2016-10-21, 22:37
Medlem
Kom in på FUT nu..frågan är hur bra det funkar
Citera
2016-10-21, 22:38
Medlem
Stjerna7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MailmanMalone
Hur gör ni med packade scream-kort? Säljer direkt eller avvaktar? Tror ni dom går upp i pris eller dalar snabbt?

Svårt att säga. Korten kommer få en "monsteriös" (som ea kallar det) tillfällig ökning någon gång under kommande vecka och det håller i sig fram till 1 november.
Svårt att säga om priset stiger när spelarna får tillfälligt hög rating eller om det vid det laget finns för många på marknaden för att det ska få någon prismässig effekt.
Citera
2016-10-21, 22:47
Medlem
Så jävla tråkigt, vann en match med 3-1 och precis när matchen är klar så tappar jag kontakten med servrarna och räknas som förlust, samt att jag kommer få mindre pengar vid varje match nu... kul... fyfan
Citera
2016-10-21, 22:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Trots utebliven Marquee Matchups blev kvällen ok ändå. Priserna på liga NOS och MLS var rätt ok så jag löste några av de billigare lagen där och packade Martial som gick för 30k.

Dessutom sålt hälften av spelarna jag köpt in till MM med vinst på 30-40% av inköpspriset. Inte de 400% jag hoppats på men... vi satsar på nytt nästa fredag.
Citera
2016-10-21, 22:53
Medlem
Är ni säkra på att marquee matchups inte kommer ut imorgon
Citera
2016-10-21, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Spelet har varit ute i tre veckor, känns lite dumt att redan ta för givet att det ska se likadant ut varje vecka. Hur många gånger har det släppts Marquee Matchups, två gånger...?
Fyra veckor, 3 gånger MM. Lätt och vara efterklok när man sitter på facit. Om man håller på så har man inte många roliga kvällar Handlar ju om att våga för att vinna.
Citera
2016-10-21, 23:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Men grabbar, var inte naiva nu.
Dessa challenges finns enbart för TT folk ska köpa packa. Tro inget annat.
Det är EA vi snackar om här.

Jag älskar öppna packs, det är samma känsla som när jag köpte hockeybilder som knatte. Men jag har inte köpt ett enda pack för mina coins och jag har inte lagt en spänn på FIFA Points. Jag gillar SBC för möjligheten att både tjäna coins och öppna packs (hoppas kunna ha någon mille i januari).

Däremot har jag ett jävla problem med hur EA designar sina SBCs ibland. Den som är mest trasig just nu är Del Piero med Sydney FC, som jag nämnt tidigare. Den som vill klara hela den challengen här och nu får lägga 80k på värdelösa kort. Dessutom är det inte ens säkert att den går att lösa, eftersom det är för få Sydneykort på marknaden för de säljer direkt för 10k.

De kunde utan problem gjort om den challengen så att det skulle vara en elva med spelare från aussie-ligan med max 1-2 Sydneyspelare. Då hade den challengen varit rimlig. 8 spelare från Sydney FC är idioti.
Citera
2016-10-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag älskar öppna packs, det är samma känsla som när jag köpte hockeybilder som knatte. Men jag har inte köpt ett enda pack för mina coins och jag har inte lagt en spänn på FIFA Points. Jag gillar SBC för möjligheten att både tjäna coins och öppna packs (hoppas kunna ha någon mille i januari).

Däremot har jag ett jävla problem med hur EA designar sina SBCs ibland. Den som är mest trasig just nu är Del Piero med Sydney FC, som jag nämnt tidigare. Den som vill klara hela den challengen här och nu får lägga 80k på värdelösa kort. Dessutom är det inte ens säkert att den går att lösa, eftersom det är för få Sydneykort på marknaden för de säljer direkt för 10k.

De kunde utan problem gjort om den challengen så att det skulle vara en elva med spelare från aussie-ligan med max 1-2 Sydneyspelare. Då hade den challengen varit rimlig. 8 spelare från Sydney FC är idioti.
Jag snipade spelarna från Sydney FC typ första veckan, redan då var det svårt. Tror inte bottar ens hade hunnit implementeras då. Ångrar som fan att jag inte bara sålde av spelarna för 10k styck istället för att bygga den där jävla SBC-skiten. Inte värt det för fem öre. Snipade en hel del spelare dock som enkelt sålde för 10 K. Nu borde det nästan vara omöjligt.
Citera
2016-10-21, 23:12
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Klart det hade varit.
Men vad blir effekten av detta, jo att folk spenderar mer pengar på att packs vilket är EA´s mål.
Så det som sker är exakt så som de vill att det ska hända.
Missförstå mig inte nu, jag uppskattar FUT men man måste se varför det finns där från början.

Till viss del så är det beklagligt för resterande av spelet, FUT får väldigt mycket fokus.
Självklart är majoriteten av spelarbasen där, men tittar man på karriärläget så kunde det behövas bättre uppdateringar än de fått de senaste åren.
Citera
2016-10-21, 23:39
Medlem
Stjerna7s avatar
SBC med Del Piero, finns det någon motsvarighet till den på PS som inte har Legends?
Citera
2016-10-21, 23:45
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjerna7
SBC med Del Piero, finns det någon motsvarighet till den på PS som inte har Legends?
Nope :/
Citera
2016-10-22, 00:04
Medlem
KorvkastarNs avatar
Okej tack för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem