2016-10-12, 14:07
Medlem
Någon som kan få ihop ett skönt lag för ~30k som klarar inträdeskravet i veckans weekend league? (Max 1 liga, max 3 spelare från samma klubb)
Citera
2016-10-12, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Någon som kan få ihop ett skönt lag för ~30k som klarar inträdeskravet i veckans weekend league? (Max 1 liga, max 3 spelare från samma klubb)

http://www.futbin.com/17/squad/106848
Citera
2016-10-12, 14:15
Medlem
Tjena,
Måste bara säga att jag sitter och läser här ibland och blir riktigt imponerad av vad vissa har för lag och spelare. Förstår bara inte hur ni lyckas få ihop till dessa spelare. Alltså dyra toppspelare. Själv sitter man med detta lag: http://www.futbin.com/17/squad/106804 och känner mig som största amatören. Ynka 20k på banken också. Rahsford och Alli är väl sköna spelare som jag har på bänken och det mittfältet funkar riktigt bra för mig i spelet. Men spelarna är ju inget som får mig att få bånge om vi säger så. Vad gör jag fel?

Är det för övrigt värt att lira weekend league?
Senast redigerad av Kamelforsaljaren 2016-10-12 kl. 14:39.
Citera
2016-10-12, 14:39
Medlem
intressant sak jag märkte....

I web appen kan man ju se vad vissa tjänat på matcher. en som ligger i topplistan (16 plats) har tjänat ihop 512 239 coins. spelat över 1000st matcher. 15-324-715 och 0 trofé... Top squad 73

Dessutom....

Transfer profit: -155 576

tjänar coins på något konstigt sätt?
Citera
2016-10-12, 15:08
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelforsaljaren
Tjena,
Måste bara säga att jag sitter och läser här ibland och blir riktigt imponerad av vad vissa har för lag och spelare. Förstår bara inte hur ni lyckas få ihop till dessa spelare. Alltså dyra toppspelare. Själv sitter man med detta lag: http://www.futbin.com/17/squad/106804 och känner mig som största amatören. Ynka 20k på banken också. Rahsford och Alli är väl sköna spelare som jag har på bänken och det mittfältet funkar riktigt bra för mig i spelet. Men spelarna är ju inget som får mig att få bånge om vi säger så. Vad gör jag fel?

Du köper inte FP för ett par tusenlappar? Eventuellt har otur med packs om du nu lagt ut cash. Arbetar inte på transfermarknaden som många andra?
Citera
2016-10-12, 15:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Tjena,

Jag vet inte om det är så mycket att vara imponerad över. Många har köpt FIFA points, fuskat (köpt coins eller kört autobuyers), spelat 24/7 eller haft pack luck. Det här är lite som ett gamblerforum - folk skryter gärna med sina storvinster (sexiga trupper), men pratar helst inte om offren/förlusterna de gjort på vägen.

Och nej jag är inte bara avundsjuk, jag hade själv en trupp med bästa La Liga-laget för någon upplaga sen. Ronaldo, Neymar, Bale, Kroos, Modric i olika varianter av TOTY, IF och MOTM. Hur jag tog mig dit var insane pack luck och inköpta coins.

Sen finns det väl såklart dem som tjänat dessa miljoner coins fair and square, men det finns verkligen inga genvägar för dem. Bara tid och erfarenhet som tagit dem dit.

----

Hur funkar IF trading numer? Före price ranges och före "special"-kategorin när man söker efter kort var IF magiskt, nu tänker jag mig att det inte alls säljer lika bra?
Citera
2016-10-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag vet inte om det är så mycket att vara imponerad över. Många har köpt FIFA points, fuskat (köpt coins eller kört autobuyers), spelat 24/7 eller haft pack luck. Det här är lite som ett gamblerforum - folk skryter gärna med sina storvinster (sexiga trupper), men pratar helst inte om offren/förlusterna de gjort på vägen.

Och nej jag är inte bara avundsjuk, jag hade själv en trupp med bästa La Liga-laget för någon upplaga sen. Ronaldo, Neymar, Bale, Kroos, Modric i olika varianter av TOTY, IF och MOTM. Hur jag tog mig dit var insane pack luck och inköpta coins.

Sen finns det väl såklart dem som tjänat dessa miljoner coins fair and square, men det finns verkligen inga genvägar för dem. Bara tid och erfarenhet som tagit dem dit.

----

Hur funkar IF trading numer? Före price ranges och före "special"-kategorin när man söker efter kort var IF magiskt, nu tänker jag mig att det inte alls säljer lika bra?

IF Trading går rätt segt..har inte hittat någon direkt att satsa på-...köpt på mig några stycken av billiga IF genom veckorna och lyckats sälja sporadiskt med 4-5k profit per kort..men det tar tid.. Har förvisso inte dragit hem 10-15 st av samma spelare vilket man gjorde tidigare år
Citera
2016-10-12, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Du köper inte FP för ett par tusenlappar? Eventuellt har otur med packs om du nu lagt ut cash. Arbetar inte på transfermarknaden som många andra?

Har lagt ner typ 500 kr. Vet inte vad man ska förvänta sig för den summan,men känner väl inte att jag haft någon direkt tur med packsen. Nästan bara skit rakt igenom. Funderar på att investera någon tusenlapp till iaf. Men det handlar helt klart om tur. Min polare köpte FP för 200 kr eller något,fick Griezman och Dybala. Arbetar inte alls på transfermarknaden,för tråkigt.

