2016-10-03, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nä, då är vi såklart i sista tiden. Solen slocknar ju "snart". Ska vi alltid jämföra med evighet när vi talar om tid? Eller bara när det passar?

Solen kommer inte att slockna, det är symboliskt talat i bibeln. Jag vet inte vilka du talat med, men människan är skapad för att leva för evigt, Adam och Eva förlorade det privilegiet när dom blev onda.

Sedan dess har människor längtat efter att hitta "livets källa", ett evigt liv, både på jorden och ett evigt liv efter döden. Tvärtemot vad många tror så finns det inget liv efter döden, människan dör så som Adam och Eva dog, däremot kan Gud uppväcka människor från döden.
2016-10-03, 22:02
Medlem
Citat:
Japp, men inte samma individ.

Precis, Gud är inte samma individ som sonen.
2016-10-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Solen kommer inte att slockna, det är symboliskt talat i bibeln. Jag vet inte vilka du talat med, men människan är skapad för att leva för evigt, Adam och Eva förlorade det privilegiet när dom blev onda.

Sedan dess har människor längtat efter att hitta "livets källa", ett evigt liv, både på jorden och ett evigt liv efter döden. Tvärtemot vad många tror så finns det inget liv efter döden, människan dör så som Adam och Eva dog, däremot kan Gud uppväcka människor från döden.
Att solen kommer att dö är inget som är taget från Bibeln öht. Att människan är skapad för att leva för evigt får du allt bevisa. Jag tar dig inte på orden, och Bibeln är naturligtvis inget bevis. Men det förstår du nog...
2016-10-03, 22:19
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:

Solen har en beräknad livstid på 12 miljarder år, du kan dra av 4 nu då, så
kommer den slockna om 8 miljarder år.

Om vetenskapen har rätt så kommer varken du eller jag få veta det.
2016-10-03, 22:21
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Fadern har kunskaper som inte sonen vet, ändå kan man vara ett med varandra i gemenskap och kärlek.

På liknande sätt är kristna "ett" med både sonen och fadern, även om man inte har kunskap om allt:

"Jag är inte längre kvar i världen, men de är kvar i världen och jag kommer till dig. Helige fader, bevara dem i ditt namn, det som du har gett mig, så att de blir ett, liksom vi är ett." (Joh 17:11 Bibel2000)

Det där låter så uppdiktat å sjukt långsökt att det finns inte
2016-10-04, 08:18
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Det där låter så uppdiktat å sjukt långsökt att det finns inte

Citat:
Helige fader, bevara dem i ditt namn, det som du har gett mig, så att de blir ett, liksom vi är ett.

Jag tror.

Du kan tolka det som en bön för att människor skall följa det som är gott
för att slutligen en dag få återförenas med det som för evigheten är gott.
2016-10-04, 08:34
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Helige fader, bevara dem i ditt namn, det som du har gett mig, så att de blir ett, liksom vi är ett.

Eller.

Heliga fader låt dem aldrig glömma ditt ord trots tider av synder.

Eller.

Heliga fader låt mig få minnas din väg så att vi ledas tillsammans.

Eller.

Heliga fader låt inte folket gå överstyr. Jag orkar med all vikt du lagt på mina axlar
och med den här sortens jobb vill jag på nytt förhandla om min ingångslön.
Senast redigerad av BeeGeesnose 2016-10-04 kl. 08:36.
2016-10-04, 09:32
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
"Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt" (Daniel 2:44 Bibel2000)

Kan bli segt att åstakomma genom att droppa ner en man på oljeberget.

Risken är att han hunnit äta bly från maskingevär innan han ens hunnit
ropa hallelujah !
2016-10-04, 19:01
Medlem
BeeGeesnoses avatar
Citat:
Det finns mycket som talar för att vi är den sista generationen. Bla ser vi vad som händer i Damaskus och vi ser Ryssland-Iran-Kina koalitionen precis som bibeln förutsett, global ekonomi, monster tsunamis o katastrofer, kärnvapen som kan utrota världen, Israels bildande på en dag, jobbandet på ett fredsavtal mellan Israel o Palestina, EU, arab våren, Homosexualitet, olika smittor, apostasia o nedgång för kyrkorna, falska jesus som New Age m.m., själviskhet o festande, falska doktriner som evolutionen, media kommunikation som tv, radio m.m., droger, accepterat med occultism o Wicca, gospeln sprids till alla länder, terrorism, Islams rop att utrota Israel m.m.

Kom igen, låt höra vad ni har att säga?

Så länge inte kristna eventuellt skapar onödig panik och tumult i ett scenario
där Jesus inte kommer och gör en dålig situation till en än värre, så är det väl ok.

Bibeln måste väl tagit upp nackdelen med kollektiv panik någonstans.
2016-10-04, 19:41
Medlem
HORJESUSs avatar
Ni som är kristna !

Vaknar ni varje morron å tror att detta är den stora dagen ?

Va tröstlöst det blir varje kväll då
Räknar ni med att vänta resten av era liv ?
2016-10-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Ni som är kristna !

Vaknar ni varje morron å tror att detta är den stora dagen ?

Va tröstlöst det blir varje kväll då
Räknar ni med att vänta resten av era liv ?
Jag såg en undersökning från USA. Kommer inte ihåg procenten, men en ganska stor del av amerikanska befolkningen tror att Jesus kommer under deras livstid. Vet dock inte om undersökningen var bland alla, eller enbart kristna.

Hittade en undersökning:

http://www.huffingtonpost.com/2013/04/01/christ-second-coming-survey_n_2993218.html
2016-10-04, 20:50
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Jag såg en undersökning från USA. Kommer inte ihåg procenten, men en ganska stor del av amerikanska befolkningen tror att Jesus kommer under deras livstid. Vet dock inte om undersökningen var bland alla, eller enbart kristna.

Hittade en undersökning:

http://www.huffingtonpost.com/2013/04/01/christ-second-coming-survey_n_2993218.html

Brutalt miljontals människor bara där som tror att han kommer snart.

Själv skulle jag nog dö av chock om han dök upp. skulle
bli helt surrealistiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in