Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-10, 15:40
  #1
Medlem
gipzys avatar
nu kanske jag bara är ute & cyklar,. men är det inte så typ att Hillary Clinton kan komma att bli nästa USA's president,första kvinnliga?

min fråga, tror ni det kommer bli nån ändring i narkotika politiken i USA fall hon blir president? Speciellt då inom Cannabis-frågan,. ?


som sagt, kan vara ute o cykla kanske,. e inte riktigt klar i skallen just nu
2006-11-10, 15:44
  #2
Avstängd
I så fall lär hon ta hårdare tag mot Cannabis?
2006-11-10, 15:46
  #3
Banned
brynjes avatar
Orka bry sig...?

Vi lever i Sverige och merparten av detta forum är svenskar. Och jag tror inte det kommer bli någon större skillnad i Sverige ifall det skulle ändras en gnutta i USA vilket det inte kommer göra anyways.
2006-11-10, 16:01
  #4
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynje
Orka bry sig...?

Vi lever i Sverige och merparten av detta forum är svenskar. Och jag tror inte det kommer bli någon större skillnad i Sverige ifall det skulle ändras en gnutta i USA vilket det inte kommer göra anyways.


Där håller jag inte med dig, jag tror nog Usa's påvärkar sverige riktigt riktigt mycket.
2006-11-10, 16:01
  #5
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GayMan
I så fall lär hon ta hårdare tag mot Cannabis?


Varför skulle hon det då tror du?
2006-11-10, 16:07
  #6
Medlem
Aaksels avatar
USA är ju redan mycket liberalare än Sverige. Narkotikafrågan där ligger på delstatsnivå, d.v.s. det är upp till varje delstat att bestämma hur de vill ha det. Såvitt jag vet är det flera stater, bl.a. Kalifornien, där bruket är så gott som avkriminaliserat.

Hillary är(var?) gift med Bill "I didn't inhale" Clinton.. så vem vet, kanske hon också puffat på?
2006-11-10, 16:38
  #7
Medlem
Nazipolizeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
Där håller jag inte med dig, jag tror nog Usa's påvärkar sverige riktigt riktigt mycket.

inte i narkotika frågan för fem öre, då dom har börjat erkänna att cannabis kan vara bra mot sjukdommar etc. + att dom börjar inse att deras politik har misslyckats.

I Sverige har vi fortfarande kvar våran nollterans princip som vi stolt håller fast vid, och att vi bli berömmda för att ha bland den bästa narkotika politiken i världen gör de nog inte hela troligare att vi ändrar åsikter för att USA blir liberalare...

för övrigt tror jag det är ganska troligt att Hillary Clinton kan bli USA´s första kvinnliga president.
2006-11-10, 16:56
  #8
Medlem
Jag tror att ifall USA skulle gå så långt som att legalisera cannabis skulle det bara vara en tidsfråga innan resten av världen följer efter, även om Sverige sannolikt blir en av de sista länderna att liberalisera.

Jimmy Carter ville avkriminalisera cannabis, men hann tyvärr inte under sin mandat period:

"Penalties against drug use should not be more damaging to an individual than the use of the drug itself. Nowhere is this more clear than in the laws against the possession of marijuana in private for personal use. - President Jimmy Carter, Message to Congress. August 2, 1977"
2006-11-10, 16:59
  #9
Medlem
Denna tråden hör hemma i politik, Inte cannabis.

Hur svårt kan det vara att förstå?
2006-11-10, 17:08
  #10
Medlem
Aaksels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
Denna tråden hör hemma i politik, Inte cannabis.

Hur svårt kan det vara att förstå?

Eftersom den rör cannabispolitik tycker jag att den platsar på båda ställena. Så varför inte ta det här?


Ja, det var ju USA som pushade igenom den världsomfattande lagen som förbjuder cannabis i FN.. så de kunde ju göra rätt för sig och rätta till det dom fuckat up (om jag uttrycker mig lite ungdomligt).
2006-11-10, 17:32
  #11
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
Denna tråden hör hemma i politik, Inte cannabis.

Hur svårt kan det vara att förstå?


det var menat i början om att röra cannabis-frågan, men det har språrat ut till narkotika politik i allmännhet Ursääckta att ajg skriver kosntigt mitt huve e nånannanstans på ett molj
2006-11-10, 17:34
  #12
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaksel
Eftersom den rör cannabispolitik tycker jag att den platsar på båda ställena. Så varför inte ta det här?


Ja, det var ju USA som pushade igenom den världsomfattande lagen som förbjuder cannabis i FN.. så de kunde ju göra rätt för sig och rätta till det dom fuckat up (om jag uttrycker mig lite ungdomligt).


Det var ungefär så här jag menade USA startade häxjakten på cannabis från första början. Plus att halv världen "ser upp" till USA, avkriminaliserar dom så kommer rästen av världen att göra det, tror jag.

Men en fråga nu, tror ni att Hillary Clinton är mer för än emot jämnfört med Bush ? det var min fråga, för bush värkar vara anti allting och för krig bara.
Hillary värkar vara raka motsatsen, eller har jag fel ?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback