2016-10-06, 13:33
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du har aldrig kommenterat något om det
Nej, precis! Och det förvränger du till att jag vägrar erkänna....
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
och menat på att Rysslands attacker mot civila har "dementerats" och "motbevisats". Om det är någon son ljuger och hycklar är det du. Du lever i din egna lilla bubblan frånvänd verkligheten.

Erkänner du då alltså att regimen har torterat tusentals till döds, använder kemvapen, tunnbomber och brandbomber i civila områden?
Nej, jag erkänner självklart inte dina sjuka fantasier. Du är besatt av Assad, trots att Syriens befolkning stödjer honom och värnar sitt land mot utländsk aggression. Det är denna aggression du stödjer och istället för att erkänna det, så sprider du lögner om Assad. Du är t o m så oförskämd att du ber andra motbevisa dina falska anklagelser.

Assad tar hand om sin befolkning trots kriget, de flyr till områden som regeringen kontrollerar. Han driver en försoningskampanj redan och låter de som sluter vapenvila integreras i samhället igen. Sådana avtal har ingåtts på över 700 platser.

Det är mycket som talar emot dina påståenden om Assad som ett monster.

De som är kvar i terroristkontrollerade områden är inte mer än en miljon, det säger en hel del, eller hur. Folket i Syrien vill inte veta av terroristerna! Det är otroligt att du hela tiden anklagar Assad, men inte terroristerna! Det finns ingen rim och reson i ditt babbel.

Så lägg ner den här klappjakten på Assad nu!

Glömde kanske det viktigaste: Assad är just nu symbolen för den viktigaste kampen mot den globala terrorismen, Syriens kamp leder på sikt till färre terrorattentat i t ex Europa. Jag är övertygad om att han och Syriens folk kommer att bli hyllade för detta, de för en heroisk kamp.
Senast redigerad av humanlife 2016-10-06 kl. 14:22.
Citera
2016-10-06, 13:56
Medlem
De Mistura påstår att det bara finns 900 beväpnade terrorister i Östra Aleppo. Jag undrar vad det är han knarkar eller hur långt ner han sväljer amerikakuken för det går emot all sans och vet, emot all rationalitet och logik och det går emot all fakta.
Citera
2016-10-06, 14:19
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
De Mistura påstår att det bara finns 900 beväpnade terrorister i Östra Aleppo. Jag undrar vad det är han knarkar eller hur långt ner han sväljer amerikakuken för det går emot all sans och vet, emot all rationalitet och logik och det går emot all fakta.
Jag tror det var Vanessa Beeley som uppskattade antalet till en fjärdedel av de som är kvar, som hon trodde handlade om ca 200 000. 50 000 skulle alltså vara terrorister i östra Aleppo och det låter ju väldigt mycket.
Citera
2016-10-06, 14:33
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
USA bombar civila både i Aleppo och Deir Ezzur, många döda och skadade. Jag måste erkänna att jag inte trodde att USA skulle trappa kriget mot folket i Syrien. Kerry har ju lärt sig att det bryter mot internationell lag, han hade ju inga argument kvar.

Det finns inte ord för den avsky jag känner nu!

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13950715000209

Källan är SANA:

http://sana.sy/en/?p=89706
Du har snackat mycket om västpropaganda i tråden, men att länka till en nyhet där Putin och Assad är källan är inga som helst problem tydligen

Citat:
According to the Arabic-language desk of Sputnik news agency....
Sputnik News ägs av ryska staten, och SANA har starka kopplingar till den syriska regeringen.

Är det inte dags att DU tar och vaknar upp för en gångs skull och inser att både Putin och Assad är skitstövlar? Om USA inte ens existerade och de höll på så här, vad hade du tyckt då? Och kom inte med nåt skitsnack som att "om USA inte hade existerat så hade det här aldrig hänt". För både Ryssland och hela Mellanöstern har ju så fin historia innan USA ens grundades.

