Detta är mitt första inlägg i tråden och jag har läst bakåt några sidor. Som jag har förstått eller tolkat hur hela fanskapet började är såhär. Och ursäkta mina stavfel med punkter och kommatecken! :
Ryssland "Spetnaz" invaderade afghanistan för att släcka *minns ej namn* och efter det så har hela skiten börjat till det som är idag. USA skapade ISIS för dom vill vara världsledare och ha ett finger med i varje land som har naturtillgångar. G.W Bush lade ner X antal miljarder på krig för att försöka va den som bestämmer vid bordet MEN Bush lade oerhört lite pengar på Kriget jämfört med vad Obama har gjort. Läste nånstans att Obama har lagt Tiofald om inte hundrafall gånger mera pengar i detta maktgalna spel och vi ser ju vart det har gått. EU får ta skiten av alla flyktingar som kommer pga. Ryssland och USA. USA startade inte skiten i afghanistan men dom har hällt bensin och ännu mera bensin på elden och nu har varken ryssland eller USA kontroll över situationen som den är idag. Ryssland sägs ha ljudinspelning från då Pentagon pratar med ISIS men vad vet jag ej men av samtalet att döma så är det information och dom stöder ISIS med pengar,information och vapen. USA ville ju dra en pipeline genom syrien för gas/olja (någondera) men Assad sade Nej till det. Putin är med i kriget för att han har en militärbas i syrien och förstås skiter han fullständigt i syrien för han skyddar bara sina intressen och om inte Assad styr så har Putin inget där mera att göra utan basen han har så far puts väck. CIA har även haft droghandel med Afghanistan och det var ju först en konspirationsteori men den blev avslöjad av en Journalist och CIA erkände inte att det var sant som journalisten skrev och han tog livet av sig senare eller så var det byrån som fixade honom och ~10 år senare så erkände CIA till sist att det var sant (
https://www.youtube.com/watch?v=58mhPaUL3Uc och öven andra skitsaker USA håller på med. kör ett dubbelspel så världen ska tro dom är landet som räddar världen men sist och slutligen så med USA bort från kartan så skulle denna Jord vara mycket bättre att leva på för det är dom som knycker i trådarna och skapar förvirring och false flag operationer så dom ska ha anledning att göra vad dom vill så det tjänar endast dom. Obama ville ju rösta genom en lag att ALLA 9/11 överlevare och släktingar till dom som dog i tornen inte ska kunna stämma Saudiarabien för isf så kan Alla i olika länder som USA har gjort brott i stämma USA för dom Krigsbrott och annat skit dom gjort för att få det dom vill ha. Detta med NATO som är hett ämnen för Svenskar och Finnar om medlemsskap så är ingen god ide enligt MIG. USA skapar tryck på att sverige och finland ska gå med i NATO så står ryssland utanför och NATO kan placera missiler/robotar på Gotland och även i i sverige och finland. Gotland är perfekta stället att ha kontroll över om det skulle bli krig med ryssland pga. läget det ligger på i östersjön. Om Finland och Sverige håller sig utanför NATO så har vi INGET att frukta för ryssland vill inget skit mot sve/fin. Endast om vi är dumma och går med. Tror sist och slutligen det är Gotland som Nato eller Helst USA vill komma åt. Vi skulle inte ha några terrorister om inte USA skulle ha fortsatt sitt jävla sug efter makt och pengar fast ryssland invaderade först. Och ursäkta IGEN för alla stavfel och punkter,kommatecken som är borta men har lite skrivsvårigheter gällande det. Här är några linkar Och dom gäller EJ Syrienkriget men USA och vad dom håller på med och även i sverige finns såadana här aktiviteter. allt som finns på youtube och nätet så stämmer ju

Men tåls att fundera på hur ett Land som USA kan ha sådan makt och slipper undan med all skit och det är ju pga. teknologi och massa makt. Här är om Phil Schneider och rekomenderar att kolla klippet längst ner av texten och lägger även en link till en tråd om honom som är skriven här på FB.
http://share78.goingviralposts.biz/two-years-ago-the-cia-came-clean-about-area-51-but-thats-nothing-compared-to-this/ FB Tråden:
https://www.flashback.org/t1852640 ...Detta jag skrivit om hur jag uppfattat syrienkriget och allt annat där så kan ni som är mera insatta i hela allting säga vad som jag förstått fel? Tack på förhand