och yttre könsorgan, verkar vara kännetecknande inte bara för lustmord, utan också för s.k. sotning (jag vill varna känsliga läsare).

Ja antingen kan det vara någon som har vana att stycka djur och gör på det sätt hen känner till. Eller att styckningen är "aggressiv" för att använda uttryck av LGW Persson. Vilket kan indikera et sexualsadistiskt motiv men inte nödvändigtvis. Jag tänker att det kan vara sexualmoraliskt präglat utan att fördensskull ha föregåtts av någon sadistisk gärning.

En annan aspekt är väl att risken för specifikt heroinister att råka ut för en överdos också är avsevärt högre än
att bli dödad av en sexualdåre även om personen är gatuprostituerad och har flera kunder per dag. Hon kan ju fått en concorde rouge rätt isömn och vidare till himlen, man vet ju inte hur hon dött.
Citera
2016-10-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, jag tror att det är möjligt. Någon sorts utdragen styckningsprocedur verkar det iaf ha varit. Troligen lämnades säckarna inte på marken på samma dag, och säckarna på Eugeniavägen låg säkert inte i 1,5 - 2 månader på marken, G:s historia är konstig osv. Han och hans schäfer hittade inte säckarna i mitten av juni 1984. Likdelarna var i för bra skick, hunden borde ha markerat osv.

Det finns flera till synes onödiga moment (inälvorna var urtagna, brösten var borttagna, liksom höftböjarna, och 1/3 av lårmusklerna fattades). C. var ung 170 cm lång och smalt byggd. Hennes torso borde inte alls ha varit ohanterlig, tung, skrymmande osv, om den lämnades intakt.

Om det var vikterna som var problemet bör torson ha kunnat lämnats mer intakt, och gärningsmannen borde ha velat undvika det otroligt otrevliga, centrala momentet: att lyfta ur inälvorna.

Det gjorde han nog bara av yttersta nödtvång. Lukten och den extrema kränkningen av kroppen bör ha varit j-igt påfrestande, även för en person som är empatistörd, påverkad, våldsvan osv.

Man måste väl dö inombords när man gör det här, även om man är van vid ett mkt brutalt liv

Om gärningsmannen hade någon rest av sin själ kvar gissar jag att han pausade ordentligt efter detta, satt och söp i några veckor, la in sig på någon psykavdelning, åt lugnande piller eller rökte en massa braj osv.

Det sistnämnda skrev jag inte pga R:s missbruk - braj var och är ju så vanligt och billigt, så vilken buse som helst kan väl ta till det i nödfall, för att mildra abstinens, dåligt samvete, ångest osv.

Jag vågar inte gissa om alla kroppsdelar kylförvarades, men jag utgår från att kroppsdelarna på FP2 kylförvarades, eftersom tiden var så lång mellani C:s förmodade dödsdag (någon gång i mitten av juni, troligen kring den 15:e) och fynddatumet. Efter 2 månader borde ju likdelarna ha varit helt förstörda, förruttnade, uppätna av djur osv.

Borttagningen av höftböjarna är förresten totalt onödig, om gärningsmannen inte var ute efter att minimera kollinas storlek och vikt, och troligen togs lårmusklerna bort av samma skäl, och kanske ville gärningsmannen måttanpassa kroppsdelarna, anpassa dem efter ett kylutrymmevilket du är inne på.

Eller att de onödiga momenten är för att styckaren inte är helt bekant med detaljer i mänskliga anatomin. Man kanske tagit av vid höfterna på ett sätt så organ vill ramla ut och då helt enkelt tar ut för att slippa risk att sörja ned onödigt mycket när delarna flyttas.
Eller att styckaren inte var storvuxen.

Man kanske heller inte måste dö inombords, det beror väl lite på vad för erfarenhet en har i bagaget. Kanske inte just nödvändigtvis att stycka kvinnor. Men någon bakgrund med tydliga inslag av brutalitet, med inslag av fysiskt våld eller på ett psykologiskt plan.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-10-12 kl. 21:50.
Citera
2016-10-13, 01:50
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Jag vågar inte gissa om alla kroppsdelar kylförvarades, men jag utgår från att kroppsdelarna på FP2 kylförvarades, eftersom tiden var så lång mellan C:s förmodade dödsdag (någon gång i mitten av juni, troligen kring den 15:e) och fynddatumet. Efter 2 månader borde ju likdelarna ha varit helt förstörda, förruttnade, uppätna av djur osv.

