Citat:
Man behöver inte explicit fråga någon om han eller hon vill ha en kopp te. Om jag ställer en kopp te på bordet och hon börjar dricka ur den tar jag för givet att personen gör det av egen vilja.
Problemet är efteråt när person ringer polisen och påstår att jag har tvingat personen att dricka te, eftersom jag aldrig explicit frågade om samtycke.
För övrigt vet varenda kotte i det västerländska samhället vad samtycke innebär. Problemet är bara att kvinnor gillar maskulina män som tar för sig och är passionerade, det vill säga inte gör samlag till någonting formellt som att fråga om samtycke (det vill ha Fifty Shades of Grey).
Till sist är det så otroligt nedvärderande mot våldtäktsoffer när man jämför våldtäkt med att hälla te i någons mun när person sover. Vidrigt.
Problemet är efteråt när person ringer polisen och påstår att jag har tvingat personen att dricka te, eftersom jag aldrig explicit frågade om samtycke.
För övrigt vet varenda kotte i det västerländska samhället vad samtycke innebär. Problemet är bara att kvinnor gillar maskulina män som tar för sig och är passionerade, det vill säga inte gör samlag till någonting formellt som att fråga om samtycke (det vill ha Fifty Shades of Grey).
Till sist är det så otroligt nedvärderande mot våldtäktsoffer när man jämför våldtäkt med att hälla te i någons mun när person sover. Vidrigt.
Sa han som just gjorde samma liknelse själv. Fast av avsevärt sämre sort, för ursäkta brukar du lägga ditt stånd på köksbordet framför en tjej och vänta på att hon ska ta för sig?
Om du inte känner tjejen finns det ord för detta: sexuell trakasseri.
Det ni gossar inte fattar är att i böcker, fantasier, filmer what ever där porr för kvinnor finns med, så är hennes samtycke redan där. Ingen kvinna vill ha en man som i fifty shades…som bara tar för sig. sorry, men ni missar något rejält väsentligt, nämligen att samtycket är grunden då kvinnor fantiserar, läser eller går på film. Att jämföra detta med en verklighet där mäns fantasier tar över är inte alls kvinnors cup of tea.
Jämför det istället med er egen sort av porrkonsumtion, elelr hade ni velat gå på en gata/ sitta på jobbet och plötsligt haft 3 porrstjärnor som gav sig på er? Don't think so. Ni vill ha dessa på eera villkor och ingen annans.