Citat:

----

Ja,pack luck saknar jag,men känner att det måste vara något mer jag kan göra. Ingen direkt koll på tradingen. Hu mycket FP borde man köpa för att förvänta sig resultat? Köpt för 500 kr hittills. Har inte gått bra.
Citera
2016-10-12, 15:29
Medlem
Citat:
Tjena,

Kan berätta om hur jag exakt gjorde för att nå upp till den miljonen jag har nu.

Jag började med att köpa 12k fifa points på realsedagen. Köpte paket för allt samma kväll. Hade en del tur i paketen (fick IF Hernandez som bäst) och fick in 300k.

Dagen efter köpte jag 10 st Renato Sanchez och 7 st Douglas costa som då kostade 15k (Sanchez) respektive 22k (Costa). Höll på dessa i ungefär en vecka. Gjorde ingenting på UT, förutom att jag körde 3 st drafts (fick inget av större värde i paket). Sedan sålde jag av alla mina kort med Sanchez (plus 13k/styck) och Costa (plus 6k/styck). Jag sålde dessa dagen före TOTW släpptes förra veckan (tisdag kväll).

Sedan när TOTW släpptes köpte jag 10 st av Hugo LLoris vanliga kort (50k/styck). Dessa höll jag på till helgen där jag sålde dom för 62k/styck. (plus 12k/styck). Under helgen gjorde jag också alla SBC som fanns, som inte kostar multum, och hade en del packluck med bl.a. 2xMahrez, Willian, Douglas Costa, Sterling, Fernandinho osv.

Nu har jag gjort en lite mer långsiktig investering som tidigast kommer betala av sig om en vecka, kanske två.
Citera
2016-10-12, 15:30
Medlem
Citat:
Har lagt ner typ 500 kr. Vet inte vad man ska förvänta sig för den summan,men känner väl inte att jag haft någon direkt tur med packsen. Nästan bara skit rakt igenom. Funderar på att investera någon tusenlapp till iaf. Men det handlar helt klart om tur. Min polare köpte FP för 200 kr eller något,fick Griezman och Dybala. Arbetar inte alls på transfermarknaden,för tråkigt.

Ja,pack luck saknar jag,men känner att det måste vara något mer jag kan göra. Ingen direkt koll på tradingen. Hu mycket FP borde man köpa för att förvänta sig resultat? Köpt för 500 kr hittills. Har inte gått bra.

Satsa på Draft, man kmr lätt till semi om man är någorlunda duktig.. har vunnit draften rätt många gånger....mestadels får man väl grejer värda ca 30k, men ibland dyker det upp nån 50k spelare

EDIT: Du kan ju också försöka snipa lite populära spelare även om det är segt som fan..
Senast redigerad av m4staSWE 2016-10-12 kl. 15:32.
Citera
2016-10-12, 15:54
Medlem
Citat:
Autobuyers jobbar på. Inte lyckats snipa ett enda kort fast jag är på 59:59. Tack vare EAs helt värdelösa och klumpiga gränssnitt får bottarna viktiga tiondelar på sin sida som de inte behöver.

Jag fattar inte varför jag håller på med det här jävla pay to win-skiten som är trasig. Samma som varför man köpte fotbollsbilder som liten antar jag, det där ruset när man får en Zidane i paketet.

"Snipa" ett enda kort, vad menar du?
Och vad är autobuyers? En robot som spammar transfermarknaden på PC?

Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Kan berätta om hur jag exakt gjorde för att nå upp till den miljonen jag har nu.

Jag började med att köpa 12k fifa points på realsedagen. Köpte paket för allt samma kväll. Hade en del tur i paketen (fick IF Hernandez som bäst) och fick in 300k.

Dagen efter köpte jag 10 st Renato Sanchez och 7 st Douglas costa som då kostade 15k (Sanchez) respektive 22k (Costa). Höll på dessa i ungefär en vecka. Gjorde ingenting på UT, förutom att jag körde 3 st drafts (fick inget av större värde i paket). Sedan sålde jag av alla mina kort med Sanchez (plus 13k/styck) och Costa (plus 6k/styck). Jag sålde dessa dagen före TOTW släpptes förra veckan (tisdag kväll).

Sedan när TOTW släpptes köpte jag 10 st av Hugo LLoris vanliga kort (50k/styck). Dessa höll jag på till helgen där jag sålde dom för 62k/styck. (plus 12k/styck). Under helgen gjorde jag också alla SBC som fanns, som inte kostar multum, och hade en del packluck med bl.a. 2xMahrez, Willian, Douglas Costa, Sterling, Fernandinho osv.

Intressant att veta bara: varför köpte du just Renato Sanchez och Douglas Costa?
P.g.a att du trodde dessa var spelare som skulle gå upp (ren magkänsla) eller någon annan anledning?
Och varför sålde du dem just före TOTW?

Jag har för tillfället 30k coins som ligger och skräpar. Min plan var egentligen att förbättra mittfältet med Cazorla eller köpa Mahrez som RW när jag sparat ihop lite till, men om jag vill få dessa coins att växa istället, vad ska jag göra?
På FUT 15 så kunde jag seriöst tjäna 100k om dagen, på att köpa Robben/Hazard/Pogba billigt och sälja dyrt genom att spamma transfermarknaden och vara snabb på buy now. Men detta sätt funkar inte längre.
Om du inte vill avslöja dina innersta hemligheter här så dra iväg ett pm. Jag vill gärna veta mer om detta.
Citera
2016-10-12, 16:02
Medlem
Fan va drygt det är med Draften ibland... folk drar ju så fort de får bortamatch.. jag får alltid hemmamatch så vad ska man göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in