Torsdagen den 29 juli 1965.
Citat:
Ja, nu menar jag givetvis Karlsson. Om han sågs någon dag efter det datumet är ganska ointressant för mig. Självklart menar jag att det inte finns några senare rapporteringar om hans förehavande.
Dessutom kan vi väl stryka den 29 juli som den dag de "försvann", eftersom det är möjligt att samtliga tre har synts efter det datumet. Det som kan konstateras är väl i stort sett att åtminstone två av de stuckit och det är trots allt inte förbjudit att hålla sig borta. Att spika den 29 juli som datumet de "försvann" känns lite märkligt. De kan ju har surrat omkring i Göteborg med omnejd i ett par dagar innan de gav sig av.
Från början var ju storyn att tre unga män satte sig i en bil den 29 juli och sedan inte sågs till. Det verkar ju inte stämma alls, således kan vi bortse från det datumet. Det som kan sägas om den 29 juli var att de tre sågs tillsammans i en bil den dagen, inget annat. Möjligen också att det var den sista gången någon såg de tre tillsammans, men det säger ju egentligen ingenting. De var ju tre individer med varsin vilja och de hade väl inte svurit på att hålla ihop hela livet, eller?
Nu förmodar jag att du kommer att nämna K-Å Johanssons ålder, men han var ju inte på något sätt ett barn på det viset. Tvärtom väntade hans tjej barn och kände han för att sticka så tror jag inte att han funderade så mycket över om han hade åldern inne för det..
Dessutom kan vi väl stryka den 29 juli som den dag de "försvann", eftersom det är möjligt att samtliga tre har synts efter det datumet. Det som kan konstateras är väl i stort sett att åtminstone två av de stuckit och det är trots allt inte förbjudit att hålla sig borta. Att spika den 29 juli som datumet de "försvann" känns lite märkligt. De kan ju har surrat omkring i Göteborg med omnejd i ett par dagar innan de gav sig av.
Från början var ju storyn att tre unga män satte sig i en bil den 29 juli och sedan inte sågs till. Det verkar ju inte stämma alls, således kan vi bortse från det datumet. Det som kan sägas om den 29 juli var att de tre sågs tillsammans i en bil den dagen, inget annat. Möjligen också att det var den sista gången någon såg de tre tillsammans, men det säger ju egentligen ingenting. De var ju tre individer med varsin vilja och de hade väl inte svurit på att hålla ihop hela livet, eller?
Nu förmodar jag att du kommer att nämna K-Å Johanssons ålder, men han var ju inte på något sätt ett barn på det viset. Tvärtom väntade hans tjej barn och kände han för att sticka så tror jag inte att han funderade så mycket över om han hade åldern inne för det..
Jaså du menar Karlsson. Ja det är inte så givetvis på det sätt du skrev. Det kan också tyda på att du menade Kjell-Åke.
Citat: "Tar man bort mycket av det oväsentliga som förekommer i tråden och går på det som faktiskt verkar vara sant så var K-Å Johansson i Karlssons lägenhet. Ingen har heller sett honom efter den dagen."
Om Karlsson sågs den 30/7 må vara ointressant för dig men detta är faktiskt en mycket intressant uppgift.
Jaså du tycker det? 1965-07-29 var sista gången som Kjell-Åkes familj såg honom. Detta datum finns också angivet på hans mors polisanmälan.
Kjell-Åke försvann alltså från sin familj detta datum medans Dahlsjö försvann från sin familj redan 1965-07-28. Däremot var varken Dahlsjö eller Gay försvunna från Göteborg. Natten mot den 29 juli dyker den bilburna duon upp i Olskroken.
Datumen 29/7 och 28/7 kom enligt polisutredningen att räknas som den dag då Kjell-Åke resp. Dahlsjö försvann.
Däremot verkar det inte som att Kjell-Åke försvann från Göteborg under ganska lång efteråt.
Då Liseberg öppnade för säsongen 1966 så kom en kvinnlig bekant som kände honom väl från Haga att stöta på Kjell-Åke den här dagen.
Att du har varit dåligt påläst har jag förstått av dina tidigare inlägg. Detta tar nog ändå priset: "Tvärtom väntade hans tjej barn." Du vet med andra ord inte ens att sonen var vid faderns försvinnande nästan fyra månader.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-09-08 kl. 23:21.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-09-08 kl. 23:21.