2016-10-12, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag vet inte om det är så mycket att vara imponerad över. Många har köpt FIFA points, fuskat (köpt coins eller kört autobuyers), spelat 24/7 eller haft pack luck. Det här är lite som ett gamblerforum - folk skryter gärna med sina storvinster (sexiga trupper), men pratar helst inte om offren/förlusterna de gjort på vägen.

Och nej jag är inte bara avundsjuk, jag hade själv en trupp med bästa La Liga-laget för någon upplaga sen. Ronaldo, Neymar, Bale, Kroos, Modric i olika varianter av TOTY, IF och MOTM. Hur jag tog mig dit var insane pack luck och inköpta coins.

Sen finns det väl såklart dem som tjänat dessa miljoner coins fair and square, men det finns verkligen inga genvägar för dem. Bara tid och erfarenhet som tagit dem dit.

----

Hur funkar IF trading numer? Före price ranges och före "special"-kategorin när man söker efter kort var IF magiskt, nu tänker jag mig att det inte alls säljer lika bra?
Köpte för någon vecka sedan drygt 10 var av Glik, Ruiz och Falque. Lyckades sälja fyra stycken på 4-5 dagar så funkar väl ok men inte mycket mer än det. Det som är bra med IFs dock är att de tenderar att gå upp i pris, så blev ändå profit på dryga 100k på mindre än en vecka och med minimalt med lagd tid. Finns snabbare sätt att tjäna coins på men troligtvis det bästa om man är lite lat av sig alternativt inte vill spendera tid på att tradea
Citera
2016-10-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Intressant att veta bara: varför köpte du just Renato Sanchez och Douglas Costa?
P.g.a att du trodde dessa var spelare som skulle gå upp (ren magkänsla) eller någon annan anledning?
Och varför sålde du dem just före TOTW?

Jag har för tillfället 30k coins som ligger och skräpar. Min plan var egentligen att förbättra mittfältet med Cazorla eller köpa Mahrez som RW när jag sparat ihop lite till, men om jag vill få dessa coins att växa istället, vad ska jag göra?
På FUT 15 så kunde jag seriöst tjäna 100k om dagen, på att köpa Robben/Hazard/Pogba billigt och sälja dyrt genom att spamma transfermarknaden och vara snabb på buy now. Men detta sätt funkar inte längre.
Om du inte vill avslöja dina innersta hemligheter här så dra iväg ett pm. Jag vill gärna veta mer om detta.

Renato Sanchez var det en kompis som pratade om, att han var billig och att han var riktigt bra på spelet. Så för honom var det en magkänsla jag fick att han troligen skulle gå upp när fler hade spelat med honom och insett hur bra han var.

Med Douglas Costa var det så att jag fick han själv i paket tidigt. Blev jädrigt glad för jag trodde han skulle sälja för riktigt mycket. Men när jag tänkte lägga ut han såg jag att det inte var som jag alls trodde. En med 5 star skill, ruskigt snabb och spelar i Bayern trodde jag skulle vara dyrare. Så jag tänkte att det priset måste gå upp snart så jag höll den jag fick i paket och köpte på mig fler.

Varför jag sålde innan TOTW var några olika anledningar. Mest för att korten jag hade kändes som att de stagnerat i ökningen. (Hade fel där, Sanchez ökade några tusen till). Sen inbillar jag mig att när ett nytt TOTW släpps så köper folk mycket paket, mer paket = folk får mer pengar och fler utav de ovanliga korten kommer ut på marknaden. Så utav den anledningen ville jag vara klar med mina gamla affärer innan det släpptes så att jag kunde köpa något nytt när korten stod lägre under den första TOTW-hypen.

Vad man kan göra med 30k vet jag inte riktigt. Är man inne på www.futbin.com kan man ju följa alla spelares olika priskurvor. Tittar man där så går ju billiga spelare upp och ned väldigt mycket. Svårt att förutspå. Men man kanske skulle satsa på att investera i någon spelare du tror kommer ha en bra match i helgen som kommer (svårt att förutse, men kolla vilket lag spelaren möter, form osv för att få fram så mycket information som möjligt). Sen hoppas du att spelaren gör en bra insats och då kommer hans värde att öka. (Exempel gjorde ökade Bentekes pris från ungefär 2.4k till 3.6k efter sitt hattrick mot Gibraltar för några dagar sen. Det låter kanske inte så mycket men hade du investerat dina 30k i Benteke innan den matchen och sålt efteråt så hade du gjort 15k.)

