2016-10-13, 17:10
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Johaug kommer inte förlora ekonomiskt på detta. Kan hon teatergråta på order 1 1/2 vecka efter hon fått veta att hon har fått ett positivt dopingbesked, så är hon ju en lysande skådespelare. Hon kommer att tjäna mera som skådespelare än som skidåkare.

Precis. Fattar inte hur media kan gå på detta.
Detta är så fruktansvärt utstuderat.
Johaug borde få livstidsavstängning
Citera
2016-10-13, 17:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Tycker inte Johaugs kropp direkt skriker av anabolt steoridmissbruk

Tycker nog Anrell har en poäng där hur man nu ska upptäcka en dopad en. Han skrev för några veckor sedan att hon troligen är dopad inte pga sin kroppsliga fysik utan för hennes tempo i åkningen. Hon är som en Duracell Bunny och onaturlig i att ligga på samma frekvens.

I övrigt. Inte förvånande detta med norrmännen. Detta med läppbalsam är givetvis en efterhandsförklaring där nu man missat att dölja det bra nog/doserat för mycket denna gång och man visste att hon skulle åka fast vid nästa test.
Citera
2016-10-13, 17:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Tror att detta är för att mörka något annat. Brukar man inte få såriga läppar av att knapra anabola? Alltså var hon dopad med anabola steroider INNAN det här uppdagades och när det nu skulle sippra fram var det enkelt att skylla på det här medlet hon har fått. Räkna med att sista frågan inte är sagd. Räknar kallt med en fyraårig avstängning men norska antidopingbyrån lär förstås hålla sitt eget lands åkare om ryggen och fria helt. Skulle inte förvåna ett dugg.

Helt givet så. En landslagsläkare gör liksom inte en sådan miss om nu det inte är för att dölja något annat/ha en "bra" bortförklaring.

Om nu hon inte får minst ett par år så kan man väl givet säga att reglerna inte direkt är rättvisa...

Som denna såpa håller på håller jag det faktiskt inte helt otroligt att Norge likt Ryssland riskerar åka på en kollektiv bestraffning vid nästa OS.
Citera
2016-10-13, 18:16
Medlem
antoneriks avatar
När man tittar på bilder av Johuag från höghöjdslägret så ser hon faktiskt väldigt bränd ut på läppen. Så bränd att en salva är nödvändig. Alla som har varit i fjällen en solig vinterdag vet att man kan bli väldigt bränd. Samtidigt är det här världens bästa kvinnliga skidåkerska. Hon och Heidi Weng ligger en minut innan Kalla på tour de ski loppen. Det handlar om anabola steroider. Det är för många omständigheter som inte stämmer. Det väcker frågor om Jouhag. Det väcker frågor om Weng. Det väcker frågor om deras förflutna. Den här salvan kan ha varit en bekväm ursäkt för att skyla över en regelmässig halt av anabola steroider i kroppen. Ska jag vara ärlig så tror jag att det ligger en hund begraven här.

Charlotte Kalla är bäst i världen.
Citera
2016-10-13, 18:21
Medlem
foool13s avatar
Citat:

Den här kvinnan blev avstängd för anabola bruk härom dagen..

http://stockholm.diamondleague.com/fileadmin/_migrated/news_uploads/Chicherova_2012_Deca_567x400.jpg

Du har ingen aning om vad anabola steroider betyder (kan betyda) nuförtiden.
Citera
2016-10-13, 18:23
Medlem
welcometorealitys avatar
Det här ju glädjens dag nu när Duracell kaninen åkte dit, stackars Norge ni är ju förlorade nu, först Sundby och nu Johaug, ja det är inte kul att vara en Norrbagge nu haha.Jag hoppas att hon får ett kännbart straff nu så att Kalla kan vara med och slåss om pallplatserna i vinter.
Citera
2016-10-13, 18:28
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Sägs att högsta straffet nu är fyra år, men jag tror inte att den oberoende norska dopingkomittén kommer fram till ett sådant hårt straff, hennes gråt ger trovärdighet och att det på tuben står DOPING överstruket som att det inte är doping samt att läkaren inte hade datorvana är förmildrande omständigheter.

Oavsett vilket straff det nu än blir så är hon nu stämplad för livet som en fuskare, hennes trovärdighet sjönk dramatiskt nu, det som alla hade betvivlat innan blev ju sann.Sen Björgen kan ju inte heller må så bra nu efter detta.
Citera
2016-10-13, 19:09
Medlem
Mycket märkligt om Therese skulle ha varit oförsiktig efter allt snack om astmamedicinerna.

Så här sa Heidi Weng i början av september:

Citat:
– Det är väldigt trist att man nästan har bivit beskylld för att ha gjort något fel. Jag har till och med lämnat in en ansökan om min munsårssalva, säger Heidi Weng som lider av astma.

http://www.svt.se/sport/vintersport/johaug-ledsen-over-misstankliggorande/

Är det verkligen ens möjligt att läkaren och Therese var så här klantiga?

I intervjun säger Heidi Weng att hon söker på precis alla mediciner hon använder för att se om de är tillåtna. Och även de tillåtna lämnar hon in en ansökan om.

Nej, jag börjar tvivla på Johaugs oskuld. När jag såg presskonferensen trodde jag på henne. Men nu kommer det ena efter det andra fram.
Senast redigerad av fringis 2016-10-13 kl. 19:18.
Citera
2016-10-13, 19:12
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Fundera på varför hon har vunnit så mycket och varför Norge varit framgångsrika. Samma som Jamaica i sprint. Dom trycker inte bara anabola

Anabola ger inte heller bara stora muskler. Det ger så mycket mer
Citera
2016-10-13, 19:13
Bannlyst
Hur kan en läkare missa den stora varningsskylten på förpackningen som det dessutom ordagrant står "Doping" inuti?

Vad fan är norrmän helt dumma i skallen? Eller varför har inte Therese själv kollat förpackningen innan hon använt salvan?

Tycker det ligger en hund begraven i den här historien och jag håller med Anrell att när Johaug åkt skidor och varit fullständigt överlägsen har hon sett ut som Mühlegg i spåren
Citera
2016-10-13, 19:15
Medlem
Mardolls avatar
Är det inte en häpnadsväckade grov försummelse denne idrottsläkare påvisat om han matat Johaug med en medicin som har en stor röd varningsskylt "DOPING" på förpackning och bipacksedel?

Johaug borde väl ha goda skäl att utkräva skadestånd från både läkaren och hans arbetsgivare norska skidförbundet på mångmiljonbelopp om hon blir avstängd?

Gör hon det, skulle man kunna tro på hennes historia. Annars misstänker jag att hon inte är så oskyldig som hon ger sken av.
Citera
2016-10-13, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Är det inte en häpnadsväckade grov försummelse denne idrottsläkare påvisat om han matat Johaug med en medicin som har en stor röd varningsskylt "DOPING" på förpackning och bipacksedel?

Johaug borde väl ha goda skäl att utkräva skadestånd från både läkaren och hans arbetsgivare norska skidförbundet på mångmiljonbelopp om hon blir avstängd?

Gör hon det, skulle man kunna tro på hennes historia. Annars misstänker jag att hon inte är så oskyldig som hon ger sken av.

Det kan ju vara så att dom använt den här salvan på mer ställen än bara läpparna flera ggr innan men nu när dom åkte dit med fingrarna i syltburken så kommer dom här välregisserade teaterscenerna på presskonferensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in