(det fetade i ditt inlägg)

Det kan finnas en fullt rimlig förklaring till dom där i dina ögon onödiga momenten och det är om vi istället anammar teorin om en lustmördare så borde extrema moment som exempelvis bröstborttagningen få en helt annan betydelse om det nu var ett lustmord.

Att brösten togs bort kan i teorin ha att göra med att GM ansåg att det fann en sexuell laddning eller ett symbolvärde i att avlägsna brösten och då får allt sin förklaring i GM:s sjuka hjärna. Jag tror helt enkelt inte att brösten avlägsnades av bara farten, det fanns troligen ett sjukligt perverst motiv till detta och det är nog bara GM själv som kan förklara exakt varför detta ägde rum?

Att avlägsna inälvorna var säkerligen ett mkt otäckt arbete men om vi samtidigt anammar teorin om inblandning från en person ur läkarkåren som kan ha varit exempelvis kirurg eller liknande så utför faktiskt dessa personer många otäcka moment under sin yrkesutövning, styckningen av CdC krävde säkerligen sin man men du kan inte gissa och närmast anta att gärningsmannen fann hanteringen extremt påfrestande, det finns subspecialiteter inom läkarkåren som utför många för oss väldigt otrevliga saker dagligen på sina jobb utan att må dåligt för dessa personer är vana.

Och nej, jag tror inte att gärningsmannen dog inombords när han utförde styckningen, om vi istället köper teorin om en pervers lustmördare som riktar sina angrepp mot bröst och könsdelar så kan GM istället kanske ha funnit hanteringen intressant, stimulerande och upphetsande hur sjukt och abnormt det än låter och det är inte alls långsökt att tänka i dessa banor med tanke på att offret var en van säljare av sexuella tjänster på gatan sen ett antal år tillbaka och bör rimligtvis ha träffat på sin mördare och styckare under ett arbetspass. I teorin så kan t.o.m GM ha sökt upp prostituerade kvinnor för udda sexuella ändamål som inte kunde tillfredsställas i vanliga sexuella relationer.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-10-13 kl. 01:58.
Citera
2016-10-13, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(det fetade i ditt inlägg)

Det kan finnas en fullt rimlig förklaring till dom där i dina ögon onödiga momenten och det är om vi istället anammar teorin om en lustmördare så borde extrema moment som exempelvis bröstborttagningen få en helt annan betydelse om det nu var ett lustmord.

Att brösten togs bort kan i teorin ha att göra med att GM ansåg att det fann en sexuell laddning eller ett symbolvärde i att avlägsna brösten och då får allt sin förklaring i GM:s sjuka hjärna. Jag tror helt enkelt inte att brösten avlägsnades av bara farten, det fanns troligen ett sjukligt perverst motiv till detta och det är nog bara GM själv som kan förklara exakt varför detta ägde rum?

Att avlägsna inälvorna var säkerligen ett mkt otäckt arbete men om vi samtidigt anammar teorin om inblandning från en person ur läkarkåren som kan ha varit exempelvis kirurg eller liknande så utför faktiskt dessa personer många otäcka moment under sin yrkesutövning, styckningen av CdC krävde säkerligen sin man men du kan inte gissa och närmast anta att gärningsmannen fann hanteringen extremt påfrestande, det finns subspecialiteter inom läkarkåren som utför många för oss väldigt otrevliga saker dagligen på sina jobb utan att må dåligt för dessa personer är vana.

Och nej, jag tror inte att gärningsmannen dog inombords när han utförde styckningen, om vi istället köper teorin om en pervers lustmördare som riktar sina angrepp mot bröst och könsdelar så kan GM istället kanske ha funnit hanteringen intressant, stimulerande och upphetsande hur sjukt och abnormt det än låter och det är inte alls långsökt att tänka i dessa banor med tanke på att offret var en van säljare av sexuella tjänster på gatan sen ett antal år tillbaka och bör rimligtvis ha träffat på sin mördare och styckare under ett arbetspass. I teorin så kan t.o.m GM ha sökt upp prostituerade kvinnor för udda sexuella ändamål som inte kunde tillfredsställas i vanliga sexuella relationer.

Eller den som tar ur djur kan nog göra det utan större obehag, om liket väl är dehumaniserat genom antingen dölja huvudet, eller om det togs bort först (vilket kanske gjorts om "blodfattigheten" beror på att man tappat kroppen som man gör vid slakt av djur?).

