Citat:
Ursprungligen postat av
max02
16 förluster redan. 1-0 varje match typ. Är mållös. Spelarna så slöa. Avsluten strumprullare. Laggar var och varannan match. Sitter på fiber (250/100). Aldrig känt sån här hopplöshet... Kände mer hopp vid 0-3 underläge tidigare FIFA typ. Testat de flesta formationerna. Vet ej vad jag ska göra riktigt. Så många frågor man vill ha svar på... Varför laggar det? Och varför får jag BARA möta folk från Sverige...? Varför får man skador varje match och spelarna blir borta 5 matcher?
Ska man ändra taktiken (tempo, passningarna och det) eller låta va orört? Hade gärna velat veta det.
instruktioner och custom tactics är väldigt bra..ändrat det varje år, ett stort plus att man kan sätta custom tactics för varje trupp nu..
Hitta 1 taktik o lär dig den istället för att byta varje gng det går dåligt.. ta en som är bra både defensivt och offensivt.. 41212 brukar vara stabil för båda.. sen sätt rätt custom tactics beroende på hur du spelar..brukar sätta så det är snabba passningar men korta för det är så jag gillar och spela..slår sällan inlägg så där blir det väldigt lågt..
Sen framförallt, se till att du har en balanserad trupp.. rätt spelare för rätt position
EDIT: dessutom, börja med ett lite sämre lag, då märker du skillnad när du ersätter med en bättre spelare.. hade tex Kondogbia från början men tycker han var rätt medelmåttig, bytte ut mot Parolo som gör enormt mycket mer