2016-10-05, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jaha..,jaha..., tydligen skall Ryssarna trappa upp !

Krigen går dårligere enn Kreml innrømmer. Nå sender Putin mer våpen og soldater

Det russiske forsvaret varsler en «omfattende plan» for å øke den militære støtten til Syrias president Bashar al-Assad.

http://www.aftenposten.no/verden/Krigen-gar-darligere-enn-Kreml-innrommer-Na-sender-Putin-mer-vapen-og-soldater-606042b.html

Nu är det ju svårt att veta vad som är propaganda utav väst-msm.., och ej..

Men en upptrappning alltså. Beror det på att Ryssarna och Turkiet har funnit varann igen..? Eller för att ISIS (och annat liknade slödder) bjuder på tuffare motstånd ? Det är ju väl ca. 6 månader sedan som Ryssarna trappade ner..

Så..., vad är det som sker ?

USA håller på att förlora kriget om Syrien, så dom vill attackera Assad plus ta över luftrummet så att ryssarna inte kan bomba terroristerna, och det är därför ryssarna trappar upp där.
Citera
2016-10-05, 22:15
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ULKUCU
Hade ingen aning om att Aleppo avgjorde kriget, varför är det så? Trodde att om man intog huvudstaden så vinner man kriget för oftast brukar presidenter vara i själva huvudstaden och det är den personen man vill få tag på.

Men hur är fördelningen i Aleppo, räknat på manskap? Hur ser det procentuellt ut för respektive som strider i Aleppo?

Vet inte hur gammal den här är https://sv.wikipedia.org/wiki/Syrien#/media/File:Syrian_Civil_War_map.svg

Men om det stämmer ska ISIS vara den som dominerar.

Putin åker i dagarna till Turkiet. Undrar vad som ska pratas då? Nu har dom träffats i Ryssland och jag tror en hel del handlade mest om Syrien före den nerskjutna planet. Vad tror du?
Aleppo är en oerhört viktig stad av många anledningar, men självklart spelar Damaskus en väldigt stor roll. Intar du Damaskus så är det en stor symbolisk seger. Men håller du Aleppo så håller du en väldigt viktig position rent strategiskt.

Kartan du länkade till ser väl ut att vara relativt uppdaterad. Dock ska man ha i åtanke att IS har så mycket mark som inget bryr sig om. Territoriet som IS har motsvarar ingenmansland uppe i Norrland. Det är bara glest och dött. Utmärkt för transporter, men inte så mycket mer än så.

Och ang mötet mellan Putin och Erdogan så tror jag inte att det är mer än maktspel. Ett sätt för de båda ledarna att skicka en tydlig signal till Obama att inte lägga näsan i blöt. Att Ryssland förhandlar med ett NATO-land måste ju svida ordentligt för USA. Och det är nog mest vad Putin vill åstadkomma. Innerst inne så vill han nog inte ens ta i Erdogan med tång.
Citera
2016-10-05, 23:11
Medlem
tigersaid86s avatar
Turkisk terrorism i Syrien, terroriserar civila återigen med flygbombningar.

karta:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1852526978314938&id=160270655 6630316

Citat:
In Swedish and English - Turkish aggression
------------------------------
Turkish warplanes kill at least 13 in Syrian Kurdish village, (update) now 20+.

Turkiska stridsflygplan dödade nu minst 13 civila i en syrisk kurdisk by. (uppdatering) nu 20+

Turkiska flyg slog mot den syriska kurdiska byn Tathana idag och dödade minst 13 civila och skadade tiotals mer.

Den syriska observatoriet för mänskliga rättigheter konflikt monitorn som rapporterade händelsen tillade att "antalet döda kommer sannolikt att öka."

Lokala medier rapporterar redan att dödssiffran har stigit till 20.

Kurdiska Tathana byn ligger cirka 16 kilometer nordväst om staden Manbij, som fångades från Islamiska Statens (ISIS) militanta av de kurdiska-ledda Syriska Demokratiska Styrkorna (SDF) i augusti.

Bombningarna kommer bara dagen efter då minst 31 civila kurdiska personer, varav fem barn och en kvinna, dödades i bombningen av ett kurdiskt bröllop som hölls i den syriska kurdiska staden Hasaka, som ISIS tagit på sig ansvaret.

