2016-04-06, 23:30
Medlem
ZlatanManias avatar
Skulle inte förvåna mig ett dugg om AIK gör en AIK och torskar imorgon när man har chansen att ta igen på de övriga lagen, spela skit under våren och efter EM uppehållet har man en bra trend under sommaren/hösten och allt renderar i en någorlunda okej placering, tror det går sämre i år än någonsin under Alm och vi hamnar femma. Med det sagt får vi gärna vinna och bygga upp hypen till Blåvitt hemma nästa vecka.
Citera
2016-04-07, 00:01
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hos er andra MFF:are, hur hårt har Pawel bränt sina broar i era ögon?
Lovar innan matchen att inte fira, men gör det 1 om inte 2 gånger mot sin riktiga klubb.

Jag har aldrig gillat Pawel som person. Men att han firar idag bryr jag mig inte om. Han är en irrationell ung snubbe, klart han ska få fira lite när han äntligen levererar mål i allsvenskan.
Citera
2016-04-07, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Skulle inte förvåna mig ett dugg om AIK gör en AIK och torskar imorgon när man har chansen att ta igen på de övriga lagen, spela skit under våren och efter EM uppehållet har man en bra trend under sommaren/hösten och allt renderar i en någorlunda okej placering, tror det går sämre i år än någonsin under Alm och vi hamnar femma. Med det sagt får vi gärna vinna och bygga upp hypen till Blåvitt hemma nästa vecka.
Jag tror att ÖFK passar er bra. Ni är som bäst när ni inte måste vara bollförande och kan kontra med snabba yttrar som lägger bollar på starka forwards. ÖFK är ju dessutom rätt klena på fasta situationer vilket inte direkt kan sägas om er.

ÖFK vinner bollinnehavet med 70-30, ni vinner matchen 1-3.
Citera
2016-04-07, 00:06
Medlem
reflektion efter att fulstreamat norrköping mot kalmar. Dåligt spel av norrköping långa stunder, anfalls-spelet och passningarna var dåliga, traustassons samspel med kujovic och nyman var riktigt dåligt, ingen av inhopparna gjorde bra ifrån sig och aldrig blir det en nolla bakåt men: 3 mål på fasta... och ingen straff... stackars kalmar, det är inget bra betyg. Tekies blick och bollkänsla är riktigt fin, han påminner om Xavi, dvs mottagning och pass i samma rörelse. Passningsspelet sitter inte alls ännu, trots det så blir det många anfall. Så det känns lite lovande. Viktigast nu känns som att få upp passningsspelet och få nyförvärven att få självförtoende (blomkvist, andersson), då kan det bli bra.
Största orosmomentet innan championsleagekvalet: vem fan blir ny tränare, eller som någon så fint påpekat, manager. Hoppas floren fortsätter, och nästan flyttar upp till huvudtränare, för är det något jag tror på i allsvenskan är kontinuitet. Och bra ekonomi.
Citera
2016-04-07, 00:25
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonsexron
Största orosmomentet innan championsleagekvalet: vem fan blir ny tränare, eller som någon så fint påpekat, manager. Hoppas floren fortsätter, och nästan flyttar upp till huvudtränare, för är det något jag tror på i allsvenskan är kontinuitet. Och bra ekonomi.
Rikard Norling? http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/rikard-norling-aktuell-for-ifk-norrkoping/
Citera
2016-04-07, 00:36
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Rikard Norling? http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/rikard-norling-aktuell-for-ifk-norrkoping/

Ingen bra tränare om nkpg vill satsa på europaspelet.
Citera
2016-04-07, 00:43
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Ingen bra tränare om nkpg vill satsa på europaspelet.
Vet faktiskt inte hur prioriterat Europa är... Det snackas knappt nånting om det.
RN känns som en bra efterträdare!
Citera
2016-04-07, 01:06
Bannlyst
Citat:

Hoppas det.
Citera
2016-04-07, 01:44
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beedan
Fast det är ingen i Malmö som påstår detta.
Förra året var det ju exakt det. MFF åkte på AIK:s berömda pess-hybris.

På tal om annat; känns Kalmar lite som årets krislag redan?
Citera
2016-04-07, 01:53
Avslutad
Kan väl fiska upp det här från februari...
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Jag skulle vilja, med risk för att få stå i skamvrån efter 30 spelade omgångar, flagga för att Kalmar mycket väl kan åka ut.

Sedan VM-uppehållet för snart två år sedan har man varit pinsamt dåliga. 47 poäng på 48 omgångar. Målskillnad -28 (49-77).
Nu är det 47 poäng på 50 omgångar, med målskillnad -32 (50-82). Jag behöver nog inte stå i skamvrån i höst.
Citera
2016-04-07, 05:56
Avslutad
Citat:
Typ domaren?

Japp. Fanskapet hjälpte inte alls till igår, kommer nog bli uppläxning från förbundet.

Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Hos er andra MFF:are, hur hårt har Pawel bränt sina broar i era ögon?
Lovar innan matchen att inte fira, men gör det 1 om inte 2 gånger mot sin riktiga klubb.

Bryr mig inte nämnvärt om MFF-spelare som spelar för andra lag, de kan göra vad de vill. Ogillar Pawel sedan tidigare så det var bara skönt att man skeppade iväg honom.
Citera
2016-04-07, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Seså, ta lite novalucol och sluta sura. Som ÖFK:are hoppas jag på många puckar i AIK:s kasse...

Men hahaha du e ju så sjuk, vi ska ju spela fotboll och inte hockey!!

Citat:
Ursprungligen postat av Beedan
Fast det är ingen i Malmö som påstår detta. Skyll inte favoritskapet på oss malmöiter. Det är alla jävla journalister från Stockholm som tycker att vi skall piska alla lag med 2-siffrigt.

Men, hur som helst: Givetvis SKA, MÅSTE vi vinna matcher som denna, annars blir det inget guld.

Tror det var förra eller förförra året som vi tog ca 2.3p per match mot lag från övre halvan och 1.5 mot lag från nedre halvan.. De håller inte.

Framåt Malmö!

Som sagt, det var många malmöiter som var extremt säkra på att de skulle jogga hem AS inför förra säsongen. Det är ju när man får den känslan man vet att man kommer floppa. Hänt förut, kommer hända igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in