Att brösten är borttagna är dock speciellt men behöver inte nödvändigtvis vara ur sadistiskt grund.

Jag tror inte det krävs en pervers sexmördare för att slippa dö inombords för att göra något dylikt. Kanske inte ens särskilt brutal bakgrund som jag föreslog innan. Anta exempelvis att CDC sålt fultjack som någon eller några blivit riktigt illa sjuka av (hade en bekant som fick batterisyra eller nåt skit blandat i amfetaminet), då dör man nog inte speciellt inombords om man antingen drabbats eller är vän med den som drabbats. Man åtgärdar ett problem som inte borde existera isåfall (och könet på problemet är irrelevant och därmed föreställningar om maktförhållande vid sexköp om hon inte drabbades på grund av sin egenskap just som prostituerad).
Citera
2016-10-13, 10:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

.....
.....
Borttagningen av höftböjarna är förresten totalt onödig, om gärningsmannen inte var ute efter att minimera kollinas storlek och vikt, och troligen togs lårmusklerna bort av samma skäl, och kanske ville gärningsmannen måttanpassa kroppsdelarna, anpassa dem efter ett kylutrymme vilket du är inne på.
En annan möjlig förklaring till den ambitiösa styckningen kan vara att de inslagna paketen skulle gå att bära i vanliga pappkassar. Pappkassar går visserligen lätt sönder i botten om det skulle läcka ur ett paket, men det kan man ju ha löst genom att vika ihop en handduk och lägga underst.

Om kroppen styckades i t.ex. ett villa- eller industriområde hade det säkert gått bra att bära ut även mer skrymmande svarta plastsäckar till en bil, men om styckningen gjordes i en lägenhet måste man kanske med tanke på nyfikna grannar vara lite mer diskret. Kan kroppsdelarnas storlek ha anpassats så att de skulle gå att bära i pappkassar?
Senast redigerad av Draifos 2016-10-13 kl. 11:20.
Citera
2016-10-13, 14:56
Medlem
Citat:
En annan möjlig förklaring till den ambitiösa styckningen kan vara att de inslagna paketen skulle gå att bära i vanliga pappkassar. Pappkassar går visserligen lätt sönder i botten om det skulle läcka ur ett paket, men det kan man ju ha löst genom att vika ihop en handduk och lägga underst.

Om kroppen styckades i t.ex. ett villa- eller industriområde hade det säkert gått bra att bära ut även mer skrymmande svarta plastsäckar till en bil, men om styckningen gjordes i en lägenhet måste man kanske med tanke på nyfikna grannar vara lite mer diskret. Kan kroppsdelarnas storlek ha anpassats så att de skulle gå att bära i pappkassar?

Det är nog möjligt i vart fall. Var säckarna med innehåll att de skulle kunna gå ned i en COOP kasse då? Jag ser det som mindre sannolikt att man därefter lastat om innan man slutligen dumpar dem. Dumpningen borde isåfall skett genom att sonika tömma ur sopsäckar med innehåll ur pappkassarna,?
Citera
2016-10-13, 16:42
Medlem
Citat:

Vad plastsäckarna eventuellt stoppades i för extraemballage kan man fråga sig, och det finns nog ett tiotal möjliga extraemballage man kan tänka sig.

Och eftersom säckarna var ung lika stora (och vikterna verkar ha varit medvetet fördelade) och lämnades parvis, kan man ju lätt tänka sig att säckarna bars parvis, i en sportbag, en ryggsäck, vad som helst som såg normalt ut.

Jag tror iaf inte att gärningsmannen gick utanför sin dörr med de svarta, fyllda säckarna i händerna, men vad vet man ...

Den största enskilda kroppsdelen som hittades bör vara offrets övre bål, som bör ha varit ung 60 cm lång, 30-40 cm bred och ett par decimeter djup, med tanke på offrets storlek.

Övre bålen bör ha varit hanterlig för en vuxen människa, även om bålen är tung och skrymmande.

Men denna kroppsdel gick nog inte ner i en kasse av något slag, och samsades den med armarna och underbenen (och det verkar nog ha varit så) i ett extraemballage, bör detta ha varit ganska tåligt, grovt, gjort av tyg, plast eller läder.

Minst iögonfallande är väl en enkel väska av något slag, en bag eller ryggsäck.

Och det verkar ju ha passerat några dagar (kanske veckor) mellan utplaceringarna, och kanske använde gärningsmannen samma extraemballage hela tiden, eftersom säckarna låg parvis ...