######
English
#
Citera
2016-10-06, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ntellectua1
Kurderna etniskt rensar syriano-assyrierna i Rojava/Norra Syrien och låter de inte tala/lära ut sitt språk.

https://www.youtube.com/watch?v=wXczUpRA75I

Whitedevil, hur många aktiva skolor finns det där?
Citera
2016-10-06, 08:42
Medlem
Detta är mitt första inlägg i tråden och jag har läst bakåt några sidor. Som jag har förstått eller tolkat hur hela fanskapet började är såhär. Och ursäkta mina stavfel med punkter och kommatecken! :

Ryssland "Spetnaz" invaderade afghanistan för att släcka *minns ej namn* och efter det så har hela skiten börjat till det som är idag. USA skapade ISIS för dom vill vara världsledare och ha ett finger med i varje land som har naturtillgångar. G.W Bush lade ner X antal miljarder på krig för att försöka va den som bestämmer vid bordet MEN Bush lade oerhört lite pengar på Kriget jämfört med vad Obama har gjort. Läste nånstans att Obama har lagt Tiofald om inte hundrafall gånger mera pengar i detta maktgalna spel och vi ser ju vart det har gått. EU får ta skiten av alla flyktingar som kommer pga. Ryssland och USA. USA startade inte skiten i afghanistan men dom har hällt bensin och ännu mera bensin på elden och nu har varken ryssland eller USA kontroll över situationen som den är idag. Ryssland sägs ha ljudinspelning från då Pentagon pratar med ISIS men vad vet jag ej men av samtalet att döma så är det information och dom stöder ISIS med pengar,information och vapen. USA ville ju dra en pipeline genom syrien för gas/olja (någondera) men Assad sade Nej till det. Putin är med i kriget för att han har en militärbas i syrien och förstås skiter han fullständigt i syrien för han skyddar bara sina intressen och om inte Assad styr så har Putin inget där mera att göra utan basen han har så far puts väck. CIA har även haft droghandel med Afghanistan och det var ju först en konspirationsteori men den blev avslöjad av en Journalist och CIA erkände inte att det var sant som journalisten skrev och han tog livet av sig senare eller så var det byrån som fixade honom och ~10 år senare så erkände CIA till sist att det var sant (https://www.youtube.com/watch?v=58mhPaUL3Uc och öven andra skitsaker USA håller på med. kör ett dubbelspel så världen ska tro dom är landet som räddar världen men sist och slutligen så med USA bort från kartan så skulle denna Jord vara mycket bättre att leva på för det är dom som knycker i trådarna och skapar förvirring och false flag operationer så dom ska ha anledning att göra vad dom vill så det tjänar endast dom. Obama ville ju rösta genom en lag att ALLA 9/11 överlevare och släktingar till dom som dog i tornen inte ska kunna stämma Saudiarabien för isf så kan Alla i olika länder som USA har gjort brott i stämma USA för dom Krigsbrott och annat skit dom gjort för att få det dom vill ha. Detta med NATO som är hett ämnen för Svenskar och Finnar om medlemsskap så är ingen god ide enligt MIG. USA skapar tryck på att sverige och finland ska gå med i NATO så står ryssland utanför och NATO kan placera missiler/robotar på Gotland och även i i sverige och finland. Gotland är perfekta stället att ha kontroll över om det skulle bli krig med ryssland pga. läget det ligger på i östersjön. Om Finland och Sverige håller sig utanför NATO så har vi INGET att frukta för ryssland vill inget skit mot sve/fin. Endast om vi är dumma och går med. Tror sist och slutligen det är Gotland som Nato eller Helst USA vill komma åt. Vi skulle inte ha några terrorister om inte USA skulle ha fortsatt sitt jävla sug efter makt och pengar fast ryssland invaderade först. Och ursäkta IGEN för alla stavfel och punkter,kommatecken som är borta men har lite skrivsvårigheter gällande det. Här är några linkar Och dom gäller EJ Syrienkriget men USA och vad dom håller på med och även i sverige finns såadana här aktiviteter. allt som finns på youtube och nätet så stämmer ju Men tåls att fundera på hur ett Land som USA kan ha sådan makt och slipper undan med all skit och det är ju pga. teknologi och massa makt. Här är om Phil Schneider och rekomenderar att kolla klippet längst ner av texten och lägger även en link till en tråd om honom som är skriven här på FB. http://share78.goingviralposts.biz/two-years-ago-the-cia-came-clean-about-area-51-but-thats-nothing-compared-to-this/ FB Tråden: https://www.flashback.org/t1852640 ...Detta jag skrivit om hur jag uppfattat syrienkriget och allt annat där så kan ni som är mera insatta i hela allting säga vad som jag förstått fel? Tack på förhand
Citera
2016-10-06, 09:18
Medlem
Är det bara jag som har reagerat på aftonbladets story?

Dom stridande kallas t.ex för civila flera gånger i storyn.
Vad tror du kommer att hända de närmaste dagarna?
– Jag förväntar mig en explosion av vrede när civila kommer att försöka bryta belägringen av östra Aleppo

Dom påstår att av 300k personer i Aleppo så är 100k barn.

Dom hävdar att dom inte har haft möjligheten att fly staden.

