2016-08-30, 08:34
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppskylt
Någon som har erfarenhet av Amsterdam vintertid? Läste någonstans i tråden att det var mildare vinter men vi snackar väl fortfarande snö osv? Är museum och sånt öppet även fast det inte är turist säsong?

Museumen är öppna året runt. Och nog kan det va en vecka eller två med snö i januari/februari men annars är det bara kallt jävla regn.
Citera
2016-09-01, 18:44
Medlem
Tja!

Någon som vet om och hur man löser andra droger i Amsterdam? så som kokain eller amfetamin?

Hört att finns skumma typer som kan bara komma fram och fråga en typ om man vill köpa kola och att man inte ska göra det då för man kan bli lurad eller rånad vilket låter rätt så logiskt.

Mvh
Citera
2016-09-12, 04:50
Medlem
Tecumseh-Valleys avatar
Var ett tag sedan jag var i Amsterdam, så mitt minne sviker mig. Undrar hursomhelst huruvida coffee shops endast säljer röka i lösvikt, eller om det även går att köpa ätbara grejer?
Citera
2016-09-12, 12:01
Medlem
LillBenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tecumseh-Valley
Var ett tag sedan jag var i Amsterdam, så mitt minne sviker mig. Undrar hursomhelst huruvida coffee shops endast säljer röka i lösvikt, eller om det även går att köpa ätbara grejer?

Du kan köpa ätbart inne på coffee shopparna. Om inte minnet sviker brukar "bakelserna" kosta 5-7 Euro. Kvalitet på dem kan jag inte uttala mig om, skiljer sig nog från shop till shop.
Senast redigerad av LillBenet 2016-09-12 kl. 12:06.
Citera
2016-09-12, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tecumseh-Valley

Ja, det finns ätbara grejer. Det vanligaste är s.k. "space cakes". Brownies/kladdkaka. Har köpt två med 0.4 och 0.5 % thc tror jag att det var. De gav mig ingen effekt :/ Men rökat däremot... Wow. Amnesia Haze från barneys var grymt.
Citera
2016-09-16, 22:12
Medlem
Tobias123s avatar
Tja!

Tanken är att åka till Amsterdam i januari, en vecka helt själv. Göra allt o lite till och sedan göra en egen dokumentär i klass med Fear and loathing. Dokumentera en riktigt sjuk resa med andra ord. Inga direkta spärrar utav mig. Mycket weed, svamp, hallucinogena droger, tyngre droger mm.

Har dock aldrig varit i Amsterdam. Så släng in en massa random tips, alltifrån ngt jag inte får missa till rena smågrejer jag inte får missa.

Kanske la tråden fel, mod får gärna flytta den till rätt forum.

Vilka hostel är najs? Kollat in clinknord som ligger ca 1km från centrum. Ngn som bott där? 190kr .
Citera
2016-09-17, 00:57
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Tja!

Tanken är att åka till Amsterdam i januari, en vecka helt själv. Göra allt o lite till och sedan göra en egen dokumentär i klass med Fear and loathing. Dokumentera en riktigt sjuk resa med andra ord. Inga direkta spärrar utav mig. Mycket weed, svamp, hallucinogena droger, tyngre droger mm.

Har dock aldrig varit i Amsterdam. Så släng in en massa random tips, alltifrån ngt jag inte får missa till rena smågrejer jag inte får missa.

Kanske la tråden fel, mod får gärna flytta den till rätt forum.

Vilka hostel är najs? Kollat in clinknord som ligger ca 1km från centrum. Ngn som bott där? 190kr .

Jävla trams! hoppas kanalnegrerna robbar dig på allt du har. Du skriver som en 18årig färsking som inte har koll på ett någe, lycka till.....
Citera
2016-09-17, 01:12
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Jävla trams! hoppas kanalnegrerna robbar dig på allt du har. Du skriver som en 18årig färsking som inte har koll på ett någe, lycka till.....

Haha pajas. Ne de stämmer, 18 åriig färsking som kan nada. Kan du hjälpa mig pappa? Sug min kuk.

Tack!