Putin är i behov av kapital och om Assad störtas så minskar hans kapital, och då måste en stor del av militärbudgeten gå till folket i stället för att inte riskera uppror, och då fallerar hans dröm om att bli en supermakt. USA bedriver samma sorts verksamhet. Pengar = makt, och har man slut på pengar så förlorar man sin makt. Det snabbaste sättet att få pengar och makt i den här världen är genom krig. Detta sträcker sig från de allra minsta gängkrigen och enda upp till världskrig.

Så tror du att det Putin och Assad sysslar med i Syrien är av goda avsikter, att de gör det för folkets skull, så är du bra blåögd. De gör det för sitt eget ego och inget annan.
Citera
2016-10-06, 15:08
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Du har snackat mycket om västpropaganda i tråden, men att länka till en nyhet där Putin och Assad är källan är inga som helst problem tydligen

Sputnik News ägs av ryska staten, och SANA har starka kopplingar till den syriska regeringen.

Är det inte dags att DU tar och vaknar upp för en gångs skull och inser att både Putin och Assad är skitstövlar? Om USA inte ens existerade och de höll på så här, vad hade du tyckt då? Och kom inte med nåt skitsnack som att "om USA inte hade existerat så hade det här aldrig hänt". För både Ryssland och hela Mellanöstern har ju så fin historia innan USA ens grundades.

Putin är i behov av kapital och om Assad störtas så minskar hans kapital, och då måste en stor del av militärbudgeten gå till folket i stället för att inte riskera uppror, och då fallerar hans dröm om att bli en supermakt. USA bedriver samma sorts verksamhet. Pengar = makt, och har man slut på pengar så förlorar man sin makt. Det snabbaste sättet att få pengar och makt i den här världen är genom krig. Detta sträcker sig från de allra minsta gängkrigen och enda upp till världskrig.

Så tror du att det Putin och Assad sysslar med i Syrien är av goda avsikter, att de gör det för folkets skull, så är du bra blåögd. De gör det för sitt eget ego och inget annan.
Lejonparten av både det ryska och syriska folken stöder de båda, så helt fel ute är de inte.
Citera
2016-10-06, 15:38
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Vill man veta vad som händer i Syrien, så måste man hämta info från området i fråga, eftersom västmedia är full av lögner, det är sorgligt att du inte har upptäckt det än.
Syrien försvarar sig mot utländsk aggression och det har de all rätt i världen att göra. USA har inget där att göra överhuvudtaget.
Citera
2016-10-06, 15:39
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Lejonparten av både det ryska och syriska folken stöder de båda, så helt fel ute är de inte.
Och 100% av folket i Nordkorea stöder Kim Il-sung som är "folkvald". Ibland så måste man se situationen ur ett realistiskt perspektiv. Det råder enorm censur i både Ryssland och Syrien där man bland annat ägnar stora resurser till att tysta regeringskritiska rörelser, och i åtminstone Ryssland så pekar väldigt mycket på valfusk där Putin t.ex. får fler röster i obevakade vallokaler än i bevakade. Halva befolkningen i Syrien är på flykt, så här kan man inte få någon särskilt pålitlig opinion om Assad då det nog främst är de som stöttar Assad som stannar kvar, och framför allt slåss i SAA.

När det kommer till rent spel i val och yttrande frihet så ligger väst ljusår före öst och Mellanöstern, men inte ens här går det att garantera rent spel. Vi minns ju alla presidentvalet 2000 där det mest troligt var en del fulspel inblandat i Florida. Gore vann folkets röst, men Bush kammade hem segern tack vare elektorsrösterna.
Citera
2016-10-06, 15:54
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Vill man veta vad som händer i Syrien, så måste man hämta info från området i fråga, eftersom västmedia är full av lögner, det är sorgligt att du inte har upptäckt det än.
Syrien försvarar sig mot utländsk aggression och det har de all rätt i världen att göra. USA har inget där att göra överhuvudtaget.
Ja, västmedia är full av lögner. Men vad får dig att tro att Putins och Assads regeringsstyrda nyheter är mer pålitliga bara för att de har fäste i området? Finns ju något som heter utrikeskorrespondent. Aftonbladet har fäste i Sverige. Betyder det att man kan lita på allt de skriver om i Sverige? Nej. Det gäller att vara extremt källkritisk, och speciellt under krig. Det finns alltid två sidor som gynnas av propaganda, och att lyssna på vad Sputnik News och SANA säger är som att lyssna på vad Vita Huset säger.

