2016-10-11, 21:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Autobuyers jobbar på. Inte lyckats snipa ett enda kort fast jag är på 59:59. Tack vare EAs helt värdelösa och klumpiga gränssnitt får bottarna viktiga tiondelar på sin sida som de inte behöver.

Jag fattar inte varför jag håller på med det här jävla pay to win-skiten som är trasig. Samma som varför man köpte fotbollsbilder som liten antar jag, det där ruset när man får en Zidane i paketet.
Citera
2016-10-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Autobuyers jobbar på. Inte lyckats snipa ett enda kort fast jag är på 59:59. Tack vare EAs helt värdelösa och klumpiga gränssnitt får bottarna viktiga tiondelar på sin sida som de inte behöver.

Jag fattar inte varför jag håller på med det här jävla pay to win-skiten som är trasig. Samma som varför man köpte fotbollsbilder som liten antar jag, det där ruset när man får en Zidane i paketet.
Vilka kort försöker du snipa? Om det är spelare som är med i SBC så är chanserna löjligt små att hinna snappa upp någon botar eller ej.
Citera
2016-10-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolfRoland
Ibland möter jag spelare som täcker bollen sjukt jäkla bra. De bara vänder ryggen till sedan är det omöjligt att ta bollen. Hur gör man det?

håller inne LT/L2 när du har bollen
Citera
2016-10-11, 22:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Vilka kort försöker du snipa? Om det är spelare som är med i SBC så är chanserna löjligt små att hinna snappa upp någon botar eller ej.

En SBC-spelare ja. Ser hur det rullar ut kort för 500 hela tiden, de säljer för 3k. Nu är det visserligen happy hour men jag har knappt lyckats snipa ett enda kort denna upplaga. Kollade lite på autobuyers häromdagen, inte för att jag nånsin skulle ge en enda krona till de gamarna - men för att veta vad jag tävlar mot. Och det är ju bara inse, spelet är riggat. De som betalar mest får mest coins. Pay to win. Vore det inte för att det är roligt med packs och bygga trupper hade jag nog aldrig ens lirat skiten.
Citera
2016-10-11, 22:30
Bannlyst
Får nåt jävla fel på kemi-buggarna i spelet. Kör olika SBC, just nu liga-hybriden där man ska bygga ett lag med 6 ligor och 80 kemi. Sätter in två konceptspelare och det står att det ska bli exakt 80 i kemi. Går och köper exakt dessa spelare, de sätts in i truppen men laget har bara 79 i kemi. Har någon annan samma problem, går det att lösa på något annat sätt än att helt enkelt göra om i laget? Oerhört jävla frustrerande.
Citera
2016-10-11, 22:31
Medlem
http://www.futhead.com/17/squads/1127187/

Tips på ändringar, av spelare / formation. Vill få ut max av Neymar
Citera
2016-10-11, 22:33
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonVanberg
Får nåt jävla fel på kemi-buggarna i spelet. Kör olika SBC, just nu liga-hybriden där man ska bygga ett lag med 6 ligor och 80 kemi. Sätter in två konceptspelare och det står att det ska bli exakt 80 i kemi. Går och köper exakt dessa spelare, de sätts in i truppen men laget har bara 79 i kemi. Har någon annan samma problem, går det att lösa på något annat sätt än att helt enkelt göra om i laget? Oerhört jävla frustrerande.

Måste spela 10 matcher och få loyalty bonus på spelarna.

Du kan spela mot TOTW laget och disconnecta när du är inne i matchen så räknas det som en match.
Citera
2016-10-11, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jochen-
Måste spela 10 matcher och få loyalty bonus på spelarna.

Du kan spela mot TOTW laget och disconnecta när du är inne i matchen så räknas det som en match.

