2016-10-02, 20:52
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Jävligt skönt med landslagsuppehåll! /pekingsupporter

Nä men, får hoppas att vi kan bjuda på en bättre match mot er än AIK. Telo, Eliasson, Sjölund etc bör alla vara tillbaka till dess. Inte fan blir det några 0-6 i röven i alla fall om vi får ställa upp med ett hyfsat ordinarie lag.
Har du nån koll på vad det är för skada Telo2 dragit på sig? Måste ha hänt på träning alldeles nyligen? Vet att han hade problem med hälen/hälsporre hela vårsäsongen, är det samma skit nu?
Citera
2016-10-02, 20:53
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det här med Eliasson förresten, om det stämmer att man bänkade honom för att skydda honom från glåpord så kanske han ska lira innebandy eller något istället för elitfotboll. Riktigt konstig förklaring som jag inte köper för fem öre.

Jag vet inte vad det är fråga om. Gustafsson ger följande förklaring, som jag utgår ifrån är sann eftersom det är så patetiskt uselt (vem skulle hitta på det som bortförklaring, menar jag);

Citat:
Ville han spela?
- Alla spelare vill spela.

Så han ville spela men fick inte?
- Så kan man säga.

Varför stoppade ni honom?
- Jag var övertygad om att Niclas Eliasson inte hade hjälpt IFK Norrköping och att prestera någon bättre fotboll än vad vi gjorde i dag.

Varför?
- För att om du tillhör en klubb i grunden som Niclas gör och sedan är du utlånad till IFK Norrköping och ska komma hit och spela på deras hemmaplan så är min tro att hans prestation kommer inte att bli speciellt bra.

Pawel Cibicki var i en liknande situation, även om han spelat i Malmö FF sedan han var 12 år, men han spelade för J Södra, gjorde mål och firade mot MFF - men du tror inte att Eliasson hade klarat av att leverera mot AIK?

- Nej, jag är helt säker.

Är det mentalt?
- Nej jag tänker inte klanka ner på Niclas mentala status. Det är min uppfattning att Niclas i det här läget skulle försätta sig i en situation som skulle varit väldigt utsatt.

Stämmer det kan jag bara hoppas att vi inte värvar honom. Patetiskt.
Citera
2016-10-02, 21:07
Medlem
ZlatanManias avatar
Hoppas ni inte har alldeles för ont i arslet Peking.

Underbar match, Isak visar återigen vilken talang han besitter och förstatouchen vid 2-0 är i världsklass, man funderar inte lite på vad han kommer säljas för. Sen är Obasis agerande vid 4-0 ren konst, Andreas Johansson blir så uppsnurrad att han borde ha ramlat.

Hela laget ska ha beröm även om Peking inte visa upp sig från sin sexigaste sida.
Citat:
Ursprungligen postat av thelifter
Såg slisket och äcklet Björn Wesström i tv snacka om att AIK är en storklubb och trashtalka oss för att vi ligger 11e plats. Vi är större än er.
Ni är inte större än oss ur någon synvinkel alls
Citera
2016-10-02, 21:19
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelifter
Såg slisket och äcklet Björn Wesström i tv snacka om att AIK är en storklubb och trashtalka oss för att vi ligger 11e plats. Vi är större än er.
"Och DIF hurrar över en 11e plats" haha. Så jävla sant.
Citera
2016-10-02, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Du är inte en "fotbollsälskare". Du är en hockeybög som verkar ha något riktig ordentligt emot göteborg. 5-2?

Vad är en hockeybög?

Citat:
Ursprungligen postat av St_Hubbins
Hmm...

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Men om Malmö vinner med mer än 3 poäng så har ditt bölande varit helt onödigt då.

Det kan mycket väl bli så att ett beslut vid ett bord kommer avgöra allsvenskan. AIK kommer gå som tåget nu. Seger mot ÖFK och MFF tappar mot Peking.

Detta ska bli mycket intressant att se upplösningen av.
Citera
2016-10-02, 21:40
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Har du nån koll på vad det är för skada Telo2 dragit på sig? Måste ha hänt på träning alldeles nyligen? Vet att han hade problem med hälen/hälsporre hela vårsäsongen, är det samma skit nu?
Dragit något i knät hörde jag. Att han var på bänken idag skvallrar väl om att han bör vara tillbaka mot MFF om 2 veckor.
Citera
2016-10-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tro vad du vill, det bevisar bara det jag skrev.

Håll bara käften om MFF matchen mot IFK blir helt avgörande. Tack
Citera
2016-10-02, 21:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Håll bara käften om MFF matchen mot IFK blir helt avgörande. Tack
Jag kommer iaf inte spy galla i flera månader och dra upp det hela jävla tiden, nånstans har jag förståelse för beslutet även om jag inte håller med om det.

