2016-10-03, 19:00
Medlem
megaman9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Lycka till ni som ska bygga det Australienska laget Sydney i Del Piero SBC. När jag byggde det så snipade jag spelarna, nu verkar det vara totalt omöjligt att hitta några på marknaden om man inte är redo att betala 10 000 coins för en bronsspelare

Ja du köpte ju säkert alla spelare på både xbox, pc och ps4

Första vinsten idag precis, så låser sig spelet precis vid slutsignalen.
Citera
2016-10-03, 19:05
Medlem
Någon som prövat Griezmann och kan ge en liten kort recension, om han är värd cashen
Citera
2016-10-03, 19:07
Medlem
megaman9s avatar
Självklart fick jag en förlust med för att spelet frös EFTER slutsignalen!!!

Fan vilket buggit spel, tappade hela säsongen (10 matcher) pga det.
Citera
2016-10-03, 19:09
Medlem
max02s avatar
16 förluster redan. 1-0 varje match typ. Är mållös. Spelarna så slöa. Avsluten strumprullare. Laggar var och varannan match. Sitter på fiber (250/100). Aldrig känt sån här hopplöshet... Kände mer hopp vid 0-3 underläge tidigare FIFA typ. Testat de flesta formationerna. Vet ej vad jag ska göra riktigt. Så många frågor man vill ha svar på... Varför laggar det? Och varför får jag BARA möta folk från Sverige...? Varför får man skador varje match och spelarna blir borta 5 matcher?

Ska man ändra taktiken (tempo, passningarna och det) eller låta va orört? Hade gärna velat veta det.
Citera
2016-10-03, 19:11
Medlem
Aritzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellah
Detta laget: http://www.futhead.com/17/squads/543273/

Du får byta Barzagli mot Astori för att få ner priset.
eller Koulibaly då, men jag gillade inte honom speciellt mycket. Han springer offensivt för mycket och skapar luckor till motståndarens anfallare. Han är en jävla biff dock hehe.

Niang eller Mouk uppe som anfallare är smaksak. Niang har dock 4/4 medans Mouk har 3/3 (weak foot/skills). Niang är dock dyrare och har sämre finishing.

Diarra eller Tolisso är också ett svårt val. Diarra är grym på interceptions och bra defensiv, medans Tolisso är lite överallt och grym på att nicka.

Edit: Ska testa Fekir någon gång i framtiden också som RF. Kan bli en hit.

Haha jag sa ett billigt lagt och bara barzagli kostar 75k?
Nej men det låter intressant jag ska gå in nu och kolla va alla kostar. Det värsta är bara att du skrev lite sent, har precis börjat värva Mata, Sakho, Xhaka till mitt PL lag.
Citera
2016-10-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
16 förluster redan. 1-0 varje match typ. Är mållös. Spelarna så slöa. Avsluten strumprullare. Laggar var och varannan match. Sitter på fiber (250/100). Aldrig känt sån här hopplöshet... Kände mer hopp vid 0-3 underläge tidigare FIFA typ. Testat de flesta formationerna. Vet ej vad jag ska göra riktigt. Så många frågor man vill ha svar på... Varför laggar det? Och varför får jag BARA möta folk från Sverige...? Varför får man skador varje match och spelarna blir borta 5 matcher?

Ska man ändra taktiken (tempo, passningarna och det) eller låta va orört? Hade gärna velat veta det.

instruktioner och custom tactics är väldigt bra..ändrat det varje år, ett stort plus att man kan sätta custom tactics för varje trupp nu..
Hitta 1 taktik o lär dig den istället för att byta varje gng det går dåligt.. ta en som är bra både defensivt och offensivt.. 41212 brukar vara stabil för båda.. sen sätt rätt custom tactics beroende på hur du spelar..brukar sätta så det är snabba passningar men korta för det är så jag gillar och spela..slår sällan inlägg så där blir det väldigt lågt..
Sen framförallt, se till att du har en balanserad trupp.. rätt spelare för rätt position

EDIT: dessutom, börja med ett lite sämre lag, då märker du skillnad när du ersätter med en bättre spelare.. hade tex Kondogbia från början men tycker han var rätt medelmåttig, bytte ut mot Parolo som gör enormt mycket mer
Senast redigerad av m4staSWE 2016-10-03 kl. 19:20.
Citera
2016-10-03, 19:28
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
instruktioner och custom tactics är väldigt bra..ändrat det varje år, ett stort plus att man kan sätta custom tactics för varje trupp nu..
Hitta 1 taktik o lär dig den istället för att byta varje gng det går dåligt.. ta en som är bra både defensivt och offensivt.. 41212 brukar vara stabil för båda.. sen sätt rätt custom tactics beroende på hur du spelar..brukar sätta så det är snabba passningar men korta för det är så jag gillar och spela..slår sällan inlägg så där blir det väldigt lågt..
Sen framförallt, se till att du har en balanserad trupp.. rätt spelare för rätt position

EDIT: dessutom, börja med ett lite sämre lag, då märker du skillnad när du ersätter med en bättre spelare.. hade tex Kondogbia från början men tycker han var rätt medelmåttig, bytte ut mot Parolo som gör enormt mycket mer

Vet ej hur jag ska ändra taktiken dock. Vad händer om jag sätter 100 i tempo tex? Och vad blir skillnaden om jag sätter 60?
Citera
2016-10-03, 19:28
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedista
Någon som prövat Griezmann och kan ge en liten kort recension, om han är värd cashen

Absolut värt det, min kompis spelar med honom.
Citera
2016-10-03, 19:30
Medlem
Citat:
Vet ej hur jag ska ändra taktiken dock. Vad händer om jag sätter 100 i tempo tex? Och vad blir skillnaden om jag sätter 60?

ju högre siffra desto högre bolltempo..spelarna förväntas sig snabbare passningar osv.. o rör sig därefter
Citera
2016-10-03, 19:46
Medlem
Jochen-s avatar
Citat:

Länka din squad så är du snäll, så kan man sätta en custom tactic efter det, vill se vad du använder för typ av formation/spelare.
Citera
2016-10-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedista

Inte lyckad alls för min del. Inte värd pengarna 👎
Citera
2016-10-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Köpte Alissons svarta kort. Är det så att om han gör bra ifrån sig irl. Så kommer det kortet öka?

Precis, dock så verkar Roma bara använda Alisson i europamatcher, vilket minskar chansen att han kommer att öka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in