Citat:
Ursprungligen postat av
postkran
Är det bara jag som ser detta mönster upprepas om och om igen?
1.lojalister med allierade startar stor offensiv
2. Rebellerna förlorar mer och mer mark och blir inträngda i ett hörn någonstans
3. Assad anklagas för kemattacker som ska ägt rum efter att dom gjort sina framgångar
4. Länderna som proxykrigar pushar för ett fredavtal som aldrig håller i längden men som ger rebeller och jihadister chansen att omgruppera
Du hade ju rätt efter dom senaste omständigheterna, jag var för naiv och egentligen trodde jag inte på det själv.
Nu börjar dock min kalkyl att stämma, att Ryssland skickar dit sitt hangarfartyg nu sänder starka signaler

Kina hade väl något hangarfartyg där omkring förra året som stödde Assad men jag vet inte riktigt hur det ser ut nu....ryssarna lär väl stationera sig kring Tartus....
oavsett så försökte John Kerry sig på att beskylla Ryssland och kräva förbud över mark med flygplan inom vissa områden så det var väl där den initierade planen skulle verka, att falseflag-bomba en hjälpkonvoj för att åstadkomma något till gagn för "rebellerna". Bra dock att Stoltenberg i samtal med RT inte gick John Kerrys anklagande linje till mötes, han förstår väl också hur digital global information fungerar...
Citat:
“I will not speculate about that. It’s important to get the facts and to find out how this could happened, but I won’t speculate,” he said, praising the talks with Lavrov as a “frank” and “useful” meeting.
“It just underlines importance of an effective ceasefire, unhindered access for aid workers and, of course, lasting and sustainable political negotiated peaceful solution to the crisis in Syria,” he added, speaking of necessity to galvanize the stalled reconciliation process in Syria.
https://www.rt.com/news/360198-stoltenberg-unga-rt-interview/
Det verkar som att John Kerry nu spelat ut sitt förtroende, så tror jag Lavrov känner. NATO´s proxykrig kommer nog gå all in snart för förlorar dom nu så är det kört. Rätt ologiskt i mellanöstern-sammanhang att USA sponsrar Israel med 300plus miljarder kronor i militära hjälpmedel samtidigt som man säljer 1.15 miljarder dollar militära hjälpmedel till Saudi Arabien