Och
"Kriget kommer att ta slut när Assad lämnar makten"

m.m

Detta kan vara den mest vinklade storyn jag har läst om konflikten i Syrien i svensk media, någonsin.
Citera
2016-10-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokey85
Detta är mitt första inlägg i tråden och jag har läst bakåt några sidor. Som jag har förstått eller tolkat hur hela fanskapet började är såhär. Och ursäkta mina stavfel med punkter och kommatecken! :

Ryssland "Spetnaz" invaderade afghanistan för att släcka *minns ej namn* och efter det så har hela skiten börjat till det som är idag. USA skapade ISIS för dom vill vara världsledare och ha ett finger med i varje land som har naturtillgångar. G.W Bush lade ner X antal miljarder på krig för att försöka va den som bestämmer vid bordet MEN Bush lade oerhört lite pengar på Kriget jämfört med vad Obama har gjort. Läste nånstans att Obama har lagt Tiofald om inte hundrafall gånger mera pengar i detta maktgalna spel och vi ser ju vart det har gått. EU får ta skiten av alla flyktingar som kommer pga. Ryssland och USA. USA startade inte skiten i afghanistan men dom har hällt bensin och ännu mera bensin på elden och nu har varken ryssland eller USA kontroll över situationen som den är idag. Ryssland sägs ha ljudinspelning från då Pentagon pratar med ISIS men vad vet jag ej men av samtalet att döma så är det information och dom stöder ISIS med pengar,information och vapen. USA ville ju dra en pipeline genom syrien för gas/olja (någondera) men Assad sade Nej till det. Putin är med i kriget för att han har en militärbas i syrien och förstås skiter han fullständigt i syrien för han skyddar bara sina intressen och om inte Assad styr så har Putin inget där mera att göra utan basen han har så far puts väck. CIA har även haft droghandel med Afghanistan och det var ju först en konspirationsteori men den blev avslöjad av en Journalist och CIA erkände inte att det var sant som journalisten skrev och han tog livet av sig senare eller så var det byrån som fixade honom och ~10 år senare så erkände CIA till sist att det var sant (https://www.youtube.com/watch?v=58mhPaUL3Uc och öven andra skitsaker USA håller på med. kör ett dubbelspel så världen ska tro dom är landet som räddar världen men sist och slutligen så med USA bort från kartan så skulle denna Jord vara mycket bättre att leva på för det är dom som knycker i trådarna och skapar förvirring och false flag operationer så dom ska ha anledning att göra vad dom vill så det tjänar endast dom. Obama ville ju rösta genom en lag att ALLA 9/11 överlevare och släktingar till dom som dog i tornen inte ska kunna stämma Saudiarabien för isf så kan Alla i olika länder som USA har gjort brott i stämma USA för dom Krigsbrott och annat skit dom gjort för att få det dom vill ha. Detta med NATO som är hett ämnen för Svenskar och Finnar om medlemsskap så är ingen god ide enligt MIG. USA skapar tryck på att sverige och finland ska gå med i NATO så står ryssland utanför och NATO kan placera missiler/robotar på Gotland och även i i sverige och finland. Gotland är perfekta stället att ha kontroll över om det skulle bli krig med ryssland pga. läget det ligger på i östersjön. Om Finland och Sverige håller sig utanför NATO så har vi INGET att frukta för ryssland vill inget skit mot sve/fin. Endast om vi är dumma och går med. Tror sist och slutligen det är Gotland som Nato eller Helst USA vill komma åt. Vi skulle inte ha några terrorister om inte USA skulle ha fortsatt sitt jävla sug efter makt och pengar fast ryssland invaderade först. Och ursäkta IGEN för alla stavfel och punkter,kommatecken som är borta men har lite skrivsvårigheter gällande det. Här är några linkar Och dom gäller EJ Syrienkriget men USA och vad dom håller på med och även i sverige finns såadana här aktiviteter. allt som finns på youtube och nätet så stämmer ju Men tåls att fundera på hur ett Land som USA kan ha sådan makt och slipper undan med all skit och det är ju pga. teknologi och massa makt. Här är om Phil Schneider och rekomenderar att kolla klippet längst ner av texten och lägger även en link till en tråd om honom som är skriven här på FB. http://share78.goingviralposts.biz/two-years-ago-the-cia-came-clean-about-area-51-but-thats-nothing-compared-to-this/ FB Tråden: https://www.flashback.org/t1852640 ...Detta jag skrivit om hur jag uppfattat syrienkriget och allt annat där så kan ni som är mera insatta i hela allting säga vad som jag förstått fel? Tack på förhand

Ja, tänka sig ett enat Mellanöstern med dess naturtillgångar utan något inflytande av någon annan!

Drömma går ju dessvärre!
Citera
2016-10-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Ja, tänka sig ett enat Mellanöstern med dess naturtillgångar utan något inflytande av någon annan!

Drömma går ju dessvärre!

