2016-10-12, 07:28
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
men det skrivs inte om det hela så mycket, i vanlig media. det är inte lika viktigt som Trumps svinerier enligt dom. det känns som att ingen vågar vara först med att gå ut med det, för då ger dom trump segern. och det tror dom är värre än detta.
...eller också beror den relativa tystnaden på att släppen hittills inte innehåller något särskilt anmärkningsvärt. Assange hade väl mer eller mindre lovat att Clinton skulle hamna i fängelse för detta, men så är det ju inte? Men det kanske kommer mer smaskiga saker senare även om jag tvivlar - i så fall kommer media att rapportera. Den stora kapitalistkommunistjudefrimurarkatolik-konspirationen som styr media existerar inte.
Senast redigerad av Clodius 2016-10-12 kl. 07:30.
2016-10-12, 07:28
Medlem
SvenskOppositions avatar
Media vet att folk vet att media står på Clintons (och den globala världsordningens) sida. Ju fler människor som inser att media till stora delar är riggat, desto färre blir skälen för media att låtsas vara objektiva.
2016-10-12, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
...eller också beror den relativa tystnaden på att släppen hittills inte innehåller något särskilt anmärkningsvärt. Assange hade väl mer eller mindre lovat att Clinton skulle hamna i fängelse för detta, men så är det ju inte? Men det kanske kommer mer smaskiga saker senare även om jag tvivlar - i så fall kommer media att rapportera. Den stora kapitalistkommunistjudefrimurarkatolik-konspirationen som styr media existerar inte.

Så du anser det inte allvarligt att Clinton tagit emot mutor uppgående till 30 miljoner dollar av gulfststerna?
2016-10-12, 09:31
Medlem
JoeBidens avatar
Ingen bryr sig. Detta är för komplicerat för folk att sätta sig in i.

En eller två enkla oneliners från dessa emails måste komma fram som folk då enkelt kan haka upp sig på. Detta har noll eller ringa inverkan på valet
2016-10-12, 09:34
Medlem
Bernie Sanders gjorde en deal med DNC redan år 2015.

https://wikileaks.com/podesta-emails/emailid/4220
2016-10-12, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Ingen bryr sig. Detta är för komplicerat för folk att sätta sig in i.

En eller två enkla oneliners från dessa emails måste komma fram som folk då enkelt kan haka upp sig på. Detta har noll eller ringa inverkan på valet

Håller med. Det måste vara något roligt och intressant. Att sälja vapen till IS är tråkigt. Att erkänna att man ljuger är tråkigt. Att känna till massa annat hemligt och ljuga om det är tråkigt.

Folk är ute efter skandaler, inte kriminalitet. Jag vet, många människor är dumma. Då menar jag ointelligenta.

Medan podestaemails fanns så trendade #sniff på bara några sekunder.
2016-10-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

Edit: John Podesta, en av HRCs närmaste medarbetare (det är hans mail som har släppts av WL), skriver att Clinton hatar uttrycket "Everyday Americans", jag tolkar det som "den vanlige amerikanen" (kom gärna med bättre översättning).

Skrev detta tidigare i Clinton-tråden, men kan väl ta det här igen:

De diskuterar alltså huruvida hon ska använda uttrycket "everyday Americans" i ett tal.

Det handlar helt om retorisk smak - att få det till att hon hatar "vanliga amerikaner" blir bara löjligt.
Senast redigerad av Eloger 2016-10-12 kl. 10:10.
2016-10-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Detta gör mig också helt jävla tokig fan, och jag brukar ha rätt svårt för bli lakk.
Men de där jävla journalist packet har ljugit sönder svenska folket och nu håller man tyst om att den Amerikanska presidentvals kandidaten som leder i opionsundersökningar har haft en aktiv roll i skapande av ISIS. Alltså den meningen jag nyss skrev är nog bland de mest sjuka jag upplevt den förljugna mediakåren gjort.

Att Expressen, Dagens Nyheter, SvD, Aftonbladet håller tyst beror på ägarstrukturerna, Bonnier och Goldman Sahs, J.P Morgan etc i Schibstedts fall. Jag kan iallafall inte komma på nån annan rimlig anledning, och de ursäktar inte vad de håller på med.
Med varför är tex. SVT tysta? De är ju officiellt fri television utan ägare att ta hänsyn till förutom svenska folket? Inte för jag har höga tankar om Sveriges Television men ändå.

