Citat:
Ursprungligen postat av
cerealtubeman
Alla var rätt säkra på en överlägsen förlust för Brexit. Media gick ut med att Brexit var förlorat. Vi måste ta hänsyn till att alternativ media är stort. Många därute saknar förtroende för staten och msm. USA har tagit sig igenom en ekonomiskt krasch så jag tror inte att förtroendet för banker är speciellt högt.
Nu tror jag att Clinton vinner.
Folk är lata om det sägs att det dom stödjer vinner, då stannar dom hellre hemma.
Medans de lite mer fanatiska och underdogsen tenderar att rösta mer procentuellt sett.
Om samtliga röstberättiga skulle alltid rösta, så skulle sällan konservativa vinna.
Undra om detta är anledningen till gerrymandering
Sen fattar jag inte att man skippar helt med att man ska vara registrerad röstare.
Alla ska få rösta och alla ska visa leg.
Och detta med leg är väl rätt dyrt i USA nu, men om alla ska ha ett så blir det billigare.
Och även så kan man "tvinga" folk att skaffa leg, genom att man är tvungen att uppvisa detta på samma sätt vi är tvungna i Sverige.
Detta skulle generera ett mer hederligt röstningssystem i mitt tycke, perfekt nja, det kanske är lite långt att gå och säga men bra bättre än detta ystem de har nu.
Och skippa tvåpartisystemet, det har med detta val visat sig inte längre fungera och polariserar hela USA.
Och det har jag svårt att se som nått bra, men kanske de tycker som får bestämma för tillfället, men dåligt för landet.