2016-10-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Brutalt miljontals människor bara där som tror att han kommer snart.

Själv skulle jag nog dö av chock om han dök upp. skulle
bli helt surrealistiskt.
Frågan är hur Jesus skulle hinna med alla människor? Tänk dig alla som levt fram till nu också, dom ska väl också med på ett hörn?
Om Jesus kommer tillbaka så blir nog många kristna (amerikaner?) förvånad att han inte är vithyad och ser ut som på typiska målningar. Om han nu visar sig som han såg ut när det begav sig. Allt annat är ju rasistiskt...
2016-10-04, 21:01
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Frågan är hur Jesus skulle hinna med alla människor? Tänk dig alla som levt fram till nu också, dom ska väl också med på ett hörn?
Om Jesus kommer tillbaka så blir nog många kristna (amerikaner?) förvånad att han inte är vithyad och ser ut som på typiska målningar. Om han nu visar sig som han såg ut när det begav sig. Allt annat är ju rasistiskt...

Precis, kan inte sluta tänka på bokföringen. alla människor som funnits å finns.
alla deras gärningar å synder dokumenterade , för att kunna fälla domar å sålla
vilka som ska få vara med i guds rike.

Skaplig hårddisk han måste ha
2016-10-04, 21:31
Medlem
Citat:
Precis, kan inte sluta tänka på bokföringen. alla människor som funnits å finns.

Egentligen räcker det att kunna läsa av vad som finns i människorna, för de vet själva vad de gjort.
2016-10-04, 21:35
Medlem
Citat:

Jag tror synderna ligger utanpå som smutsiga kläder inför Gud. Ingen kan dölja något.
2016-10-04, 21:39
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Jag tror synderna ligger utanpå som smutsiga kläder inför Gud. Ingen kan dölja något.

Ta du din smutsiga byk, din smutsiga bevisbörda.
2016-10-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
Och denne Gud kanske anser att du är en syndare, men inte jag. ( t.ex.)
2016-10-05, 08:03
Medlem
HORJESUSs avatar
Tron på Jesu återkomst är en av kristendomens mest centrala trossatser. Någon har räknat ut att i snitt var 25:e vers i Nya testamentet handlar om den yttersta domen och Jesu återkomst. I den nicenska trosbekännelsen läser vi också om Jesus att han är ”uppstigen till himmelen … därifrån igenkommande till att döma levande och döda”.

Den yttersta domen, igenkommen för att döma levande å döda
Kanske dax för ateister,agnostiker att tänka om lite här, å det fort eftersom det
sägs att det är nära nu.

Verkar vara en domare/bödel av rang som är i antågande
2016-10-05, 09:06
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Tron på Jesu återkomst är en av kristendomens mest centrala trossatser. Någon har räknat ut att i snitt var 25:e vers i Nya testamentet handlar om den yttersta domen och Jesu återkomst. I den nicenska trosbekännelsen läser vi också om Jesus att han är ”uppstigen till himmelen … därifrån igenkommande till att döma levande och döda”.

Kanske dax för ateister,agnostiker att tänka om lite här, å det fort eftersom det
sägs att det är nära nu.

Tungsint visionär själsbyggande melankoli det där..

Bäst att bestämma sig innan det är spiken i kistan för sådan andebesvärjande vardagsfilosofi, att umgås med..

Stackars stackars de redan förskrämda, vars munnar redan förseglats och kvalen lever sitt egna liv där djupt in i den nästan morbida antydan till begynnande själ att iklä sig, som de ska dras med , kanske till sina sista dagar... levande men ändå bara halvt levande, på något sätt...

Hur kan man vilja stå kvar i sådana svador att ha ringandes om sig ??

Jag hade låst in min bibel om jag antatats av något sådana svador av ledbruten schamanism att börja sippra in i mitt anlete, den saken är då säker.
2016-10-05, 09:59
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Tungsint visionär själsbyggande melankoli det där..

Bäst att bestämma sig innan det är spiken i kistan för sådan andebesvärjande vardagsfilosofi, att umgås med..

Stackars stackars de redan förskrämda, vars munnar redan förseglats och kvalen lever sitt egna liv där djupt in i den nästan morbida antydan till begynnande själ att iklä sig, som de ska dras med , kanske till sina sista dagar... levande men ändå bara halvt levande, på något sätt...

Hur kan man vilja stå kvar i sådana svador att ha ringandes om sig ??

Jag hade låst in min bibel om jag antatats av något sådana svador av ledbruten schamanism att börja sippra in i mitt anlete, den saken är då säker.

Låste å förseglade min bibel för ett antal år sen.
Byggde en liten stenbro ute vid stugan långt ute på landet.
Boken i botten sen cement å sten över den, så att dess svador aldrig ska se dagens ljus igen.

Man kan säga att den vart osvadliggjord
2016-10-05, 12:27
Medlem
Citat:

sägs att det är nära nu.

Jag kan inte "tänka om".... Har väldigt svårt att öht endast med viljekraft börja tro på saker.
2016-10-05, 12:32
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Jag kan inte "tänka om".... Har väldigt svårt att öht endast med viljekraft börja tro på saker.

Då e du stekt om han kliver upp på oljeberget idag , så även jag.

Bara hoppas att jesus aldrig kommer då.
Känns som det hoppet bör infrias iallafall
2016-10-05, 12:39
Medlem
Citat:
Då e du stekt om han kliver upp på oljeberget idag , så även jag.

Bara hoppas att jesus aldrig kommer då.
Känns som det hoppet bör infrias iallafall
Ja, enligt vissa regler kanske vi är stekt. Men många kristna kan ju också ha fel, och vi är dom som klarar sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in