Personligen tror jag inte att gärningsmannen använde bil, men jag gissar väldigt löst också ...

Avståndet mellan fyndplatserna är nog för litet för en bilist som har flera dagar eller veckor på sig. Om gärningsmannen körde bil och placerade ut kvarlevorna på Eugeniavägen flera dagar (eller veckor) efter besöket vid Talludden, då bör han nog ha hunnit mkt längre bort från Talludden ...

Jag gissar att säckarna hanterades parvis för att gärningsmannen gick till fots, och hans begränsade sociala och materiella resurser (han hade nog dåligt med pengar, ingen bil osv) kan ha varit en bidragande orsak till hans beteende, om han lämnade säckar vid två vitt skilda tillfällen, vilket är troligt.

Det märkligt korta avståndet mellan fyndplatserna kunde nog också förklaras, om vi hade tillgång till gärningsmannens biografi. Om han gick till fots kan man inte begära ett större avstånd än ett par kilometer ... och jag gissar att gärningsmannen var ganska nöjd, trots allt, om han är den sortens person som jag tror ...

Vem som helst klarar inte av att baxa runt likdelar mitt i tätorten och dumpa dem utan bil, och dessutom kom den här människan undan, utan att en enda besvärande fråga ställdes.

Och jag tror inte att vår gärningsman var vem som helst heller.

Den här personen hade nog väldigt små materiella resurser, men fysiskt och psykiskt var nog gärningsmannen väldigt tålig.
Senast redigerad av Eremona2.0 2016-10-13 kl. 16:46.
Citera
2016-10-13, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller att de onödiga momenten är för att styckaren inte är helt bekant med detaljer i mänskliga anatomin. Man kanske tagit av vid höfterna på ett sätt så organ vill ramla ut och då helt enkelt tar ut för att slippa risk att sörja ned onödigt mycket när delarna flyttas.
Eller att styckaren inte var storvuxen.

Man kanske heller inte måste dö inombords, det beror väl lite på vad för erfarenhet en har i bagaget. Kanske inte just nödvändigtvis att stycka kvinnor. Men någon bakgrund med tydliga inslag av brutalitet, med inslag av fysiskt våld eller på ett psykologiskt plan.

Jovisst, jag håller med dig, det var antagligen ett ganska taffligt projekt, denna makabra styckning, och gärningsmannen (som antagligen saknade alla anatomisk expertis) prövade sig väl fram.

Och om man försöker analysera de enskilda momenten (vilket är väldigt svårt för en lekman efter 32 år) ser man att gärningsmannen gjort flera klumpiga saker, och någon elegans finns ju inte att ana någonstans.

På lårbenshalsarna fanns tex en massa "triangelformade skador", som verkar ha uppkommit när gärningsmannen hackade sönder lårbenshalsarna med kniven.

Att gärningsmannen hade privat erfarenhet av våld utgår jag ifrån. Konstigt vore annars.
Citera
2016-10-13, 17:08
Medlem
Citat:
Vad plastsäckarna eventuellt stoppades i för extraemballage kan man fråga sig, och det finns nog ett tiotal möjliga extraemballage man kan tänka sig.

Och eftersom säckarna var ung lika stora (och vikterna verkar ha varit medvetet fördelade) och lämnades parvis, kan man ju lätt tänka sig att säckarna bars parvis, i en sportbag, en ryggsäck, vad som helst som såg normalt ut.

Jag tror iaf inte att gärningsmannen gick utanför sin dörr med de svarta, fyllda säckarna i händerna, men vad vet man ...

Den största enskilda kroppsdelen som hittades bör vara offrets övre bål, som bör ha varit ung 60 cm lång, 30-40 cm bred och ett par decimeter djup, med tanke på offrets storlek.

Övre bålen bör ha varit hanterlig för en vuxen människa, även om bålen är tung och skrymmande.

Men denna kroppsdel gick nog inte ner i en kasse av något slag, och samsades den med armarna och underbenen (och det verkar nog ha varit så) i ett extraemballage, bör detta ha varit ganska tåligt, grovt, gjort av tyg, plast eller läder.

Minst iögonfallande är väl en enkel väska av något slag, en bag eller ryggsäck.

Och det verkar ju ha passerat några dagar (kanske veckor) mellan utplaceringarna, och kanske använde gärningsmannen samma extraemballage hela tiden, eftersom säckarna låg parvis ...

