Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jag älskar öppna packs, det är samma känsla som när jag köpte hockeybilder som knatte. Men jag har inte köpt ett enda pack för mina coins och jag har inte lagt en spänn på FIFA Points. Jag gillar SBC för möjligheten att både tjäna coins och öppna packs (hoppas kunna ha någon mille i januari).
Däremot har jag ett jävla problem med hur EA designar sina SBCs ibland. Den som är mest trasig just nu är Del Piero med Sydney FC, som jag nämnt tidigare. Den som vill klara hela den challengen här och nu får lägga 80k på värdelösa kort. Dessutom är det inte ens säkert att den går att lösa, eftersom det är för få Sydneykort på marknaden för de säljer direkt för 10k.
De kunde utan problem gjort om den challengen så att det skulle vara en elva med spelare från aussie-ligan med max 1-2 Sydneyspelare. Då hade den challengen varit rimlig. 8 spelare från Sydney FC är idioti.
Klart det hade varit.
Men vad blir effekten av detta, jo att folk spenderar mer pengar på att packs vilket är EA´s mål.
Så det som sker är exakt så som de vill att det ska hända.
Missförstå mig inte nu, jag uppskattar FUT men man måste se varför det finns där från början.
Till viss del så är det beklagligt för resterande av spelet, FUT får väldigt mycket fokus.
Självklart är majoriteten av spelarbasen där, men tittar man på karriärläget så kunde det behövas bättre uppdateringar än de fått de senaste åren.