Det är väl ett sätt att starta på tänker jag.
Citera
2016-10-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Varför jag sålde innan TOTW var några olika anledningar. Mest för att korten jag hade kändes som att de stagnerat i ökningen. (Hade fel där, Sanchez ökade några tusen till). Sen inbillar jag mig att när ett nytt TOTW släpps så köper folk mycket paket, mer paket = folk får mer pengar och fler utav de ovanliga korten kommer ut på marknaden. Så utav den anledningen ville jag vara klar med mina gamla affärer innan det släpptes så att jag kunde köpa något nytt när korten stod lägre under den första TOTW-hypen

1. Hur mäter du pris på en spelare? Den vanligaste lägsta buy now summan för en spelare? Typ att majoriteten kort har lägsta buy now på 100.000 för Marco Reus, t.ex?

2. Men förstår inte folk att det är absolut minimal chans att man ska packa en TOTW-spelare? Det är fortfarande lika många spelarkort som finns i paketen som vanligt. Logiken är helt ologisk. Säg att det finns 2500 spelare som alla har lika stor chans att hamna i ditt guldpaket. Efter TOTW1 så finns det 2520 spelare på marknaden, och lika många möjligheter. Och folk köper fler paket för att de tror chansen är större?

3. Så vanliga guldkort minskar i värde per automatik när TOTW kort släpps? Det verkar också konstigt. Om Aubangeyang kostar 100.000 och TOTW3 plötsligt släpps så tappar han alltså värde? Det är ju inte så stor chans att någon striker i TOTW skulle matcha hans stats ändå och göra honom "impopulär".

Citat:
Ursprungligen postat av sluggern375
Men man kanske skulle satsa på att investera i någon spelare du tror kommer ha en bra match i helgen som kommer (svårt att förutse, men kolla vilket lag spelaren möter, form osv för att få fram så mycket information som möjligt). Sen hoppas du att spelaren gör en bra insats och då kommer hans värde att öka. (Exempel gjorde ökade Bentekes pris från ungefär 2.4k till 3.6k efter sitt hattrick mot Gibraltar för några dagar sen.

Så denna Benteke-effekt är egentligen att folk har fått upp ögonen får honom och hans populäritet på FUT ökar?
För hans stats är ju som vanligt (vanligt guldkort).
Citera
2016-10-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
1. Hur mäter du pris på en spelare? Den vanligaste lägsta buy now summan för en spelare? Typ att majoriteten kort har lägsta buy now på 100.000 för Marco Reus, t.ex?

2. Men förstår inte folk att det är absolut minimal chans att man ska packa en TOTW-spelare? Det är fortfarande lika många spelarkort som finns i paketen som vanligt. Logiken är helt ologisk. Säg att det finns 2500 spelare som alla har lika stor chans att hamna i ditt guldpaket. Efter TOTW1 så finns det 2520 spelare på marknaden, och lika många möjligheter. Och folk köper fler paket för att de tror chansen är större?

3. Så vanliga guldkort minskar i värde per automatik när TOTW kort släpps? Det verkar också konstigt. Om Aubangeyang kostar 100.000 och TOTW3 plötsligt släpps så tappar han alltså värde? Det är ju inte så stor chans att någon striker i TOTW skulle matcha hans stats ändå och göra honom "impopulär".

Så denna Benteke-effekt är egentligen att folk har fått upp ögonen får honom och hans populäritet på FUT ökar?
För hans stats är ju som vanligt (vanligt guldkort).

Haha, nu tar du mig för att kunna hur hela marknaden fungerar. Så är det absolut inte. Jag agerar mycket på magkänslan och den har funkat hittils.

1, Jag mäter priset i lägsta buy now, ja.

2, Nää så är det absolut. Men folk lever ju på hoppet. Speciellt när grymma spelare kommer ut, Ronaldos ST-kort i 95 nu t.ex. lär sätta sprätt på en hel del paket utan att någon för honom.

3, Inget minskar per automatik. Marknaden kan ju gå hur som helst. Men generellt har jag sett en sänkning vid TOTW-släpp. Men märk väl att det bara har varit ett sådant sen spelet släpptes så det är ju inte direkt statistiskt bevisat.