Vad tror ni de behövs för budget? Blir ca 2,500 för flyg och boende. Räknar med ca 1,000 om dagen. Finns de ngr balla bryggerier? Utbildad sommelier så vore kul o se lite ur det perspektivet med. Blir nog o äta ute mestadel. Tips på bra resturanger?
Citera
2016-09-17, 04:06
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Finns de ngr balla bryggerier? Utbildad sommelier så vore kul o se lite ur det perspektivet med. Blir nog o äta ute mestadel. Tips på bra restauranger?

http://debekeerdesuster.nl

För god öl rekommenderar jag ett besök på Bekeerde Suster, dom brygger jättegod öl i lokalerna och om du är intresserad kanske dom kan visa dig. Har dock aldrig själv frågat efter att få se själva bryggeriet. Här är en länk till ett tidigare inlägg där jag tipsar om Bekeerde Suster:

(FB) Den stora tråden om Amsterdam

Edit: Wok to Walk skall man inte missa när man är i Amsterdam. Snabbmat som är riktigt god och fräsch och man komponerar sin egen måltid. Helt perfekt!

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1PRFE_enSE621SE621&ion=1&espv=2&ie=U TF-8#q=wok%20to%20walk%20amsterdam
Senast redigerad av Bdonk 2016-09-17 kl. 04:37. Anledning: Tips om Wok to Walk
Citera
2016-09-17, 14:34
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
http://debekeerdesuster.nl

För god öl rekommenderar jag ett besök på Bekeerde Suster, dom brygger jättegod öl i lokalerna och om du är intresserad kanske dom kan visa dig. Har dock aldrig själv frågat efter att få se själva bryggeriet. Här är en länk till ett tidigare inlägg där jag tipsar om Bekeerde Suster:

(FB) Den stora tråden om Amsterdam

Edit: Wok to Walk skall man inte missa när man är i Amsterdam. Snabbmat som är riktigt god och fräsch och man komponerar sin egen måltid. Helt perfekt!

https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1PRFE_enSE621SE621&ion=1&espv=2&ie=U TF-8#q=wok%20to%20walk%20amsterdam

Grymt! Ska kolla in det! Tack!

Älskar sådana koncept, alltid ätit på liknande ställen när jag vart utomlands. Perfekt lunch! !
Citera
2016-09-19, 15:03
Medlem
Insperatuss avatar
Jag har en bekant som i dagarna reser till Amsterdam för första gången. Vi kom in i en diskussion angående att röka på där nere. Han menade på att det är lugnt att som svensk röka i Amsterdam. Jag har dock hört att det kan bli problem när man kommer hem i och med att det i Sverige är olagligt att ens ha det i blodet. Är det någon här som har egen erfarenhet av att bli haffad på Arlanda vid hemkomsten? Står verkligen polisen och kollar så att alla medborgare varit lydiga på sin semester? Jag har rotat runt lite i gamla trådar utan att ha fått någon direkt klarhet i detta.
Senast redigerad av Insperatus 2016-09-19 kl. 15:07.
Citera
2016-09-20, 00:25
Medlem
mrpsilocybes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Jag har en bekant som i dagarna reser till Amsterdam för första gången. Vi kom in i en diskussion angående att röka på där nere. Han menade på att det är lugnt att som svensk röka i Amsterdam. Jag har dock hört att det kan bli problem när man kommer hem i och med att det i Sverige är olagligt att ens ha det i blodet. Är det någon här som har egen erfarenhet av att bli haffad på Arlanda vid hemkomsten? Står verkligen polisen och kollar så att alla medborgare varit lydiga på sin semester? Jag har rotat runt lite i gamla trådar utan att ha fått någon direkt klarhet i detta.

Vågar inte säga hur lagen säger, men om du googlar så hittar du ett par rubriker som lyder -Man rökte cannabis i Amsterdam, slipper straff. Men så länge du inte är uppenbart påverkad, har något på dig när du kommer till Arlanda så är det nog helt lugnt. Landande en gång på arlanda inrökt som en riktig hippie och garanterat med gräsrester i fickan. Möttes av två tullare och två poliser samt en hund i (gate gången/landgången?), hunden strök näsan mot mig men knatade vidare, samma med övriga tre i sällskapet. Sedan kollade en av poliserna mig i ögonen å så "bra semester ?" Med ett jäkla flin när jag mötte honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in