2016-11-08, 11:39
Medlem
Maxeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slasktroll

Angående Amsterdam undrar jag lite hur det ser ut under nyår, vilka klubbar och andra events som finns just vid nyår. Hade varit roligt med lite tips om vad man skulle kunna göra

Mvh Slasktroll

Undrar samma om det är någon som sitter på bra tips.

Har sett att Freaqshow tydligen är på nyårsnatten. (http://www.q-dance.com/au/upcoming-events/freaqshow/) Tror dock inte jag orkar en hel natt med Hardstyle...
Citera
2016-11-14, 20:29
Medlem
Vilken stad! Vi var där i 4 dagar och hann med en hel del.

Vi bodde på Westcord City Centre hotel. Hotellet låg mitt i Red light distriktet.
Hotellet hade utmärkt läge och vi meckade i lobbyn och gick runt hörnet och rökte framför ett par horor. Det var sjukt soft. Skall tilläggas att polisstationen låg precis över gatan.

Under vistelsen blev det en hel del röka, tryfflar (herregud!), barer/klubbar/live sex/strippklubbar/kanalcruise samt bland de godaste munchies jag någonsin ätit.

Hade lätt åkt till Amsterdam bara för matens skull. Kanske för att man var stoned 24/7 men men..
Citera
2016-12-13, 22:47
Medlem
FlamingoJenss avatar
Kvalitet på olika coffeeshops i Amsterdam

Åker ner till Amsterdam i Februari och skulle vilja veta om det är någon större skillnad på kvaliteten på gräset och haschet som finns på olika coffeeshops?

Är rätt tolerant och skulle vilja testa det mest absolut potenta weedet, både Sativa och Indica.
Hur är utbudet på haschet, pollen, svart afghan och rött?

Skulle också vilja ha lite tips från dem som varit där innan som har testat på någon Sativa som kan rekommenderas

Tips på olika shops som är dom bästa, dom som ligger i turiststråken eller en bit utanför?

Är även sugen på testa utbudet på tryfflar, är sugen på att få en fin trip och gå runt och titta på saker i staden medans man är go och glad bakom solbrillorna, så tips på ställen att kolla runt på uppskattas!

Finns tusen trådar om dessa frågor men hittar inte något som gynnar mig så vill endast ha tips och råd, annars KNIP!

piz
Citera
2016-12-13, 22:49
Bannlyst
Red Light District har mer lågpris-hasch men ca 1km från RLD mot tågstationen hittar du gator med coffee-shops som har kvalitets-Buddah. Blueberry Cheese (good shiiz) kan du alltid fråga efter (om riktning) till nån som e boende där.
Citera
2016-12-13, 22:52
Medlem
beardbraids avatar
Vill man ha utbud brukade Dampkring vara mitt to go ställe för hasch.

http://dampkring-coffeeshop-amsterdam.nl/
Citera
2016-12-13, 22:56
Bannlyst
Nu minns jag! åk till Haarlem! Bara bra coffe-shops med grym ice-hasch (det mest potenta rökat som finns, 20€ grammet).
Citera
2016-12-13, 23:06
Medlem
FlamingoJenss avatar
Tack för svar!!

Finns det något utbud av Dab (kådliknande)
och keef?
Citera
2016-12-14, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leffe1337
Men visst är det OK juridiskt sett om man kan bevsisa att man varit i Amsterdam?

Typ att om du visar boarding för polisen osv?

Det är ingen domstol/åklagare som skulle åtala dig i Sverige från när du kommer vid gränsen, du har varit i Holland på semester och besökt coffeshop och där fått i dig rök, du har ju naturligtvis inte rökt frivilligt men fått i dig rök när du suttit där o druckit kaffe mm.

Men exempelvis om snuten 1 månad senare tar dig för någonting och då kan de ta pisseprov på dig och då åker du väl på ringa som är ett bötesbelopp i sig.

Men det vore ju idiotiskt att stå vid gränsen o ta pisseprov på de som kommer från Holland.
Citera
2016-12-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingoJens
Åker ner till Amsterdam i Februari och skulle vilja veta om det är någon större skillnad på kvaliteten på gräset och haschet som finns på olika coffeeshops?

Är rätt tolerant och skulle vilja testa det mest absolut potenta weedet, både Sativa och Indica.
Hur är utbudet på haschet, pollen, svart afghan och rött?

Skulle också vilja ha lite tips från dem som varit där innan som har testat på någon Sativa som kan rekommenderas

Tips på olika shops som är dom bästa, dom som ligger i turiststråken eller en bit utanför?

Är även sugen på testa utbudet på tryfflar, är sugen på att få en fin trip och gå runt och titta på saker i staden medans man är go och glad bakom solbrillorna, så tips på ställen att kolla runt på uppskattas!

Finns tusen trådar om dessa frågor men hittar inte något som gynnar mig så vill endast ha tips och råd, annars KNIP!

piz

Det är ganska stor skillnad på dom olika shopsen. Nån skrev Haarlem det är ett bra råd, där finns det flera bra shoppar och mitt minne säger att priset är lite lägre än i centrala Amsterdam. I centrala Amsterdam skulle min favorit vara Barneys dom har riktigt bra grejer om än ganska dyrt. Det bästa gräset jag har rökt i Amsterdam var ifrån Blues Brothers, Sticky icky hette den var där flera gånger efter och kollade men dom hade det inte inne. Om du har hög tolerans så skippa alla spacecakes det kommer inte ge dig någonting.
Du frågade också om keef och dab, fick fan googla det men har stött på keef en gång dock inte i Amsterdam, men det finns säkert om du letar tillräckligt.
Hoppas du får en trevlig vistelse.
Citera
2016-12-16, 00:10
Medlem
420Ainaslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingoJens
Tack för svar!!

Finns det något utbud av Dab (kådliknande)
och keef?

Kief är dom små små kristallerna du ser på budsen, så det är onödigt att köpa. Köp dig en billig 3-delad grinder där istället som du sedan givetvis slänger vid hemgång till Sverige. Lägg även en krona i mellersta lagret och skaka runt den lite medans det grindade weedet ligger där varje gång du grindar så ska du se att du kommer få myyycket kief!

Och koncentrat kommer du definitivt stöta på mycket också, finns överallt.
Senast redigerad av 420Ainaslayer 2016-12-16 kl. 00:14.
Citera
2016-12-23, 00:07
Medlem
beshliks avatar
Hostel/hotel för 1500 för 2 nätter för 2 personer. Någon som kan rekommdera något vettigt?
Citera
2016-12-29, 17:52
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Som det tidigare nämnts så har det jiddrats om det här i evigheter. Åk till AMS rök ner dig totalt och ring snuten och be dom ta piss, så få vi ser om du är safe! Jag skulle då aldrig chansa....
Har själv blivit stannad av tull och polis på vägen hem och sa att jag hade rökt där, det är inte olagligt att ha i systemet så länge man kan bevisa att man har rökt i Holland, det enda problemet är om man kör med det i blodet.

Kan tillägga att det verkligen inte var någon schysst polis och jag har fått detta bekräftat från flera poliser.
Senast redigerad av Sheen999 2016-12-29 kl. 17:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in