2016-09-17, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Vill något av lagen som kvalade vara i Europa då? Möjligen Götet, resten sket väl i vilket.

Jo. Skrivbordsseger vet vi ju inte om de beror på, matchen spelades ju aldrig klart. Å Vidar gick till Israels mest meriterade klubb, tror alla som ser europamatcher vet vilka de är.

Att spelare återvänder för att avsluta är väl bara roligt? Tidigare gick de till Rosenborg och typ Bröndby för att avsluta men den trenden är ju bruten. Har ens Rosenborg någon svensk i laget? Måste vara 15 år sen de va utan svenskar.
Jag tror att lagen som kvalade till CL och EL verkligen ville dit. För mig är det självklart.

Maccabi spelade CL-gruppspel (utan att gå vidare) 2005. De har en arena som tar 13 000. De ligger fyra i sin liga. Som Malmöit hade jag haft svårt att se att vi säljer allsvenskans skyttekung till ett sportsligt bättre lag?

Min poäng var att det var.ett tecken på allsvenskan tappar (sportsligt) jämfört andra ligor. Att det var flera tecken. "en gång är ingen gång, två är ett kanske, tre är en trend"

Visst är det roligt att spelare som inte platsar i Bröndby (Eriksson?) avslutar sin karriär i allsvenskan, och presterar - men ser du det verkligen som ett styrkebesked?
Citera
2016-09-17, 09:44
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KafkasKofta
Fast om 1an 2an eller 3an i allsvenskan vinner svenska cupen så får väl 4an den EL-kval platsen?. Isåfall är det ju inte helt kört för er?

Nej, jag vet. Närkingen i mig ser dock inte hur vi skulle lyckas hålla både blåvitt och Häcken bakom oss.
Citera
2016-09-17, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Maccabi spelade CL-gruppspel (utan att gå vidare) 2005. De har en arena som tar 13 000. De ligger fyra i sin liga. Som Malmöit hade jag haft svårt att se att vi säljer allsvenskans skyttekung till ett sportsligt bättre lag?
Pengar kallas det.

Citat:
Visst är det roligt att spelare som inte platsar i Bröndby (Eriksson?) avslutar sin karriär i allsvenskan, och presterar - men ser du det verkligen som ett styrkebesked?
Avslutar sin karriär? Magnus Eriksson är 26 år och har avverkat ett antal klubbar de senaste åren. Djurgården lär inte bli den sista.
Citera
2016-09-17, 11:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Pengar kallas det.

Avslutar sin karriär? Magnus Eriksson är 26 år och har avverkat ett antal klubbar de senaste åren. Djurgården lär inte bli den sista.

Eriksson kommer försöka utomlands och återvända med svansen mellan benen efter 4-6 månader igen. Då till en ny svensk klubb. Han ska försöka avverka alla Allsvenska klubbar innan han lägger dobbarna på hyllan.
Citera
2016-09-17, 11:22
Medlem
Man måste ju undra lite vad som far genom Nannes skalle nu, blir det att falla tillbaka på att spela "utvecklande" fotboll nästa säsong(om han stannar), eller vill han få bra resultat.
Citera
2016-09-17, 12:02
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Man måste ju undra lite vad som far genom Nannes skalle nu, blir det att falla tillbaka på att spela "utvecklande" fotboll nästa säsong(om han stannar), eller vill han få bra resultat.

Om han visar en tillstymmelse till missnöje eller strävan efter att återigen vilja spela "utvecklande fotboll" nästa säsong bör Hammarby bara sparka gubbfan.

Att han inte tydligare tar avstånd eller faktiskt sågar sina tidigare idéer visar ju på att något är fel i hans huvud.
Antar att han är rejält missnöjd nu när det går så bra med "tråkig och dålig fotboll".
Citera
2016-09-17, 12:19
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
Eriksson kommer försöka utomlands och återvända med svansen mellan benen efter 4-6 månader igen. Då till en ny svensk klubb. Han ska försöka avverka alla Allsvenska klubbar innan han lägger dobbarna på hyllan.
Han är snart ikapp och förbi Tobias Grahn i antal klubbar totalt. Fast det är nog Pärlan som har Rekordet med sex allsvenska klubbar.
Citera
2016-09-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Om han visar en tillstymmelse till missnöje eller strävan efter att återigen vilja spela "utvecklande fotboll" nästa säsong bör Hammarby bara sparka gubbfan.

Att han inte tydligare tar avstånd eller faktiskt sågar sina tidigare idéer visar ju på att något är fel i hans huvud.
Antar att han är rejält missnöjd nu när det går så bra med "tråkig och dålig fotboll".

Håller med till 100%. Så jävla trött på gubbjäveln. In med Gerhardsson till nästa säsong.
Citera
2016-09-17, 13:33
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Kommer nog bli ett sista försök med "manualfotboll" när/om kontraktet säkras. Går det åt helvete även då tror jag inte att Nanne vill vara kvar.

Så synd att vi inte behärskar både grisspelet och manualspelet. Hade vi gjort det hade vi blivit ett riktigt jävla vasst lag, och vi hade säkert kunnat vara med och slåss om topp 5. Det har ju dock varit helt uteslutet i år ofc.
Citera
2016-09-17, 13:33
Medlem
Han verkar ju inte lära sig av tidigare erfarenheter, det var ju samma historia förra året typ.
Citera
2016-09-17, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Kommer nog bli ett sista försök med "manualfotboll" när/om kontraktet säkras. Går det åt helvete även då tror jag inte att Nanne vill vara kvar.

Så synd att vi inte behärskar både grisspelet och manualspelet. Hade vi gjort det hade vi blivit ett riktigt jävla vasst lag, och vi hade säkert kunnat vara med och slåss om topp 5. Det har ju dock varit helt uteslutet i år ofc.

Det är nog bäst att grisa tills ni gjort er av med de värsta träbenen, och typ era fd ordinarie harakiri mittbackar.
Citera
2016-09-17, 13:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Jag tycker inte Nannens manualspel känns så eftersträvansvärt. Jag tror personligen inte Nanne är speciellt revolutionerande/överlägsen taktisk gentemot andra tränare så jag tvivlar på att den här mytomspunna manualen innehåller något helt sjukt som tar svensk fotboll framåt.

Tror Hammarby gör betydligt bättre i att fortsätta på inslagen väg samtidigt som man försöker sakta men säkert addera ett par spelare som besitter större kvaliteter i det spelstyrande och spelskickliga, utan att för den sakens skull förlora eller göra avkall på organisation och disciplin bakåt.

Extremt tröttsamt med den här anti-inställningen till resultatinriktad fotboll där man bygger ett försvarsspel först. Finns liksom ingen inneboende charm i att spela vacker fotboll men släppa in 5 mål per match även om media och fans runtomkring gör så gällande. Det är väldigt mycket Lex Hamrén på hela den här soppan. Hamrén dansade in med sin scarf och skulle spela frejdig fotboll, för det ville media och fansen. Vips så var svensk fotbolls adelsmärke i försvarsspel och lagspel ett minne blott och kvar var ett spelsystem som alla andra lag i världen behärskade bättre då de hade bättre spelare offensivt.

Med begränsat spelarmaterial är det alltid enklare att sätta ett försvarsspel och minimera mål insläppta framför att göra 4 framåt.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-09-17 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in