Ah, logiskt. Tack!
Citera
2016-10-11, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
En SBC-spelare ja. Ser hur det rullar ut kort för 500 hela tiden, de säljer för 3k. Nu är det visserligen happy hour men jag har knappt lyckats snipa ett enda kort denna upplaga. Kollade lite på autobuyers häromdagen, inte för att jag nånsin skulle ge en enda krona till de gamarna - men för att veta vad jag tävlar mot. Och det är ju bara inse, spelet är riggat. De som betalar mest får mest coins. Pay to win. Vore det inte för att det är roligt med packs och bygga trupper hade jag nog aldrig ens lirat skiten.
Är väl troligtvis nästan hundratals som försöker snipa SBC-kort så att du inte hinner snappa upp någon är inte så konstigt. Nu är jag inte alltför insatt i hur Autobuyers för FUT fungerar, men troligtvis så söker de inte alltför ofta, då det borde bli transferban då? Kan själv bli avstängd från marknaden om jag söker i lite högre tempo under några minuter. Autobuyers är ju ingen magi, utan lär även vara begränsade till antalet spelare de kan söka efter pga just transferbans.

Om du vill ha mindre konkurrens så får du söka efter lite dyrare kort. Har själv profit på +300k på ett par dagar från några timmars slött sökande i bakgrunden medans man gör något annat.
Senast redigerad av CopyP 2016-10-11 kl. 22:42.
Citera
2016-10-11, 23:08
Medlem
Någon som har åsikter kring detta lag och om det går att göra lite bättre? Kane, Sterling, Naldo och Calhanoglu är spikade. Försökte göra det med 4-2-3-1 (2) formationen men fick dålig kemi på Draxler.
Citera
2016-10-11, 23:44
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma12360
Fullkomligt fenomenal är han den gode Sadio Mane! Bara en tidsfråga för honom också, tror det blir åka av redan i nästa omgång mot Man U.
Låter bra!

Citat:
Ursprungligen postat av MrLegendary
Mane har varit grym för Liverpool. Håller han sig fräsch så är det bara en tidsfråga innan han får ett IF-kort. Har själv tänkt köpa hans OTW men jag undrar hur mycket det egentligen kan vara värt? Säg att han får 82 i ett IF-kort, vad skulle hans värde bli då om han säljs för 130k nu på One? Tvivlar på att någon är villig att pröjsa 200k för ett sånt kort, isf finns ju andra billigare alternativ?
Om man har packat OTW kortet så är en liten prisökning bra också Är inte i behov av coins för tillfället, så kan lika gärna sitta på kortet. Har ca 40k kvar till Aubameyang som jag vill ha, men det skaffar jag på nåt annat sätt. Sen är det väl brist på bra högermittfältare/högeryttrar i EPL? Finns Willian, vem mer? Finns inte så mycket att välja mellan.

Citat:
Mane är nog ett av dom IF säkrare korten denna säsong. Han är grym och passar perfekt i Liverpools spelsätt, räkna med minst 2 IF detta år.

Själv sitter jag med Kante och Ben Arfa OTW, funderar på att sälja båda.
Härligt!
Är Kante ordinarie i Chelsea? Han känns som en spelare som förr eller senare kommer få ett IF kort. Ben Arfa däremot vet jag inte... Om han inte är värd ett skit så kan man lika gärna behålla tycker jag för en eventuell ökning i pris.

Citat:
Som du säger, jag tror inte att många kommer pröjsa 200k+ för ett 82 IF kort. Det som kanske väger upp är om det finns dåligt med Winger-alternativ i ligan.

Mane är bra, men är han så bra?

Även popularitet kan påverka. Är han populär i EPL? Och som du säger, det verkar vara brist på bra alternativ. Känner till Willian, kommer inte på någon mer.

Har förresten även OTW Krychowiak. Han var sjukt bra för Sevilla, någon som vet hur läget är i PSG? Han är inte värd så mycket för tillfället (runt 40-45k), så tänkte behålla för tillfället.

edit: Fan vad sur jag blir på att det ska finnas krav på kval till weekend-ligan. Vad fan är meningen? Så jävla löjligt
Senast redigerad av C0w 2016-10-11 kl. 23:47.
Citera
2016-10-11, 23:56
Medlem
Är det värt att skaffa Barrys SBC-kort? Gissar att det kommer landa på ca 50k, sedan får man Barrys kort, två guldpaket och 6k tillbaka. Känns rätt ovärt imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in