2016-09-20, 05:45
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Jag har en bekant som i dagarna reser till Amsterdam för första gången. Vi kom in i en diskussion angående att röka på där nere. Han menade på att det är lugnt att som svensk röka i Amsterdam. Jag har dock hört att det kan bli problem när man kommer hem i och med att det i Sverige är olagligt att ens ha det i blodet. Är det någon här som har egen erfarenhet av att bli haffad på Arlanda vid hemkomsten? Står verkligen polisen och kollar så att alla medborgare varit lydiga på sin semester? Jag har rotat runt lite i gamla trådar utan att ha fått någon direkt klarhet i detta.

Du får inte ha THC i kroppen, varken i blod eller piss. Så det är skitsamma om du rökt lagligt i Amsterdam eller inte. Men att snuten står på Arlanda och haffar flummare har varken jag eller någon jag känner varit med om. Så det är bara röka som vanligt
Citera
2016-09-20, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Jag har en bekant som i dagarna reser till Amsterdam för första gången. Vi kom in i en diskussion angående att röka på där nere. Han menade på att det är lugnt att som svensk röka i Amsterdam. Jag har dock hört att det kan bli problem när man kommer hem i och med att det i Sverige är olagligt att ens ha det i blodet. Är det någon här som har egen erfarenhet av att bli haffad på Arlanda vid hemkomsten? Står verkligen polisen och kollar så att alla medborgare varit lydiga på sin semester? Jag har rotat runt lite i gamla trådar utan att ha fått någon direkt klarhet i detta.

Du behöver inte oroa dig. Svensk lag gäller för svensk medborgare men ingen domstol kommer att kunna döma dig. Dubbel straffbarhet föreligger ej. De måste kunna bevisa att du intagit drogen här i Sverige.

Det händer att de står med hundar vid ankomst men de letar enbart efter medtagen narkotika.
Citera
2016-10-02, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrpsilocybe
Möttes av två tullare och två poliser samt en hund i (gate gången/landgången?), hunden strök näsan mot mig men knatade vidare, samma med övriga tre i sällskapet. Sedan kollade en av poliserna mig i ögonen å så "bra semester ?" Med ett jäkla flin när jag mötte honom.

Haha hände oss också fast efter event i Holland när Sverige stärkte bevakningen efter flyktingströmmen vid öresundsbron. Kom upp och kollade id på alla. Sen drar han en "jahaa hur var det i Holland då?" Hela bussen satt tysta och bara log. Och så sa han " jag förstod väl det. Med ett leende. Haha bästa
Citera
2016-10-03, 11:47
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grendowulf
Du behöver inte oroa dig. Svensk lag gäller för svensk medborgare men ingen domstol kommer att kunna döma dig. Dubbel straffbarhet föreligger ej. De måste kunna bevisa att du intagit drogen här i Sverige.

Det händer att de står med hundar vid ankomst men de letar enbart efter medtagen narkotika.

Varför snackar du skit? det spelar Ingen som helst roll vart i världen du brukat narkotika. Du får inte ha det i varken blod eller urin i Sverige.
Citera
2016-10-03, 20:42
Medlem
Leffe1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Varför snackar du skit? det spelar Ingen som helst roll vart i världen du brukat narkotika. Du får inte ha det i varken blod eller urin i Sverige.

Men visst är det OK juridiskt sett om man kan bevsisa att man varit i Amsterdam?

Typ att om du visar boarding för polisen osv?
Citera
2016-10-04, 04:00
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe1337
Men visst är det OK juridiskt sett om man kan bevsisa att man varit i Amsterdam?

Typ att om du visar boarding för polisen osv?
Ja det är OK. Denna diskussion dyker upp med jämna mellanrum och det finns alltid några som hävdar motsatsen, som Vaginalprofylax ovan. Istället för att dra igång samma diskussion om igen kan jag hänvisa till en tidigare diskussion i ämnet. Börja läs halvvägs ner i tråden och till nästföljande sida. Där finns info.

(FB) Amsterdam ´14
Citera
2016-10-05, 04:27
Medlem
Bdonk har rätt.

