Citat:
Ursprungligen postat av
JanosBagare
Det kan ju vara så att dom använt den här salvan på mer ställen än bara läpparna flera ggr innan men nu när dom åkte dit med fingrarna i syltburken så kommer dom här välregisserade teaterscenerna på presskonferensen.
Pusslet är färdiglagt. Nu imploderar det rejält när allt skall upp till ytan. Alla ser hur omogna de här norska skidåkarna är. De sitter som barn och lipar. Vill säga att alla norska damåkare är barn.. i en vuxenkropp. De sitter och fnittrar som om de vore 15-16 år. De lipar som om de vore 15-16 år. När jag såg Johaug i Skavlan första gången fick man nästan hålla för öronen. Det här är personer som aldrig behövt ta ansvar i sina liv för det är andra som sköter allt. Tränarna är mer som pappor som skall hålla reda på åkarna. Ingen är förvånad att norska skidåkare skyller ifrån sig. De vet inte vad ordet ansvar betyder.
Till det som hänt: Johaug kommer att få en hård dom då det står doping på förpackningen. Jag tror att det inte bara handlar om läpparna. Det här finns en systematik bakom. Maxstraffet är 4 år och jag tror hon får 2-4 års avstängning. Lögnen förvärrar för henne.