Har följt några SVT journalister på Twitter och de skriver rätt av vad BBC, New York Times, the Guardian främst men även andra liknande.
Helvete va sur jag blir!! Journalistkåren har skadat Sverige med sina lögner nått så otroligt och utnyttjat svenskarnas godtrohet, en i grunden fin egenskap som de ljugit sönder till fan i helvete.

Men Donald Trump pratade om hur han stött på en kvinna för 11 år sen, stoppa pressarna!!
Fan de måste finnas nått man kan göra, anmäla SVT till Granskningsnämnden eller nått. Ringa upp Mediahusen, maila dem. Twittra och fråga vad i helvete de pysslar med för hur detta INTE kan ha nyhetsvärde är över mitt förstånd..

Tom. USA har ju fått lite bevakning via FOX News.
Tyvärr är många fortfarande fast i gammelmedias klor och nämner man ingenting om denna praktskandalen för Clinton så påverkar det medvetenheten hos folket, speciellt de äldre 40+ och uppåt.
Att svensk privatmedia agerar propagandaapparat åt Hillary har väl framgått ganska tydligt länge nu, man skriver endast om hennes "segertåg", att hon "spräcker glastaket", att hon skriver uppmuntrarbrev till barn etc. Det mest "kritiska" man skrrev var att man var tvungen att skriva om hennes kollaps på 9/11, men då dröjde det rätt länge tills nyheten redan var gammal i USA.

Det som dock förvånar mig är att inga större nyhetsförmedlingar, typ TT, skriver något om att Wikileaks ens släppt nya mail? Eller att Reuters, AP eller liknande skriver om detta, som inte är åsiktsbunda av politska redaktörer som exempelvis Aftonbladet m.fl. Det ironiska är att Foxnews, som troligtvis är den mest åsiktsbunda kanalen av dem alla (fast åt andra hållet) faktiskt är den enda större engelskspråkiga nyhetsförmedling där man faktiskt rapporterar om detta!
2016-10-12, 12:24
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det som dock förvånar mig är att inga större nyhetsförmedlingar, typ TT, skriver något om att Wikileaks ens släppt nya mail? Eller att Reuters, AP eller liknande skriver om detta, som inte är åsiktsbunda av politska redaktörer som exempelvis Aftonbladet m.fl. Det ironiska är att Foxnews, som troligtvis är den mest åsiktsbunda kanalen av dem alla (fast åt andra hållet) faktiskt är den enda större engelskspråkiga nyhetsförmedling där man faktiskt rapporterar om detta!

Så du menar att det som Reuters och AP bevisligen skrivit om det senaste i Clintons E-mail följetong/Wikileaks alltså egentligen inte skrivits (åtminstone inte i den parallella verklighet som du befinner dig), eller har du helt enkelt inte brytt dig om att kolla innan du skriver en massa skit?

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-podesta-emails-idUSKCN12B01T

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-clinton-emails-idUSKCN12B2PF

https://apnews.com/8c27045f54494fba99ea9eeea96ccaf2
2016-10-12, 12:41
Medlem
Det är väl ingen nyhet att Hillary är en äcklig jävla hal ål som gillar att mörda människor?
Hon garvade ju rätt ut när hon sa det där om Kadaffi, "We came, we saw, he died"
https://www.youtube.com/watch?v=Fgcd1ghag5Y

Att hon använt svenska företag som skänkt pengar till deras organisationer är heller ingen nyhet. Det är mycket mutpengar runt Clinton.
USA har livnärt sig på att sälja vapen till krigförande länder och samtidigt tagit olja från länder de själva har invaderat.
Man skapar oreda o kaos samtidigt som man skyller allt på ryssarna.

Vanligt folk är dumma i huvudet och kommer aldrig förstå detta.
Risken är ganska stor att Hillary vinner valet. Amerikaner är mer dumma i huvudet över lag än vanligt folk.
2016-10-12, 13:15
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
När jag ändå skriver - har ni nån speciell sida eller nått för hålla koll på var och när Donald Trump och Hillary Clinton har sina Kampanj Rallys?

Står på deras officiella sidor. Sök kandidatens namn och schedule efterått så skall du finna.
2016-10-12, 13:36
Medlem
Popshuv1ts avatar
Kul att medierna i USA försöker dra exakt samma fuling som media här i Sverige gjorde för ett ta sen gällande något vänsterjippo på Medis

Vänsterjippo där media påstod att det var 15.000 deltagare:
https://postimg.org/image/7utueynz9/full

Clinton-rally med 18.000 deltagare:
http://i.imgur.com/at4Qlrv.jpg

Undra om media i USA har lärt sig av vår egna DDR-media eller om det är tvärtom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in