Precis, folk ser att han gör 3 mål (visserligen bara mot Gibraltar, 3 mål i PL hade gett ännu större utslag) så blir folk intresserade utav honom. Har man läst om honom i tidningen t.ex. så kommer kanske han upp i huvudet på dig när du ska bygga ett lag på kvällen.
Citera
2016-10-12, 17:05
Medlem
De måste fan fixa skiten med Ultra defensivt..hur roligt e det o möta folk som står med backlinjen vid straffområdet hela tiden? finns fan 0 ytor
Citera
2016-10-12, 17:29
Medlem
Stjerna7s avatar
Nu får de ta och göre en patch på huvudspelet. På tok för ofta spelaren tar ner bollen istället för att nicka.
Citera
2016-10-12, 17:49
Medlem
Nu har jag lirat UT någon vecka och blir inte klok. Jag kan ha övertaget i både bollinnehav och skott och trots det inte vinna några matcher. Har vunnit div 1 på både fifa 16 och 15. Dessutom har jag en startelva som är ganska bra. Men det är som att det inte går att göra mål samt att alla bara rinner igenom mitt försvar. Hur spelar ni på fifa och har ni några tips hur jag ska spela eller hur jag kan förbättra mitt lag?

Laget: http://www.futhead.com/squad-builder/S0Ds!F066!00Ah!-0b7!x0ncCx0Dt!x01l!i0Id!e0R0!e0TJ!M0lf1j/

Har inga speciella avbytare alls. Bara dom man får i gratispacks i början
Citera
2016-10-12, 18:25
Medlem
Illusioners avatar
Kör Mandzukic som ST i mitt serie A 433(4). Men behöver nått alternativ, gillar starka forwards. Försökte med Gabbiadini men fick inte till det med honom. Hört mycket gott om Milik, värd att köpa IF direkt? Andra tips?
Citera
2016-10-12, 20:48
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
De måste fan fixa skiten med Ultra defensivt..hur roligt e det o möta folk som står med backlinjen vid straffområdet hela tiden? finns fan 0 ytor

Finns ingen som helst spelglädje längre för mig.

Varenda jävel lirar, som du säger, med backlinjen i knät på målvakten och ytorna är 0 när man anfaller. Rullar man boll som jag gör så är det förödande att tappa bollen, för då har motståndaren spelare med snabbhet likt Usain Bolts och ställer direkt.

Samma visa varje match. Bollinnehav 70-30, 10-2 skott. 0-1 förlust.

Målet kommer alltid på omställning och längst kanten och den förbannat löjliga snurrfinten och trav in i mitten. Finner ingen som helst glädje i någons spelstil och sitter hela tiden och förbannar idioten som spelar sådär, vad får han ut av det annat än att se ett resultat på en tvskärm!?
Citera
2016-10-12, 20:56
Medlem
http://www.futbin.com/17/squad/109009

Kör detta nu och undrar om ni hade ändrat något?

Vilken formation utan wingers är bäst enligt er? Tycker ej spelare på kanterna presterar bra.
Citera
2016-10-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Finns ingen som helst spelglädje längre för mig.

Varenda jävel lirar, som du säger, med backlinjen i knät på målvakten och ytorna är 0 när man anfaller. Rullar man boll som jag gör så är det förödande att tappa bollen, för då har motståndaren spelare med snabbhet likt Usain Bolts och ställer direkt.

Samma visa varje match. Bollinnehav 70-30, 10-2 skott. 0-1 förlust.

Målet kommer alltid på omställning och längst kanten och den förbannat löjliga snurrfinten och trav in i mitten. Finner ingen som helst glädje i någons spelstil och sitter hela tiden och förbannar idioten som spelar sådär, vad får han ut av det annat än att se ett resultat på en tvskärm!?

har exakt samma problem, vinner dock mestadels iallafall. Spelar nästan bara draft just nu..men det krävs ett helvetes slit för att vinna matcher..oavsett hur mycket bättre man är än motståndarna.. de får ju fixa skills också på spelet.. vet inte vfr de har förstört skilling som var det roligaste i spelet förr..
Citera
2016-10-12, 21:32
Medlem
Nån som har ett tips på lag till Weekend turneringen för ca 150k max? Svårt att bestämma mig för nått lag och formation, man vill att det skall vara bra men samtidigt vill man köpa det innan så man hinner spela in sig i laget lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in