Citat:
Ursprungligen postat av
Popshuv1t
Kul att medierna i USA försöker dra exakt samma fuling som media här i Sverige gjorde för ett ta sen gällande något vänsterjippo på Medis
Vänsterjippo där media påstod att det var 15.000 deltagare:
https://postimg.org/image/7utueynz9/full
Clinton-rally med 18.000 deltagare:
http://i.imgur.com/at4Qlrv.jpg
Undra om media i USA har lärt sig av vår egna DDR-media eller om det är tvärtom?

Väldigt intressanta jämförelse de gör med Vasaloppet, där man har skidor som tvingar ett avstånd mellan åkarna både i längd och sidled.
Sen på bild är det inte närheten av så många, inte på Clinton heller.
Men det säger dock inget om hur många som inte är med på bild, och i hur många som försökte ta sig till rallyt.
När det kommer till Sverige så brukar polisen komma med dessa uppskattningar väl?
Och hur det är i USA vet jag inte.
Sen påminner bilderna och speciellt Clinton bilden, om en en konspirationsteori om att det finns en sifferkonspiration.
Där man tar en bild, ser till att den säger det man vill.
Och när orginalbilden kommer på fråga, så spelar oförstående.
Så utan ha mer fakta, så låter jag den vara.
Sant är dock att det inte finns tillräckligt med personer på bilden, och bilden säger inte mer än så faktiskt.