Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-02, 18:15
  #481
Avstängd
godmankinds avatar
Hilversum

kan man bo billigt där?

Hur lång tid tar det med taxi till amsterdam och kostnad?
Samma fråga fast kommunalt istället för taxi
Man vill ju kanske besöka amsterdam 2-3ggr under en veckas tid
Citera
2018-07-08, 01:08
  #482
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godmankind
Hilversum

kan man bo billigt där?

Hur lång tid tar det med taxi till amsterdam och kostnad?
Samma fråga fast kommunalt istället för taxi
Man vill ju kanske besöka amsterdam 2-3ggr under en veckas tid
Jag kikade på en karta och Hilversum ser ut att ligga drygt tre mil bilvägen från Amsterdam så taxi lär bli dyrt. Om syftet är att spara pengar så äts den besparingen upp direkt av en taxiresa från Hilversum in till Amsterdam. Tåg är ett mycket bättre alternativ i sådant fall. Fast bäst är väl att fråga föregående talare (Joyce) som rekommenderade Hilversum och fråga henne. Om du citerar henne ökar du chanserna att hon ser dina frågor så det är en bra idé att göra just det.
__________________
Senast redigerad av Bdonk 2018-07-08 kl. 01:13.
Citera
2018-07-09, 03:23
  #483
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godmankind
Hilversum

kan man bo billigt där?

Hur lång tid tar det med taxi till amsterdam och kostnad?
Samma fråga fast kommunalt istället för taxi
Man vill ju kanske besöka amsterdam 2-3ggr under en veckas tid


Hilversum är en ganska liten stad, det finns ett par hotell och jag skulle tro att det är billigare än i Amsterdam. Det är ganska nära Amsterdam tar väl typ en halvtimma med tåg om jag minns rätt, taxi är onödigt om det är nåt Holländarna kan så är det tåg.
Trevlig stad men inte så mycket att göra finns ett flertal coffeshops men förvänta dig inte nåt Amsterdam utbud a la Barneys med 20 sorters gräs och hasch utan kanske tre fyra olika sorter. Finns ett par coffeshops som är bättre än dom andra så åker du dit skicka mig ett pm så ger jag dig mina tips.
Citera
2018-07-11, 13:42
  #484
Medlem
Tjena!

Tänkte kolla med er som varit i Amsterdam... Jag skulle gärna åka dit och pröva dess roliga saker. Men jag har lite halvdåligt med cash just nu, och undrade ifall det går att åka över dagen dit? Typ flyga på morgonen och hem sent på kvällen, är det möjligt eller är det alldeles för energikrävande?

Reser väldigt sällan det är därför jag undrar. Blir inte så dyrt när man inte behöver bo där ju.

Tack!
Citera
2018-07-11, 17:00
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guitarrride
Tjena!

Tänkte kolla med er som varit i Amsterdam... Jag skulle gärna åka dit och pröva dess roliga saker. Men jag har lite halvdåligt med cash just nu, och undrade ifall det går att åka över dagen dit? Typ flyga på morgonen och hem sent på kvällen, är det möjligt eller är det alldeles för energikrävande?

Reser väldigt sällan det är därför jag undrar. Blir inte så dyrt när man inte behöver bo där ju.

Tack!

Det är klart det är möjligt men som du skriver skulle det nog vara väldigt energikrävande. Det tar typ 1:45 timme att flyga dit sen ska du vara på flyggplatsen i alla fall en timme innan avgång. Okej schiphol (Amsterdams flygplats) ligger nära stan och det finns tåg direkt därifrån in till stan men ändå tror det skulle bli en jävla massa jäkt. Eftersom jag har väldigt tråkigt så kollade jag lite hostels åt dig http://www.hostels.com/amsterdam/netherlands där kan du komma undan med några hundralappar för en natt. Men som sagt klart det är möjligt att åka över dan bara.
Citera
2018-07-25, 13:19
  #486
Medlem
pyramusthisbes avatar
Hur funkar det med holkar från coffeshops? Får man köpa med sig en färdigrullad jävel för att ta med sig? Eller lär dom avnjutas på plats?
Citera
2018-07-25, 13:30
  #487
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Hur funkar det med holkar från coffeshops? Får man köpa med sig en färdigrullad jävel för att ta med sig? Eller lär dom avnjutas på plats?

Ja. Givetvis får du göra vad du vill med den.
Citera
2018-07-25, 15:47
  #488
Medlem
pyramusthisbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Ja. Givetvis får du göra vad du vill med den.

Ah skönt, tack. Tänkte om det vore som på vissa klubbar där dom lackar om du tar med dig flaskan utanför.
Citera
2018-07-28, 13:47
  #489
Medlem
oshin.cantwells avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...laglos-djungel

Citat:
Turistmeckat Amsterdam förvandlas om nätterna till en "laglös djungel" där polisen står handfallen inför de brott som begås, anser stadens ombudsman Arre Zuurmond.

Zuurmond säger att staden plågas av illegala streetrace på gatorna, öppen försäljning av droger och en allmän känsla av kaos när mörkret sänker sig över Amsterdam.

Sverigevänliga rörelsen har nått Holland verkar det som. Enda skillnaden verkar vara att herr Surmun har färre följare på Twitter än ideologiska motsvarigheter i Sverige: https://twitter.com/azuurmond?lang=en
Citera
2018-07-28, 19:09
  #490
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Ah skönt, tack. Tänkte om det vore som på vissa klubbar där dom lackar om du tar med dig flaskan utanför.
Nej, inte alls. Man får köpa fem gram vid ett tillfälle på varje coffeeshop. Sen finns det också speciella coffeeshops som bara säljer för avhämtning där det inte ens går att sitta ner och röka. Det kan se ut som att man kommer in i ett litet rum som är stort som en hall och så säljs grejorna över disk, genom en lucka i väggen.
Citera
2018-08-03, 15:49
  #491
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...laglos-djungel



Sverigevänliga rörelsen har nått Holland verkar det som. Enda skillnaden verkar vara att herr Surmun har färre följare på Twitter än ideologiska motsvarigheter i Sverige: https://twitter.com/azuurmond?lang=en

– Det är våldsamt, men ingen gör något åt det. Du kan till och med kissa på en polisbil utan att chauffören ingriper, säger Zuurmond.


Riktigt våldsamt.
Citera
2018-08-03, 16:13
  #492
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guitarrride
Tjena!

Tänkte kolla med er som varit i Amsterdam... Jag skulle gärna åka dit och pröva dess roliga saker. Men jag har lite halvdåligt med cash just nu, och undrade ifall det går att åka över dagen dit? Typ flyga på morgonen och hem sent på kvällen, är det möjligt eller är det alldeles för energikrävande?

Reser väldigt sällan det är därför jag undrar. Blir inte så dyrt när man inte behöver bo där ju.

Tack!

Så länge du kan tänka dig bo i en våningssäng på ett hostel tillsammans med typ 11 stycken random backbackers kan du bo hur billigt som helst i Amsterdam, även i de centrala delarna. Du kan få en säng på en hostel för typ 10-20 euro. Så jag hade nog rekommenderat att du sover på något billigt hostel och åker hem dagen efter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback