2016-09-27, 20:52
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Då får de boka X.

Du har ändrat dig alltså?

Självklart ska kunder kunna boka Blackbilar som är kombi. Det är löjligt att de inte kan det.
Citera
2016-09-27, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Du har ändrat dig alltså?

Självklart ska kunder kunna boka Blackbilar som är kombi. Det är löjligt att de inte kan det.

Kan hålla med om att det borde vara så, men tror inte Uber kommer att ändra sig.

Jag tänker gå med i TopCab. Fler serber där
Citera
2016-09-27, 21:27
Avslutad
Zlatan: Kontakta TopCab och kolla om du kommer in med din bil.
Citera
2016-09-29, 21:02
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Fyfan vad arbetspassen senaste 2 veckorna verkligen suger .....

Har ställt mig på samma ställen varje kväll o så men det verkar vara stendött. Vart e allt folk nu då ???

Stadshagen
Malmskillnadsgatan
Sigtuna station
Skansen där e de bra med kunder

Men nu fan e ställen sämst. Hjälp mig kära TSAB förare vart borde jag ställa mig?

Ska jag testa nya o olika platser kanske?
Citera
2016-09-30, 15:44
Medlem
Ironfleets avatar
Testa själv. Det har gått väldigt bra för mig.
Citera
2016-09-30, 23:04
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironfleet
Testa själv. Det har gått väldigt bra för mig.

Vart brukar du stå / stälta dig om dagarna ?

Tänk om jag sett dig hehe
Citera
2016-10-01, 07:33
Medlem
Ironfleets avatar
Jag jobbar nätter, men vart jag står beror på vilken tid det är. Brukar inte heller stå stilla, utan om jag är i en zon t.ex stureplan så kör jag runt och letar lift. Om jag får en körning till en annan aktiv zon så stannar jag där och letar lift medan jag väntar på växelbeställning.

Använd listan på depån med lönsamma zoner, och prova själv. Ingen dag är den andra lik.
Citera
2016-10-01, 10:00
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Jag jobbar nätter, men vart jag står beror på vilken tid det är. Brukar inte heller stå stilla, utan om jag är i en zon t.ex stureplan så kör jag runt och letar lift. Om jag får en körning till en annan aktiv zon så stannar jag där och letar lift medan jag väntar på växelbeställning.

Använd listan på depån med lönsamma zoner, och prova själv. Ingen dag är den andra lik.

Just i början de första 2 månaderna jag körde ville många åka med. Nu när du säger att du åker runt o letar lift . Kan man ibland få åka runt tomma bra länge . Men de kanske har med vart o vilken tid. Fler åker nog taxi på kvällar o nätter än på tidiga mornar o eftermiddagar
Citera
2016-10-01, 16:25
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Just i början de första 2 månaderna jag körde ville många åka med. Nu när du säger att du åker runt o letar lift . Kan man ibland få åka runt tomma bra länge . Men de kanske har med vart o vilken tid. Fler åker nog taxi på kvällar o nätter än på tidiga mornar o eftermiddagar

Du har inte bara drabbats av en del av yrket att man vänjer sig och slutar vara på hugget som i början?

Om det nu slutat vara så såpass tvärt

I slutet innan jag slutade köra taxi och jobba helt ansträngde jag mig absolut noll. Dötid åkte jag bara och ställde mig där polarna stod och snackade skit.

Men jag var ju också sjukt trött på yrket. Men det kan fortfarande vara så att man istället för att jaga slappnar och tänker att snart kommer jobbet?
Citera
2016-10-01, 17:22
Medlem
Ironfleets avatar
Jag jobbade dagtid ett pass förra veckan för att se hur det var. Började 03.30 och slutade 4, tyckte det gick jättebra. Behövde vara aktiv med vectorn och leta förbeställningar, redo att kolla upp attribut (körde storbil med barnstolar). Anpassa sökningarna så att du kan hitta körningar påvägen ner från Arlanda på morgonen i t.ex Vallentuna, Täby Kyrkby, Järfälla & Upplands bro, hela vägen ner till stan. Sen så måste du vara noga med snart ledig, finns ett knep så att man kan använda snart ledig 2 gånger (så du får 20 minuter på dig att släppa av kunden och behålla din köplats), vilket leder till att väntetiden mellan körningar går ner drastiskt, detta kräver ju såklart att du kan zonerna utantill alternativt letar upp det i guiden på vectorn under resans gång om du skulle vara osäker.

