2016-10-25, 20:49
Medlem
gato12s avatar
Tuff avslutning för Bajen minst sagt; Östersund, Norrköping och MFF. Blir nog inte alltför många poäng där inte.
Citera
2016-10-25, 21:00
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Vad ska ni Göteborgare göra inom kort när ni inte kan kalla er mesta mästarna längre?

Vi kommer såklart kallas oss för Mesta Europamästarna.
Citera
2016-10-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Blåvitt borde försöka kränga Alvbåge, Seb, Ankersen till högstbjudande, om man lyckas övertala Hjalle till ett år till tycker jag man kan kränga Bjärsmyr också, sen kommer alltså Ohlsson från ÖIS in och jag är osäker till om Omarsson värvas, så kan elvan nästa säsongen se ut såhär?

Dahlberg
Salomonsson - Rogne - Hjalle/Dyrestam/Ny - Nordström
Smedberg - Albäk - Sabah - Rieks
Hysén/Boman - Ohlsson

Dyrestam tror jag inte får chansen, men vi har Benji, även om han dragits med diverse problem, blev väl opererad i våras, Ohlsson, om han kommer, lär väl vara tänkt som ersättare för typ en av danskarna, han är väl kantspelare.
Citera
2016-10-25, 21:48
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Det laget ska slå Falkenberg 100 gånger av 100, vinner dom inte borde ingen av dessa elva herrar någonsin få ta på sig den himmelsblåa tröjan igen.

Det laget vi ställde upp med i cupen fick smisk av BoIS.
Underskatta aldrig MFFs förmåga att underskatta sina motståndare.
Citera
2016-10-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Det laget vi ställde upp med i cupen fick smisk av BoIS.
Underskatta aldrig MFFs förmåga att underskatta sina motståndare.

Landskrona hade piskat upp Falkenberg i dagens läge så det är ingen ursäkt, era spelare lär inte gå in med någon lättja i matchen efter 0-3 i röven hemma.
Citera
2016-10-25, 23:01
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Landskrona hade piskat upp Falkenberg i dagens läge så det är ingen ursäkt, era spelare lär inte gå in med någon lättja i matchen efter 0-3 i röven hemma.

Lätt att säga när det inte är ditt lag som har en otrolig tendens att ställa ut skorna och tro att det löser sig av sig själv.
Poängtapp kommer att förvandla denna säsong till en nagelbitare, en väldigt onödig sådan.
Citera
2016-10-26, 07:53
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Vart skrev jag att NAs bortasektion är bra? Det är lika dålig akustik där som på övriga delar av arenan.

Akustiken i kobåset är bedrövlig. Hade man flyttat upp till övre som gjordes mot häcken så är jag beredd att hålla med dig ang akustiken. Men det går inte iom er sittplats

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag har varit på etage 3 ja, det är lika bedrövligt där som på övriga arenan undantaget södra nedre. Behöver du kikare är det inte avståndet det är fel på utan dig personligen

Du kallar vår sektion kobås, jag säger att man behöver kikare på er sektion. Båda överdriver...
Man ska minnas hur bortsektionen var på Gamla gamla, den måste varit hemsk den. Friends bortasektion är väl den ende som känns som något man skulle kunna ha fått uppleva för typ 25 år sedan på bortamatch.
Jisses vad usla bortasektioner det fanns förr...

Citat:
Blåvitt borde försöka kränga Alvbåge, Seb, Ankersen till högstbjudande, om man lyckas övertala Hjalle till ett år till tycker jag man kan kränga Bjärsmyr också, sen kommer alltså Ohlsson från ÖIS in och jag är osäker till om Omarsson värvas, så kan elvan nästa säsongen se ut såhär?

Dahlberg
Salomonsson - Rogne - Hjalle/Dyrestam/Ny - Nordström
Smedberg - Albäk - Sabah - Rieks
Hysén/Boman - Ohlsson

Hjalle ska ju lägga av och det lär inte återkallas... Dyre kommer inte få, och ska inte ha, någon chans. Isf blir det Zalo som får en chans.
Elias måste värvas, Ohlsson är ju mittfältare så att han ska lira forward är bara att glömma.
Vi bör kränga Rieks med, och får vi ett vettigt bud bör vi även ta det för Mads.
Bjärsa är vi eniga om dock.
Det blir en del nytt nästa säsong hoppas jag. Det behövs en omstart för vår del nu.
Citera
2016-10-26, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
Vi kommer såklart kallas oss för Mesta Europamästarna.

Blir man svenska mästare genom att vinna Superettan? Givetvis inte

Således blir man inte Europamästare av att vinna UEFA cupen när Europacupen var cupen för de bättre lagen.

Mesta UEFA cup vinnarna i Sverige, där har du det nu kan kalla er för.

Inte specielt smidigt att sjunga men ni löser nog det
Citera
2016-10-26, 08:23
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio

Således blir man inte Europamästare av att vinna UEFA cupen när Europacupen var cupen för de bättre lagen.

UEFA-cupen innehöll ju FLER av de bra lagen än Europacupen, men jag vet att ni MFF:are gillar att dra linjerna från Mästarcupen - CL och UEFA-cupen till Europa-league.

Det var dock inte riktigt så det funkade på den tiden.
Citera
2016-10-26, 08:53
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio

Jag förstår dig.
Du är såklart del av er champions league-publik som tillkom 2014 så du har ingen större koll på fotbollshistoria och UEFA-cupens betydelse.
Citera
2016-10-26, 10:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
UEFA-cupen innehöll ju FLER av de bra lagen än Europacupen, men jag vet att ni MFF:are gillar att dra linjerna från Mästarcupen - CL och UEFA-cupen till Europa-league.

Det var dock inte riktigt så det funkade på den tiden.
Göteborgs väg 82:
Haka (Fin), Graz (Österrike), Dinamo (Rum), Valencia, Kaiserslautern, HSV.
87:
Olomouc (Tje), Brandenburg (Ö-T), Gent (Bel), Inter (Ita), Swarowski (Österrike), Dundee U.

Malmös väg 79: Monaco, Dynamo Kiev, Wisla Krakow, Austria Wien, Nottingham Forest.

Tycker trots allt att MFF:s motstånd var klassen bättre det var ju trots allt mästare de mötte.
Citera
2016-10-26, 12:24
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Du kallar vår sektion kobås, jag säger att man behöver kikare på er sektion. Båda överdriver...
Man ska minnas hur bortsektionen var på Gamla gamla, den måste varit hemsk den. Friends bortasektion är väl den ende som känns som något man skulle kunna ha fått uppleva för typ 25 år sedan på bortamatch.
Jag kände mig som en ko.

Gamla gamla var skit men akustiken var bättre än på gamla nya.

Och ang Friends:
Inom tre år hoppas jag på en lösning så bortafansen kan stå likt man gjorde på Råsunda. Jag skriver hoppas för det finns ingenting som tyder på det utan ombyggnad. Men det bästa vore att ha sydvästra hörnan och spärra av innandömet på test. Kommer funka på alla lag minus blåvitt/MFF/ev Peking vid helgmatch. Där kan det bli problem.
Senast redigerad av ErPupone 2016-10-26 kl. 12:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in