Angående Amsterdam undrar jag lite hur det ser ut under nyår, vilka klubbar och andra events som finns just vid nyår. Hade varit roligt med lite tips om vad man skulle kunna göra

Mvh Slasktroll
Citera
2016-10-05, 06:18
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktroll
Bdonk har rätt.

Angående Amsterdam undrar jag lite hur det ser ut under nyår, vilka klubbar och andra events som finns just vid nyår. Hade varit roligt med lite tips om vad man skulle kunna göra

Mvh Slasktroll
Visst är det så. Och om man undrar är det bara att söka information på nätet t ex och där säger allting också helt entydigt hur det ligger till.

Vad som däremot förvånar mig är Vaginalprofylax som redan 2104 diskuterade frågan i Amsterdam-tråden och fick massa information då som han skulle kunna ta till sig om han bara ville eller hade förmågan. Men som ändå med en dåres envishet fortsätter att säga samma sak och bara inte kan ta till sig relevant information. Jag vet inte om det tyder på troll eller bara ren dumhet eller en oförmåga/ett kompakt motstånd till att kunna erkänna att man har fel.
Citera
2016-10-06, 13:52
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Visst är det så. Och om man undrar är det bara att söka information på nätet t ex och där säger allting också helt entydigt hur det ligger till.

Vad som däremot förvånar mig är Vaginalprofylax som redan 2104 diskuterade frågan i Amsterdam-tråden och fick massa information då som han skulle kunna ta till sig om han bara ville eller hade förmågan. Men som ändå med en dåres envishet fortsätter att säga samma sak och bara inte kan ta till sig relevant information. Jag vet inte om det tyder på troll eller bara ren dumhet eller en oförmåga/ett kompakt motstånd till att kunna erkänna att man har fel.

Som det tidigare nämnts så har det jiddrats om det här i evigheter. Åk till AMS rök ner dig totalt och ring snuten och be dom ta piss, så få vi ser om du är safe! Jag skulle då aldrig chansa....
Citera
2016-10-06, 17:46
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Som det tidigare nämnts så har det jiddrats om det här i evigheter. Åk till AMS rök ner dig totalt och ring snuten och be dom ta piss, så få vi ser om du är safe! Jag skulle då aldrig chansa....
Det lär ju knappast inte hända att någon ringer snuten självmant och ber att få lämna piss efter en resa till Amsterdam. Varför skulle någon göra det? Men i dom fallen där folk ändå har hamnat i trubbel med polisen, och där dom kunnat styrka sin resa inom den tiden som THC finns kvar i kroppen, så har dom inte kunnat straffas då det inte föreligger dubbel straffbarhet. Så det är safe.

Sen att du av någon anledning väljer att inte förstå detta får stå för dig men du behöver ju inte försöka få andra att tro på din åsikt när dom frågar i tråden med jämna mellanrum. Verkar korkat bara att fara med osanningar.
Citera
2016-10-06, 18:42
Medlem
Är det någon som vet hur Escape är?
Är i Amsterdam till på lördag och skulle gärna gå ut på nattklubb ikväll runt rembrandtplein. Ingen som är i Amsterdam och vill haka på? Annars kör jag ensam. Är en man i 20-års åldern...
Citera
2016-11-02, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Är det någon som varit i Amsterdam som lyckats hitta någon coffeeshops med sköna sittplatser? Har varit i Amsterdam två gånger, både gångerna besökte jag ett 10-tal coffeeshops och alla hade enbart hårda trästolar utan sittdynor att sitta på. Jag är lite av en prinsessa på ärten när jag röker, jag vill helst sjunka ner i någon riktigt mjuk och skön fåtölj eller dylikt. En sittdyna är typ mitt miniimkrav. Men nä, varje jävla coffeeshop var det bara obekväma stenhårda träbänkar och och trästolar att sitta på. Vet inte om det är någon slags brandrisk-grej att de inte vill ha fjäderdynor som skulle kunna gå upp i eld om aska landade på dem eller vad? Men både gångerna jag besökt Amsterdam har bristen på sköna sittplatser i princip förstört hela semestern för mig, att behöva sitta där och ha ont i röven och vara fysiskt obekväm under hela coffeeshop-vistelsen...

Haha tänkte samma sak när jag var där...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in