Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
Kommer nog bli ett sista försök med "manualfotboll" när/om kontraktet säkras. Går det åt helvete även då tror jag inte att Nanne vill vara kvar.
Så synd att vi inte behärskar både grisspelet och manualspelet. Hade vi gjort det hade vi blivit ett riktigt jävla vasst lag, och vi hade säkert kunnat vara med och slåss om topp 5. Det har ju dock varit helt uteslutet i år ofc.
Jag tycker inte Nannens manualspel känns så eftersträvansvärt. Jag tror personligen inte Nanne är speciellt revolutionerande/överlägsen taktisk gentemot andra tränare så jag tvivlar på att den här mytomspunna manualen innehåller något helt sjukt som tar svensk fotboll framåt.
Tror Hammarby gör betydligt bättre i att fortsätta på inslagen väg samtidigt som man försöker sakta men säkert addera ett par spelare som besitter större kvaliteter i det spelstyrande och spelskickliga, utan att för den sakens skull förlora eller göra avkall på organisation och disciplin bakåt.
Extremt tröttsamt med den här anti-inställningen till resultatinriktad fotboll där man bygger ett försvarsspel först. Finns liksom ingen inneboende charm i att spela vacker fotboll men släppa in 5 mål per match även om media och fans runtomkring gör så gällande. Det är väldigt mycket Lex Hamrén på hela den här soppan. Hamrén dansade in med sin scarf och skulle spela frejdig fotboll, för det ville media och fansen. Vips så var svensk fotbolls adelsmärke i försvarsspel och lagspel ett minne blott och kvar var ett spelsystem som alla andra lag i världen behärskade bättre då de hade bättre spelare offensivt.
Med begränsat spelarmaterial är det alltid enklare att sätta ett försvarsspel och minimera mål insläppta framför att göra 4 framåt.