2014-11-14, 01:02
Medlem
Kaendiss avatar
Hansson i Aftonbladet (12 nov 2014):
SVT-legendaren om sjukdomen: Planerar det lilla man har kvar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article19844953.ab
Citat:
Bosse Hansson, 80, jobbade till sig en ikonstatus under åren då han kommenterade idrott – sedan gick hans rykte i sank.

I podcasten Agendasättarna berättar han om kvällen då han kallade AIK-spelare för ”svartingar” – och hur han i dag kämpar med en allvarlig lungsjukdom.

Jag har en svår lungsjukdom sen trettio år tillbaka och den blir bara värre. Den går inte att göra någonting åt och den kommer att ta kål på mig så småningom. Dagarna går ruskigt fort, jag försöker att överleva.

EXP 12 nov 2014: Profilen om varför han sa "svarting" i radio
http://www.expressen.se/sport/profilen-om-varfor-han-sa-svarting-i-radio/
Citat:
Själv tycker han att han borde ha pensionerat sig tidigare från SVT tidigare för att få mer tid för sitt sociala liv.

Jag tyckte att jobbet var viktigare än det andra och jag trivdes mer med det än att sitta hemma och gulla med tjej och barn. Jag hade lite damsällskap då och då, men när de började snacka om att gifta sig så såg jag mig själv springa omkring med ett skrikande barn nattetid och då sa jag ’nej, nej, nej, adjö’. Jag ångrar inte att inte jag skaffade några barn, för det har jag aldrig varit särskilt förtjust i.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Han fyller 81 i december...

http://www.expressen.se/sport/bosse-hansson-om-sin-obotliga-sjukdom/

Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Bögandet dementeras ju faktiskt i dagens intervju också:
Citat:
Den intervjun är från 15 okt 2013.
Citera
2014-11-14, 21:06
Medlem
Mikojans avatar
Bo Hansson är framförallt en av de bästa genom tiderna, om inte den bäste, fotbollsreportern i radio/TV. Ständigt förbannad på misstag och snål med beröm. Inga favoriter.

Mycket ynkligt att sentida "journalistkolleger" gör allt vad dom kan för att svärta ned hans namn. Dom kommer inte dj-l att komma i håg. Medan Bosse Hansson är kung.
Senast redigerad av Mikojan 2014-11-14 kl. 21:12.
Citera
2014-11-15, 00:24
Medlem
Ja han är bög men vete fan om det är han som tar eller ger.
Citera
2014-11-15, 00:47
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaendis
Den intervjun är från 15 okt 2013.
Sant, jag läste 2014-intervjun och klickade sedan bort den och försökte leta upp den senare och då hittade jag av nån anledning den gamla av misstag. Den sa ju dock samma sak.

Det skulle kännas väldigt konstigt om han inte var homosexuell.

Vad kan man då lita på, liksom? För 25-30 år sedan fanns det bara en handfull homosexuella i Sverige som alla visste om och han var en av dem.
Citera
2014-11-15, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Sant, jag läste 2014-intervjun och klickade sedan bort den och försökte leta upp den senare och då hittade jag av nån anledning den gamla av misstag. Den sa ju dock samma sak.

Det skulle kännas väldigt konstigt om han inte var homosexuell.

Vad kan man då lita på, liksom? För 25-30 år sedan fanns det bara en handfull homosexuella i Sverige som alla visste om och han var en av dem.
Det kan ju vara så att Bo är asexuell också.
Det finns inga skandaler eller trovärdiga rykten som bekräftar att han är bög.
Alla bara vet att han är bög för att han inte är gift eller sambo.
Jag skulle tro att det vore svårt att leva med en person som så gått upp i sitt intresse; sporten.
Citera
2014-11-17, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drittan
Ja han är bög men vete fan om det är han som tar eller ger.

Du vet att det där med vem som tar och ger är en fet myt va!? Eller skämtar du?
Citera
2014-11-17, 09:08
Medlem
Det var fan vad "alla" tycks veta att BH är bög. Man måste komma ihåg att BH inte kom med i TV-rutan förrän han var medelålders. I sin ungdom hade han säkert en och annan fling med damer, karln såg ju faktiskt bra ut. Men han valde karriären istället bl a för att han tyckte det var mer intressant och för att han hatar småbarnsskrik. Det finns faktiskt sånt folk och han ska ha cred för att han erkänner det.