Att USA inte har någon rätt att vara i Syrien håller jag med om, men sist jag kollade så var det Ryssland som var stationerad i Syrien och inte USA. Vill Putin och Assad ha fritt luftrum och försvara syriskt luftrum så finns det effektivare och politiskt lagliga sätt att säga ifrån än att bomba civila. Hör inte amerikanska plan hemma i syriskt luftrum så får man plocka ner dem från skyn. DET är vad Assad har rätt att göra när USA kränker deras luftrum. Att bomba civila har de ingen som helst rätt att göra. Och det gäller för samtliga inblandade, även USA.
Citera
2016-10-06, 16:01
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ja, västmedia är full av lögner. Men vad får dig att tro att Putins och Assads regeringsstyrda nyheter är mer pålitliga bara för att de har fäste i området? Finns ju något som heter utrikeskorrespondent. Aftonbladet har fäste i Sverige. Betyder det att man kan lita på allt de skriver om i Sverige? Nej. Det gäller att vara extremt källkritisk, och speciellt under krig. Det finns alltid två sidor som gynnas av propaganda, och att lyssna på vad Sputnik News och SANA säger är som att lyssna på vad Vita Huset säger.

Att USA inte har någon rätt att vara i Syrien håller jag med om, men sist jag kollade så var det Ryssland som var stationerad i Syrien och inte USA. Vill Putin och Assad ha fritt luftrum och försvara syriskt luftrum så finns det effektivare och politiskt lagliga sätt att säga ifrån än att bomba civila. Hör inte amerikanska plan hemma i syriskt luftrum så får man plocka ner dem från skyn. DET är vad Assad har rätt att göra när USA kränker deras luftrum. Att bomba civila har de ingen som helst rätt att göra. Och det gäller för samtliga inblandade, även USA.
Har du exempel på mer effektiva och politiskt lagliga sätt att nå framgång för damaskus i kriget än att bomba rebeller med tillhängande civila i aleppo?
Citera
2016-10-06, 16:05
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Det här bevisar att lögnerna i västmedia går hem hos en del och då är det verkligen på sin plats att lyssna på andra.
Och att lyssna på annan korrupt media vore lösningen på detta problem? Varför gå från en lögnare till en annan? Varför inte lyssna på sanningen för en gångs skull? Sanningen är att USA, Ryssland, Syrien, Iran, Israel, Kina, och alla andra lögnarstater ljuger för att gynna sig själv, och därför så är den enda du kan lita på dig själv. Så vill du se den verkliga sanningen i Syrien så föreslår jag att du åker dit och ser förödelsen med egna ögon.
Citera
2016-10-06, 16:15
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Du borde ägna dig åt att kritisera de verkligt onda krafterna i Syrien istället, IS, Nusra och deras uppbackare. När du har gjort det ett tag, så skall jag kanske ägna dina anklagelser lite intresse.
Jag har redogjort för mina motiv till stödet för Assad och Syriens folk, men du har inte varit ärlig med dina motiv.
Jag ifrågasätter inte dina motiv. Jag har inget intresse av att åskådliggöra dina motiv eftersom dessa är givna. Men oavsett dina intressen verkar du helt ignorera fakta. Jag har exempelvis aldrig förnekat brott begångna av rebellerna, tvärtom förespråkar jag att man åtalar både Assadregimen och rebellerna för krigsbrott, något du inte håller med om. På det sättet kan du inte likställa mig med dig. Du blåljuger om Assadregimens motiv och förnekar alla anklagelser om krigsbrott.
Citera
2016-10-06, 16:19
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Har du exempel på mer effektiva och politiskt lagliga sätt att nå framgång för damaskus i kriget än att bomba rebeller med tillhängande civila i aleppo?
Jag brukar inte dra citat från filmer, men det finns en mycket passande. "You either die a hero, or you live long enough to see yourself become the villain". Detta är något Assad borde tänkt på innan han valde att meja ner demonstranterna och krossa all opposition, religiöst och icke-religiöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in