Citat:
Ursprungligen postat av
Han.Jelin
Jag läser överallt att Hillary Clinton kommer fortsätta USA:s utrikespolitik i Mellanöstern och starta ett kärnvapenkrig med Ryssland. Är det på riktigt eller är det bara skrämseltaktik för att få folk att rösta Trump?
Hillary Clinton är det största hotet mot fred just nu, tyvärr, det är inte propaganda. Lite svårt att förklara kort men jag ska försöka och är nått oklart så säg till. (inte för jag är nån expert då men jag följer utvecklingen)
Ett exempel är hon pratar om cyberattacks, dvs. hur hon själv blivit hackad med sin privata mailserver och hon skyller det, som alla andra av sina problem, på Putin.
"Vi ska betrakta cyberattacker som andra attacker, militära, ekonomiska etc" har hon sagt, ungefär.
Det betyder i praktiken att en flashbackare skulle kunna starta ett kärnvapenkrig. Hacka nått i USA och man behöver inte ens lägga ut spår i riktning mot Ryssland utan Hillary Clinton gör den kopplingen automatiskt.
Det låter ju som propaganda, eftersom det är så absurt, men tyvärr inte.
Kollar man hur USA agerat sedan 11 september 2001 så har man startat krig i många muslimska länder, man har legat bakom kuppen mot Ukrainas folkvalda ledare, underblåst "Arabiska Våren" och kriget i Syrien följer samma mönster och den naturliga frågan är ju:
Varför?
Svaret är Israel.
Krigen i Mellanöstern är inte för Fred, Frihet och demokrati och för civilbefolkningens hjälp. Att störta Assad var rätt upp och ner i de e-mail som läckt det bästa sättet för Israel.
Netanyahu gick nu nyligen ut och berömde Hillary Clinton som bättre än tom. Barack Obama.
Kan rekommendera podcasten "Blågula Frågor" av Jan Milld, en gammal opinionsbildare som främst är känd för sin invandringskritik och är en väldigt ärlig man, förutom invandringen har han varit engagerad i fredsrörelsen och är väldigt insatt i den.
Länk till bgfpod på SoundCloud:
https://soundcloud.com/bgfpod
Andra avsnittet rekommenderar jag för en saklig och balanserad analys av Hillary Clinton.
Sen ska man komma ihåg att familjen Clinton är tillsammans med familjen Bush och Obama de som varit Presidenter i USA under neocon-eran i amerikansk utrikespolitik och den är lite som vår invandringspolitik, inte demokratisk förhandlingsbar utan fortsätter i samma stil.
Hillary Clinton har många kopplingar till PNAC - Project For A New American Century - där de krig och utrikespolitiken vi ser från USA lades fast redan på 80-talet. Allt man behövde var bara en katalyserande händelse i form av Pearl Harbour och det fick man, som en riktig julklapp från grotta i Afghanistan den där morgonen den 11 september 2001.
Värt att tilägga:
USA är idag allierade med al-Qaida i Syrien där de går under namnet al-Nusra
Hillary Clinton har ju även, vilket blev officiellt idag, bidragit aktivt till hur ISIS kunnat etablerat sig. Inte bara genom att hon lämnade ett vakuum i regionen och massor med vapen utan också allierat sig med skurkstater som finansierat terrorsekten ISIS.
En annan sak värd att nämna är hur hon hånar Donald Trump för han vill ha en dialog med Putin. Det finns inte ens ett tecken på vilja om fred från hennes sida.
Jag är inte direkt Pro-Trump - för mig är utrikespolitiken viktigast i Presidentvalet eftersom det dels de facto är hemskt med dessa krig men även (framförallt) hur det påverkar Sverige genom flyktingströmmar, terrorhot, välfärdskollaps och nu då ett stundande krig där kärnvapen är inblandat och hur Sverige dessutom varit så kamikaze-dumma att lämna vår neutralitet för att alliera oss med krigsalliansen NATO och därmed kommer bli en naturlig måltavla vid ett krig.
Situationen i Syrien har skapat ännu mer spänningar, speciellt sedan Putin på Damaskus vädjan har gett sig in i kriget och tryckt tillbaka ISIS och gett SAA (Syriens armé) stora landvinningar och viktiga städer som de tagit tillbaka.
USA kommer inte ge sig, de vill balkanisera Syrien i flera olika små länder som ligger i konflikt med varandra.
Donald Trump har iallafall tagit en betydligt mer sansad väg i denna frågan än Hillary Clinton, även om han lovade judarna kriget mot Iran på AIPAC i år, så han är absolut inte felfri. Men jämfört med Clintons förmåga att besegra ISIS - något hon själv skapat och krigsmakten i USA ser som en viktig del i Syrien (viktigaste för USA är att få bort Assad från makten) är ju direkt patetiskt.
Jag har aldrig direkt oroat mig över krig innan, men jag gör det nu.
Nämner mycket om Syrien här men det är stor risk att det är där det börjar. Sedan har Putin gjort någonting som inte skett sedan Nazityskland, och plockat ner de sionistiska dårar som agerat inne i landet och skadat landet, tex. George Soros får inte verka i Ryssland längre, tror även självaste Rothschild är bannad och ses som ett hot mot Ryssland säkerhet.
Det är mycket detta som skapat den krigshets vi ser i väst idag. George Soros är en stor sponsor åt Hillary Rodham Clinton och han har henne runt lindat runt sitt finger.
Situationen blir gradvis allt värre, tonläget allt mer hätskt och media förbereder för krig.
Ryssland har kärnvapen, och de är backade av Kina.
Det är fan risk för WW3 hur dramatiskt de än må låta.