Sen ska han ha en eloge för att han behållit sin integritet och inte horat sig i media som en del andra gör. Men Sveriges bäste fotbollskommentator och expert, absolut inte. Under monopol-TV's dagar fanns ingen konkurrens att tala om. Dagens experter är flera klasser bättre än BH men ett skickligt studioankare, det var han.
Citera
2014-11-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endagitaget
Det var fan vad "alla" tycks veta att BH är bög. Man måste komma ihåg att BH inte kom med i TV-rutan förrän han var medelålders. I sin ungdom hade han säkert en och annan fling med damer, karln såg ju faktiskt bra ut. Men han valde karriären istället bl a för att han tyckte det var mer intressant och för att han hatar småbarnsskrik. Det finns faktiskt sånt folk och han ska ha cred för att han erkänner det.

Sen ska han ha en eloge för att han behållit sin integritet och inte horat sig i media som en del andra gör. Men Sveriges bäste fotbollskommentator och expert, absolut inte. Under monopol-TV's dagar fanns ingen konkurrens att tala om. Dagens experter är flera klasser bättre än BH men ett skickligt studioankare, det var han.

Om BH är bög eller inte bög känns som helt ointressant.
Däremot är det en stor skandal att han fick löpa gatlopp efter att ha yppat ordet "svarting" i radio.

Svarting är en form av svart. Jämför snygg- snygging, rar - raring, etc etc.
Det verkar som om alla ord som beskriver att en människa inte är vit, automatiskt är kränkande för en viss grupp.
Om man inte själv vet om att man är kränkt, blir man snabbt påmind av löpsedlar och gomorronsoffor i TV.
Hallå alla negroider, inuiter, samer, z- narr: BO HANSSON HAR SAGT SVARTING I RADIO!

Sakfrågan gällde om hälften av allsvenskans fotbollsspelare skall importeras från Afrika.
Citera
2016-04-26, 21:38
Medlem
MrFolds avatar
Mitt intryck av Bosse är att han verkar lite åt Aspergerhållet. Några få nördiga intressen han ägnat sig oerhört intensivt åt i hela sitt liv. Kalenderbitare ut i fingerspetsarna. Uppenbarligen mycket av en ensamvarg. Ger intryck av låg EQ när han pratar om sina relationer tidigare i livet. Det var bara jobbigt med ungar. Och han drog för han orkade inte med att vara för nära andra människor. Han ger ett fyrkantigt, rätt fantasilöst intryck. Som livekommentator av fotboll tyckte jag inte att han var nåt vidare. Lite disträ, rätt var det var vecklade han in sig i någon anekdot eller sidospår medan det brände till på plan och missade tre fjärdedelar av dramatiken. Men hans kunnighet inom "sina" sporter är svåröverträffad. Tog sitt jobb på allvar, den saken är klar. Som studioexpert kom han ofta allra bäst till sin rätt. I sporter som skridsko passade han också bättre som livekommentator, minns med glädje Thomas Gustafssons guldåk i OS 1984 och 1988 med Bosse vid mikrofonen.

Kanske är han bög, kanske inte. Det behövs i vart fall ingen "bögstämpel" för att förklara honom som jag ser det. Med tanke på att han själv envist dementerar och egentligen inte har något i sitt sätt som känns som det så tycker jag den mest rimliga slutsatsen är att han talar sanning.
Citera
2016-04-26, 22:24
Medlem
Månsans avatar
Något riktigt tungt skvaller om Bosse har jag dessvärre inte. Kan dock meddela att han 1977 rattade en ilsket brandgul BMW 2002. Färgen på bilen säger mycket lite om Bosses sexuella preferenser, det var en vanlig färg på 02-serien vid den tiden.

Dock tror jag att han är bög, i alla fall lite grann.
Citera
2016-10-03, 20:40
Medlem
Ratis avatar
Klockan verkar klämta för Bosse.

http://www.expressen.se/sport/svt-profilen-bosse-hansson-svart-sjuk/
Citera
2016-10-04, 00:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Det ser mörkt ut.
Har väl blivit akut krasslig då alla framträdande spelare är mörkingar i hans älskade AIK.

OnT; och bög är han väl om han nu nånsin haft sex...tippar mer på asexuell. Blir han lite sugen så läser han Divison två tabeller från 1952 tills det lugnar ned sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in