Ja det är väl det de flesta som är med i striderna drömmer om också innerst inne. Om man tar en snabb blick i backspegeln så har hela regionen alltid varit väldigt uppdelad kulturellt men ändå nästan alltid enad i något stort imperium alternativt imperier. Detta vi ser nu är ju mer eller mindre en konsoliderings period efter ottomanska rikets förfall. Bara att detta blev "lagt på hyllan" i femtio år då britter och fransmän.
Citera
2016-10-06, 12:26
Medlem
humanlifes avatar
USA bombar civila både i Aleppo och Deir Ezzur, många döda och skadade. Jag måste erkänna att jag inte trodde att USA skulle trappa kriget mot folket i Syrien. Kerry har ju lärt sig att det bryter mot internationell lag, han hade ju inga argument kvar.

Det finns inte ord för den avsky jag känner nu!
Citat:

US-Led Coalition Fighter Jets Kill Tens of Civilians in Aleppo

TEHRAN (FNA)- The US-led coalition's fighter jets killed at least 60 civilians in Salsana village in the Northeastern parts of Aleppo.

According to the Arabic-language desk of Sputnik news agency, the US warplanes targeted the residential areas in the village, 50km Northeast of Aleppo city, and killed over 60 civilians, among them several children.

Local sources said that a large number of civilians were also wounded in the attacks, some of them in critical conditions.

Local sources in Deir Ezzur said on Monday that the US airstrikes had destroyed more bridges and supply routes in the province, adding that 50 civilians were killed in the attacks.
"50 civilians, including women and children, were killed in the US-led coalition airstrikes on Deir Ezzur," the sources said.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13950715000209

Källan är SANA:
Citat:
Aircrafts of US-led Coalition commit massacre in Aleppo countryside, killing tens of civilians

5 October، 2016
Aleppo, SANA-Aircrafts of US-led Coalition committed a new massacre against the Syrians, killing and injuring more than 60 civilians in the village of Thelthanh in the countryside of al-Bab area to the north of Aleppo city.

Local and media sources said that the village, which is located 50 km north of Aleppo city, was last night the target of heavy air raids launched by the US-led Coalition, claiming the lives of at least 20 persons, including 3 children, and injuring 40 others, most of them are in a critical condition, which makes it possible for the death toll to rise.
http://sana.sy/en/?p=89706
Senast redigerad av humanlife 2016-10-06 kl. 12:37.
Citera
2016-10-06, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokey85

Använd styckeinledning
Citera
2016-10-06, 13:05
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Har jag någonsin påstått att jag vägrar erkänna brott som begåtts av Syriens regering eller av Ryssland? Varför hittar du på saker hela tiden, det går ju inte att föra en vettig diskussion när du bara slänger skit omkring dig.

Du bedriver klappjakt på Assad för att han är kritisk till Israel och det tänker jag upprepa oavsett om du svarar på det eller inte. Syrien står upp för sin rätt att vara ett självständigt land och det stödjer jag, det är det väsentliga i den här konflikten.
Du har aldrig kommenterat något om det och menat på att Rysslands attacker mot civila har "dementerats" och "motbevisats". Om det är någon son ljuger och hycklar är det du. Du lever i din egna lilla bubblan frånvänd verkligheten.

Erkänner du då alltså att regimen har torterat tusentals till döds, använder kemvapen, tunnbomber och brandbomber i civila områden?
Citera
2016-10-06, 13:08
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beregistain
Jag har aldrig påstått att du sagt det heller. Men vad du skriver nu är alltså att det spelade aldrig någon roll för dig om demonstranterna var de som attackerade eller inte, då är du alltså inte ute efter att veta sanningen som du sa från början. Om ditt mål är att inte vara objektiv så saknar vi förutsättningarna att ha en givande diskussion om detta.

Däremot så skrev du att alla demonstrationerna i Syrien var endast fredliga och demokratiskt präglade (vill du att jag citerar det?), fram tills att regeringen tågade in med pansarvagnar och mejjade ner folkmassorna. Det demonstrerades i Damaskus, Aleppo, Latakia, Homs, Hama, Osv, och du har ju inte ens lyckats skrapa fram ett enda klipp själv som förstärker ditt påstående.

Kastar stenar? I det klippet jag länkade dig kan du tydligt se att det inte bara var stenar som avfyrades. https://youtu.be/ygDnMmd3Ou0?t=29 klicka på den så kommer du direkt skjutningen. Dvs av de männen som hade maskerat sig
De tidigaste klippen från 20111-01 till 2011-03 visade inte klipp på en väpnad och organiserad opposition.

Ditt sista klipp är från juni, och jag har nu kanske för tredje gången skrivit tydligt att konflikten vid det laget redan hade blivit militariserad. Regimens brutalitet har dokumenterats innan ens konflikten började med deras dödstortyr av fångar. Du verkar ströva runt i cirklar nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in