Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Detta gör mig också helt jävla tokig fan, och jag brukar ha rätt svårt för bli lakk.
Men de där jävla journalist packet har ljugit sönder svenska folket och nu håller man tyst om att den Amerikanska presidentvals kandidaten som leder i opionsundersökningar har haft en aktiv roll i skapande av ISIS. Alltså den meningen jag nyss skrev är nog bland de mest sjuka jag upplevt den förljugna mediakåren gjort.
Att Expressen, Dagens Nyheter, SvD, Aftonbladet håller tyst beror på ägarstrukturerna, Bonnier och Goldman Sahs, J.P Morgan etc i Schibstedts fall. Jag kan iallafall inte komma på nån annan rimlig anledning, och de ursäktar inte vad de håller på med.
Med varför är tex. SVT tysta? De är ju officiellt fri television utan ägare att ta hänsyn till förutom svenska folket? Inte för jag har höga tankar om Sveriges Television men ändå.
Har följt några SVT journalister på Twitter och de skriver rätt av vad BBC, New York Times, the Guardian främst men även andra liknande.
Helvete va sur jag blir!! Journalistkåren har skadat Sverige med sina lögner nått så otroligt och utnyttjat svenskarnas godtrohet, en i grunden fin egenskap som de ljugit sönder till fan i helvete.
Men Donald Trump pratade om hur han stött på en kvinna för 11 år sen, stoppa pressarna!!
Fan de måste finnas nått man kan göra, anmäla SVT till Granskningsnämnden eller nått. Ringa upp Mediahusen, maila dem. Twittra och fråga vad i helvete de pysslar med för hur detta INTE kan ha nyhetsvärde är över mitt förstånd..
Tom. USA har ju fått lite bevakning via FOX News.
Tyvärr är många fortfarande fast i gammelmedias klor och nämner man ingenting om denna praktskandalen för Clinton så påverkar det medvetenheten hos folket, speciellt de äldre 40+ och uppåt.
Att svensk privatmedia agerar propagandaapparat åt Hillary har väl framgått ganska tydligt länge nu, man skriver endast om hennes "segertåg", att hon "spräcker glastaket", att hon skriver uppmuntrarbrev till barn etc. Det mest "kritiska" man skrrev var att man var tvungen att skriva om hennes kollaps på 9/11, men då dröjde det rätt länge tills nyheten redan var gammal i USA.
Det som dock förvånar mig är att inga större nyhetsförmedlingar, typ TT, skriver något om att Wikileaks ens släppt nya mail? Eller att Reuters, AP eller liknande skriver om detta, som inte är åsiktsbunda av politska redaktörer som exempelvis Aftonbladet m.fl. Det ironiska är att Foxnews, som troligtvis är den mest åsiktsbunda kanalen av dem alla (fast åt andra hållet) faktiskt är den enda större engelskspråkiga nyhetsförmedling där man faktiskt rapporterar om detta!