Om man jämför med natten så verkar ju det finnas jobb i princip överallt på dagarna, medan på nätterna så är det mest koncentrerat till innerstaden och närliggande förorter, samt Arlanda. Finns ju såklart körningar utanför, men jag åker aldrig dit tom, utan stannar när jag släppt av en kund. Jag brukar även ringa förarsupporten när jag hamnar i en zon utanför stan och kolla hur många körningar som har gått ut de senaste 30 minuterna (på nätterna), för att avgöra om det är värt för mig att stanna eller om jag ska åka.

Centralen brukar vara bra upp till kl 22 på vardagsnätterna, då taxivärden åker därifrån.

Angående att köra runt och leta lift, brukar oftast bara göra det vid Stureplan, Östermalm och Medborgarplatsen (Folkungagatan & Götgatan) samt Hornsgatan. Annars är det bara att hitta en taxistolpe och vänta (alternativt åka till andra ställen där du har större chans att få körning).
Citera
2016-10-01, 20:26
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Jag jobbade dagtid ett pass förra veckan för att se hur det var. Började 03.30 och slutade 4, tyckte det gick jättebra. Behövde vara aktiv med vectorn och leta förbeställningar, redo att kolla upp attribut (körde storbil med barnstolar). Anpassa sökningarna så att du kan hitta körningar påvägen ner från Arlanda på morgonen i t.ex Vallentuna, Täby Kyrkby, Järfälla & Upplands bro, hela vägen ner till stan. Sen så måste du vara noga med snart ledig, finns ett knep så att man kan använda snart ledig 2 gånger (så du får 20 minuter på dig att släppa av kunden och behålla din köplats), vilket leder till att väntetiden mellan körningar går ner drastiskt, detta kräver ju såklart att du kan zonerna utantill alternativt letar upp det i guiden på vectorn under resans gång om du skulle vara osäker.

Om man jämför med natten så verkar ju det finnas jobb i princip överallt på dagarna, medan på nätterna så är det mest koncentrerat till innerstaden och närliggande förorter, samt Arlanda. Finns ju såklart körningar utanför, men jag åker aldrig dit tom, utan stannar när jag släppt av en kund. Jag brukar även ringa förarsupporten när jag hamnar i en zon utanför stan och kolla hur många körningar som har gått ut de senaste 30 minuterna (på nätterna), för att avgöra om det är värt för mig att stanna eller om jag ska åka.

Centralen brukar vara bra upp till kl 22 på vardagsnätterna, då taxivärden åker därifrån.

Angående att köra runt och leta lift, brukar oftast bara göra det vid Stureplan, Östermalm och Medborgarplatsen (Folkungagatan & Götgatan) samt Hornsgatan. Annars är det bara att hitta en taxistolpe och vänta (alternativt åka till andra ställen där du har större chans att få körning).

Tack tack jag beundrar verkligen att ni hjälper mig =) .

Trodde de flesta behöll sina hemligheter bara för att de vill tjäna mest 😅
Citera
2016-10-02, 09:46
Medlem
Kebbabturkens avatar
Har en vän som har en taxifirma med 8 bilar och har blivit lovad jobb om jag tar taxiförarlegitimation. Är redan heltidsanställd men tänkte det kunde vara fint att extraknäcka på helger. Har beställt studiematerialet och ska boka in proverna för nästa månad.

Lönen är 41% av det inkörda beloppet. Vill maximera min lön när jag väl sitter i bilen eftersom det bara bli 1-2 dagar i veckan som jag kommer köra. Hur huntar man körningar och får så många turer som möjligt? Man konkurrerar ju liksom med kollegorna och givetvis så lär man sig var folk befinner sig och ställer sig där. Någon grym förare som har några tips och tricks?

Har hört historier om folk som kört kunder från t.ex Stockholm till Öland osv men det är ju jävligt ovanligt. Bor i Södra Sverige och en vän fick en körning till Oslo och körde in ca 5000. Fin provision där plus en 1000 lapp i dricks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in