2016-10-12, 14:07
Medlem
NiccoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamwing
Ja Sigrid verkar ju dåligt kåt och utnyttjar nog gärna varje tillfälle till att suga pojksnopp
Jag tror tvärtom att hon som varit hästatös hela livet är van att ge en gubbe den ritt han vill ha. Hästar är dyra i drift...
Citera
2016-10-12, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Okej men det låter ju bra, var ju beredd på total kalabalik i årets säsong.... ...men då kan vi luta oss tillbaka och njuta av ett "vanligt" Bonde söker fru. Tack för att du berättade!

Vad tror du nu då, kommer Annelie att bli vald även i år? Blir en upprepning av förra gången hon var med eller har hon taggat ner och börjat bete sig lite mer normalt? Blir spännande att se för man vet aldrig vad hon kan tänkas hitta på.
Citera
2016-10-12, 14:38
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, av det jag läst om det så kommer bönderna att dejta som det var tänkt från början. Alltså spelar det inte så stor roll för fortsättningen.

Linda säger dock på sin blogg att de väljer att ta med situationen i programmet eftersom det påverkar saker framöver:

Det finns också en anledning till att berätta detta och det är förstås att en sån här känslosam händelse får konsekvenser på olika vis. Hade vi inte berättat nu så hade det också varit svårt att förklara saker som kommer att hända framöver i Bonde söker fru.

[...]

Bonde söker fru berör väldigt mycket och jag vet att det som händer på onsdag kommer att få konsekvenser för vissa personer.

[...]

Vilka konsekvenserna blir kan jag så klart inte heller avslöja, det får ni ser när ni ser programmet och då, först då, tycker jag att ni ska bilda er en åsikt om det som hänt. Det är så lätt att dra förhastade slutsatser.

http://lindalindorff.blogg.tv4.se/2016/10/11/mina-tankar-kring-bondernas-karleksnatt-pa-sundbyholms-slott
Citera
2016-10-12, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad tror du nu då, kommer Annelie att bli vald även i år? Blir en upprepning av förra gången hon var med eller har hon taggat ner och börjat bete sig lite mer normalt? Blir spännande att se för man vet aldrig vad hon kan tänkas hitta på.

Ja nu när det kommer bli en "vanlig" säsong så tror jag dessvärre att Annelie kommer bli medvald på gruppdejten och ännu hemskare...hon lär säker lyckas snärja Per med sin "charm" så hon följer med till gården också.

Skulle fallet bli så lär hon säkerligen köra samma race som hon gjorde hos Mikael, kan inte tro att den människan kan uppträda normalt, det lär nog bli svartsjuka och ilska så fort Per går iväg med nån av de andra damerna, spydiga kommentarer och sen när hon förhoppningsvis blir utslängd som nummer 1 så dyker väl en artikel upp om att "ska Per kalla sig bonde så är jag bla bla bla"
Citera
2016-10-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja nu när det kommer bli en "vanlig" säsong så tror jag dessvärre att Annelie kommer bli medvald på gruppdejten och ännu hemskare...hon lär säker lyckas snärja Per med sin "charm" så hon följer med till gården också.

Skulle fallet bli så lär hon säkerligen köra samma race som hon gjorde hos Mikael, kan inte tro att den människan kan uppträda normalt, det lär nog bli svartsjuka och ilska så fort Per går iväg med nån av de andra damerna, spydiga kommentarer och sen när hon förhoppningsvis blir utslängd som nummer 1 så dyker väl en artikel upp om att "ska Per kalla sig bonde så är jag bla bla bla"

Du tror inte att hon spelar en roll då för att det ska bli "bra tv"? Tror du hon är sådan i verkliga livet också? Känns ju väldigt omoget och märkligt att bli svartsjuk i den här programmet. Hur kan hon på allvar tro att hon ska få all uppmärksamhet? Är hon säker på att det är en bonde hon ska ha. Har dock en känsla av att hon blir utvald att flytta in på gården. Då lär det inte dröja länge innan hon hittar en massa saker att gnälla över. Sedan blir det rubriker om hennes attack hur dåligt gården sköttes, att hon var den enda som vågade säga ifrån, att det är märkligt att TV4 kunde välja ut Per att vara med.
Citera
2016-10-12, 20:48
Medlem
carlpetersen73s avatar
Vilken hjältinna Sigrid är Först slaktar hon ungtuppen, sedan tar hon med gammelsmurfarna på en straffrunda där hon klappar en av dom i rumpan. Intressant person
Citera
2016-10-12, 20:50
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Den tillfälliga flirten kändes som någonting som TV4 kokat ihop för att få fler tittare. "Vi har pratat om det och vi har gjort slut!"

Hur hann de med att bli tillsammans på några timmar under kvällen, har de träffat varandra innan? Annars är jag skeptisk till flirten...
Citera
2016-10-12, 21:00
Medlem
Vilka av bönderna hade knullat tsm?
Citera
2016-10-12, 21:05
Medlem
Det där med Sigrid och Erik kändes inte speciellt äkta. Mer något som TV4 hittat på för att locka fler tittare. Hur hann de annars med att både träffas och göra slut under en och samma dag?

Är inte alls förvånad över att Annelie blev vald men jag har en känsla av hon lugnat ner sig lite och inte kommer vara lika på som sist.

Inga direkta överraskningar när det gäller Eriks val. Tror det kan vara en bra idé att göra någon lugn aktivitet på gruppdejten just för att kunna lära känna varandra bättre. Nackdelen är väl att det kan bli lite stelt.

Tycker Jennifer gjorde helt rätt som följde sitt hjärta och valde ut de personer där hon tror att det finns en chans. Bättre det än att välja någon som hon vet att det inte kommer bli något med.
Citera
2016-10-12, 21:07
Medlem
Heja Sigrid och Erik alltså! Jösses vad det lär bli åka av denna säsong. Härligt när kärlekshormonerna svallar. Det lär bli Paradise Hotel på Eriks gård, sanna mina ord. Skrattade mig igenom hela avsnittet.

Så urbota trist med de castade brudarna dock (Annelie med tuppkammen och Farmen-Lina). De vanliga tjejerna är så mycket roligare!
Citera
2016-10-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Vilka av bönderna hade knullat tsm?

Sigrid och Erik fann varandra och tillbringade natten tillsammans. Var kanske det Erik menade med att han gillar äldre kvinnor då hon är dubbelt så gammal.
Citera
2016-10-12, 21:10
Medlem
Danieloss avatar
Sigrid är ju gammaL nog att vara Eriks morsa! Visst är hon ungdomlig, störtkåt och snygg men han har väl bra mycket fräschare material bland sina ordinarie dejter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in