Citat:
Ursprungligen postat av
jamesdean
Är det någon som varit i Amsterdam som lyckats hitta någon coffeeshops med sköna sittplatser? Har varit i Amsterdam två gånger, både gångerna besökte jag ett 10-tal coffeeshops och alla hade enbart hårda trästolar utan sittdynor att sitta på. Jag är lite av en prinsessa på ärten när jag röker, jag vill helst sjunka ner i någon riktigt mjuk och skön fåtölj eller dylikt. En sittdyna är typ mitt miniimkrav. Men nä, varje jävla coffeeshop var det bara obekväma stenhårda träbänkar och och trästolar att sitta på. Vet inte om det är någon slags brandrisk-grej att de inte vill ha fjäderdynor som skulle kunna gå upp i eld om aska landade på dem eller vad? Men både gångerna jag besökt Amsterdam har bristen på sköna sittplatser i princip förstört hela semestern för mig, att behöva sitta där och ha ont i röven och vara fysiskt obekväm under hela coffeeshop-vistelsen...
Eerste hulp som ligger
här har rätt bekväma soffor. Bra utbud och priser på både hasch och gräs.
Även
New Times som ligger vid slutet av Spuistraat. Se
här. Bekväma fåtöljer, bra gräs om än lite dyrt. Rekommenderar deras Hiya-hasch.
Barney's smoking lounge är helt okej också. Dock inget coffeeshop men Barney's ligger rätt över gatan. Ligger
här.
Lycka till.