2016-10-05, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja väldigt konstigt, en del är rädda att få skit under naglarna och att behöva bo ute på landet men programmet heter ju ändå "Bonde söker fru", så hur tänker de egentligen. Jag kan förstå om vissa bara vill få vara med i tv men då finns det ju andra forum som är betydligt bättre. Det här ska ju ändå vara ett seriöst dejtingprogram där det går ut på att hitta kärleken och inte bara som en kul grej.

Ja en del tror nog faktiskt att det på allvar är så, att vara bonde är som vilket annat jobb som helst och när arbetsdagen är slut så åker man hem till lägenheten i stan. Är i alla fall spännande att se hur allt kommer utveckla sig.

Ja precis, vill man bara vara med i TV, leka av sig lite och tramsa runt så kan man ju söka till Paradise Hotel....det programmet är ju inte seriöst för fem öre. Men här handlar det ju om bönder som ärligt vill finna någon att leva med. De som söker bör ju kolla lite då med sig själva innan de söker ifall de kan tänka sig leva på landet, finns det jobb åt dem i orterna kring gården, vill mina barn eventuellt flytta mm.

Skrämmande nog så tror även jag att det är så vissa tror, jo ser fram emot ikväll .
Citera
2016-10-05, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Ja precis, vill man bara vara med i TV, leka av sig lite och tramsa runt så kan man ju söka till Paradise Hotel....det programmet är ju inte seriöst för fem öre. Men här handlar det ju om bönder som ärligt vill finna någon att leva med. De som söker bör ju kolla lite då med sig själva innan de söker ifall de kan tänka sig leva på landet, finns det jobb åt dem i orterna kring gården, vill mina barn eventuellt flytta mm.

Skrämmande nog så tror även jag att det är så vissa tror, jo ser fram emot ikväll .

Alltid lika spännande varje år att se vad som kommer hända. Vilka som kommer lyckas och vilka som gör bort sig
Citera
2016-10-05, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Alltid lika spännande varje år att se vad som kommer hända. Vilka som kommer lyckas och vilka som gör bort sig

Håller med, tror det kommer bli en bra säsong och väljer Per rätt så kommer han nog finna kärleken och de andra med förutom Sigrid då kanske.

Blir säkert någon eller några som kommer göra bort sig bland de sökande. Bönderna tror jag inte kommer göra bort sig speciellt mycket, är ju inga Roger, Fredrik eller Ann-Katrin typer med längre. . Så underhållningen får nog de sökande stå för.

Sen är det ju roligt med det nya att man nu får följa alla bönderna, de andra 4 i TV4 play.
Citera
2016-10-05, 19:32
Medlem
Citat:

Vad tror vissa, att bonden jobbar på en gård 9-17 och sen åker hem till en lägenhet i stan där han bor vanligtvis.....

Klockren kommentar. Jag tror många inte fattar hur priviligerade de är att ha ett nio-till-fem-jobb. Egentligen är det sanslöst att bönder och andra småföretagare orkar knega på det sätt de gör, så att vi andra skall kunna leva glidarliv som anställda och smaska billig fläskfilé från Hemköp.
Citera
2016-10-05, 20:09
Medlem
0ldMans avatar
Tyckte jag kände igen hon Lina Ilar. Har visst varit med i Farmen.
Citera
2016-10-05, 20:11
Medlem
JerryCottons avatar
Tröttsamt att man plockat in Lina från Farmen och andra som redan varit med.
Snart blir det väl som kändisrobinson.

Epitetet bonde verkar dessutom vara väldigt flytande.
Citera
2016-10-05, 20:27
Medlem
Ortmoss avatar
Sigrid är ju fasligt snygg, man kan aldrig tro att hon är 40+, skulle snarare placera henne som 25-åring. Det kommer nog gå hett till där!
Citera
2016-10-05, 20:28
Medlem
Riktigt tungt i vanlig ordning att se speeddejterna

jag menar vad är det för människa som sjunger???
Citera
2016-10-05, 20:43
Medlem
Esposito1887s avatar
Oväntat risiga killar som skall dejta de kvinnliga bönderna. Trodde de skulle ha ett bägge urval båda två.

Hur kan man komma dit helt oförberedd? En normal person har med sig ett gäng öppna frågor att ställa.
Citera
2016-10-05, 20:45
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Håller med, tror det kommer bli en bra säsong och väljer Per rätt så kommer han nog finna kärleken och de andra med förutom Sigrid då kanske.
Varför skulle inte Sigrid hitta kärleken? Hon verkar vettig och ser ok ut, så hon borde väl hitta någon?
Citera
2016-10-05, 21:00
Medlem
Lakritspotatisens avatar
De flesta av karlarna verkar vara riktiga kufar! Hon tjejen som var 40+ verkar inte ha hittat många som passar henne bra heller...
Citera
2016-10-05, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Varför skulle inte Sigrid hitta kärleken? Hon verkar vettig och ser ok ut, så hon borde väl hitta någon?

Kanske för att hon skulle ha svårt att hinna med kärlek eftersom hon har fullt upp med sina hästar och allt vad det innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in