Citat:
Ursprungligen postat av
sportisen
Ja. Precis som Lasse Granqvist som heller inte har någon fru/flickvän. Han har flera gånger sagt att han prioriterat jobbet och med sena nätter och mycket helgjobb inte funnits tid till annat. Och om honom går det aldrig några bögrykten märkligt nog...
Det kanske har att göra med utseendet och beteendet?
Som jag uppfattar det var väl Bosse smärt, mörk och stilig medans Lasse både ser ut och låter som en nördfarbror? Då förväntar sig kanske gemene medborgaren inte att han ens ska kunna få ett fruntimmer utan att betala för det. Eller ens har intresse av sensuell karaktär. Uffe Larsson (som var sambo med en kvinna) och de flesta som jobbar med barnprogram (bortsett från Malin Olsson) hamnar på grund av det jobb de gjorde eller gör i någon form av allmän uppfattning där de aldrig ses som sexuella varelser.
Om någon som i alla fall är alldaglig, snyggare än medel, har en sexig röst eller något attraktivt för sig och ändå lever själv så börjar människor undra och därefter fantisera ihop svar som är mer exotiska eller roliga än verkligheten. På det viset tror jag fula bögar och flator eller dito asexuella har det bättre än attraktiva - folk är inte lika intresserade av att hitta på saker som sedan blir "sanningar".
Den enda fulgubben jag kan komma just nu på som har bögrykte är Loket.
I trygghetsnarkomanernas högborg Sverige anses det vara fulare att vara ointresserad av umgänge än att vara asexuell eller ha en minoritetsläggning. Att vara ointresserad av vissa sociala ritualer kan provocera människor något otroligt - jag vet.