Men nog om det. Senast vi vann med 6-0 var mot BP för ett par år sedan och att likställa Peking med dom är i vanliga fall en ren förolämpning men inte nu. Vilken magi
Citera
2016-10-02, 23:02
Medlem
alexjonssons avatar
Japp! Skön kväll att vara AIK-supporter! Många glada ansikten på Friends och att få vara med om en sådan här match på hemmaplan är få förunnat och fantastiskt. För en AIK:are är det en skön era överhuvudtaget. Tifon och tabellplaceringar - väl godkända. När kommer svängen? Den kommer alltid. Jag vågar påstå att AIK är inne i en av sina bästa perioder någonsin just nu, men när ska det ta slut? Vad kommer att vara den utlösande faktorn? Kalldusch från Djurgården säsongen 2017? Ett scenario där Hammarby ligger 10 tabellplaceringar ovanför AIK efter att halva säsongen spelats nästa år? Kommer man tappa livsviktiga poäng mot Sirius eller de ack så plastiga AFC United i det framtida lilla Stockholmsderbyt? Återstår att se vad som händer, och om AFC lyckas ta sig upp genom det kval som troligen blir mot Helsingborg.

Vi får se vad som händer i framtiden. Vi får se vilka lagen blir som raserar ned vårat självförtroende när vi tvingas stå och stampa i mitten av tabellen, där jag fruktar att vi kommer husera under nästa era som kommer att komma någon gång i framtiden. En period utan en säker backlinje. Ett lag där Mr. Nils-Eric Johansson och Ishizakis tvingats sluta och där man sålt pelaren Ofori..

Det jag tycker att många AIK:are inte verkar förstå är att AIK just nu upplever otrolig medgång. Det går ju de facto ju väldigt bra. Det kan väl ingen ha missat. Eller?

Den högre halvan av tabellen har faktiskt inte alltid en plats automatiskt reserverad för AIK som många gnagare verkar tro. Dessa höga och regelbundna tabellplaceringar har varit ett resultat av ett lag som har kämpat, försökt och lyckats. Bara för att man tror sig vara störst, bäst och vackrast och från Stockholm så betyder det inte att det alltid kommer att gå så här bra. Det spelar ingen roll hur mycket man vill, det måste fungera ute på gräset också. Det är osannolikt att AIK behåller samma jämna medgång framöver när man redan haft medgång så länge. Spelet är just nu, och har varit sedan 2010, lukrativt. Vilka andra lag har haft en sådan jämn trend av slutplaceringar genom de senaste åren som AIK? Om man klagar nu, hur ska det låta när vi slutar på den undra halvan i tabellen 10 år i rad? Nej, tacka vet jag att jag har fötterna på jorden så att jag faktiskt kan njuta av att uppleva AIK på sin topp just nu. Vi är inte bättre än så här, och jag har inga problem med det.

Säkert är dock att vi fans kommer att vara kvar. Djurgårdens IF utgör inte längre ett hot (nästa säsong kanske), man har växande spelare i truppen och att stå vid kanten och glo ned mot lag som IFK Jöttaborg, Hammarby och andra före detta konkurrenter känns hisnande (även om differensen i poäng i tabellen inte är så stor).

Go AIK!
Senast redigerad av alexjonsson 2016-10-02 kl. 23:10.
Citera
2016-10-02, 23:31
Medlem
Signaturums avatar
Herregud, hatten av för AIK och deras minst sagt imponerande resultat.
Som MFF:are är jag glad att vi har några poäng ner till Gnaget som just nu ångar på i rasande fart med inga inbördes möten kvar på schemat.

Isak kan mycket väl bli nästa Zlatan, hoppas dock att han stannar ett år till och verkligen mjölkar ur det sista han har att hämta i Allsvenskan och svensk fotboll.
Är AIK dessutom iskalla och behåller honom över nästa säsong kan det mycket väl bli så att Zlatans transferrekord slås. Håller tummarna för denna yngling trots att jag är en danskjävel
Hur ser ekonomin ut i Gnaget?
Är ni mer eller mindre tvingade till att sälja, eller klarar ni er?
Citera
2016-10-03, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Herregud, hatten av för AIK och deras minst sagt imponerande resultat.
Som MFF:are är jag glad att vi har några poäng ner till Gnaget som just nu ångar på i rasande fart med inga inbördes möten kvar på schemat.

Isak kan mycket väl bli nästa Zlatan, hoppas dock att han stannar ett år till och verkligen mjölkar ur det sista han har att hämta i Allsvenskan och svensk fotboll.
Är AIK dessutom iskalla och behåller honom över nästa säsong kan det mycket väl bli så att Zlatans transferrekord slås. Håller tummarna för denna yngling trots att jag är en danskjävel
Hur ser ekonomin ut i Gnaget?
Är ni mer eller mindre tvingade till att sälja, eller klarar ni er?

Svårt att se Zlatan pengar tyvärr, vi är långt ner i kedjan och över 4-5 miljoer Euro har vi inte lyckats med.

Zlatans övergång är ett undantag och såklart sjukt med tanke vad han sen utvecklades till.

Det viktiga är att han kommer till en klubb där han får spela och då går storklubbarna bort tyvärr. Kanske lagkamrat med John i Celta? Tror det skulle vara bra med en svensk i laget som kan stötta honom då första 2 åren är jävligt svåra som så ung.
Citera
2016-10-03, 00:06
Medlem
trattfans avatar
Vad är det som händer med PaKa egentligen?? När fan är han tillbaka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in