Personligen tror jag inte att gärningsmannen använde bil, men jag gissar väldigt löst också ...

Avståndet mellan fyndplatserna är nog för litet för en bilist som har flera dagar eller veckor på sig. Om gärningsmannen körde bil och placerade ut kvarlevorna på Eugeniavägen flera dagar (eller veckor) efter besöket vid Talludden, då bör han nog ha hunnit mkt längre bort från Talludden ...

Jag gissar att säckarna hanterades parvis för att gärningsmannen gick till fots, och hans begränsade sociala och materiella resurser (han hade nog dåligt med pengar, ingen bil osv) kan ha varit en bidragande orsak till hans beteende, om han lämnade säckar vid två vitt skilda tillfällen, vilket är troligt.

Det märkligt korta avståndet mellan fyndplatserna kunde nog också förklaras, om vi hade tillgång till gärningsmannens biografi. Om han gick till fots kan man inte begära ett större avstånd än ett par kilometer ... och jag gissar att gärningsmannen var ganska nöjd, trots allt, om han är den sortens person som jag tror ...

Vem som helst klarar inte av att baxa runt likdelar mitt i tätorten och dumpa dem utan bil, och dessutom kom den här människan undan, utan att en enda besvärande fråga ställdes.

Och jag tror inte att vår gärningsman var vem som helst heller.

Den här personen hade nog väldigt små materiella resurser, men fysiskt och psykiskt var nog gärningsmannen väldigt tålig.

Säckar går nog bra i ett villaområde, visserligen är det lite sent för vårstädning i trädgården men man kan ju röjt garaget eller på med lite hemmafix som man skulle köra bort skräpet med. Ingen skulle reagera över det såvitt det inte görs på konstig tid, mitt i natten eller så (inte ens om man har nyfikna grannar som också kan finnas i villaområden förvisso).
Men visst, säckarna skulle ju kunna brustit. En väska eller back kanske gör bärandet såväl bekvämare som säkrare. Jag vet inte om IKEA bagarna fanns då men något liknande kanske? Och är det någon utan bil så är nog omgivningen van att se denne konka eller dra omkring prylar den ska kasta eller köpt så man skulle nog inte reagera på det. Men bålen på ca 60 cm skulle nog kunna gå ned ståendes i en pappkasse modell större, kanske med nåt rosk över om man vill kamouflera.

Jag tror också säckarna kan ha dumpats vid olika tillfällen. Oklart dock på vilken premiss platserna är valda. Om bil använts så kanske det inte var direkt önskvärt att de skulle återfinnas med alltför stort avstånd mellan. Ev kan det väl vara så simpelt att man avsett att dumpa andra laddningen på samma plats men att folk var i för nära synhåll där vid tillfället just då. Så att det mer är tillfällig omständighet som oförutsett "bestämmer" avståndet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-10-13 kl. 17:17.
Citera
2016-10-13, 19:59
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Utifrån Rajs teckning i obduktionsprotokollet, och uppgiften om att hon var ca:170, får jag det till att den övre bålen inte var mer än 45 cm hög och 35 bred. Borde alltså rent storleksmässigt att få ner i en kasse (såvida den inte samsades med armar eller ben i den hopknutna säcken alltså). Samtidigt finns det ju som du säger många andra mer lämpade extraemballage.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag ser det som mindre sannolikt att man därefter lastat om innan man slutligen dumpar dem. Dumpningen borde isåfall skett genom att sonika tömma ur sopsäckar med innehåll ur pappkassarna,?
Ja, eftersom de mindre hopknutna säckarna sedan hittades parvis i öppna säckar betyder detta att man i så fall skulle ha lastat om. Papperskasseteorin går inte riktigt ihop här.
Senast redigerad av Draifos 2016-10-13 kl. 20:05.
Citera
2016-10-13, 20:20
Medlem
En artikel från 1976 om poliser som utnyttjade prostituerade, tydligen hade SJ flera bastur på t-centralen, en som var offentlig och en som poliser hade tillgång till, en handduk som används i ett gemensamhetsutrymme har såklart flera hårstrån på sig. Kanske inte ett potentiellt spår i CdC-fallet men intressant läsning:

http://s1033.photobucket.com/user/daCosta_arkivet/media/Ovrigt/Malmskillnadsgatan/bastu_zpsdkcaewuu.jpg.html
Senast redigerad av echoesofglory 2016-10-13 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in