2017-06-12, 14:34
  #14917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
4 dagars slit för att betala bilen är väl inte så dåligt. Man får se det så att första veckan i månaden ska man köra in så mycket att det täcker alla kostnader. Amortering, bränsle, tvätt, försäkring m.m. Merca är den enda bilen jag kan köra. Sitta i en Auris i 10 timmar varje dag skulle jag aldrig klara av.



Jag har rutin på tiderna. Kanske ska sluta äta när jag kommer hem då.

Jag tror jag tar ledigt minst 1 dag i veckan så man hinner varva ner. Det blir alldeles för jobbigt att köra varje dag.

Ja kör taxi 4 dagar i veckan den femte gör ja en helt annan grej. Men 2 dar i veckan tycker ja man måste va ledig för att få en skön tillvaro livet är inte bara jobb

Har du funderar på ta in en förare på din bil? Du kanske skulle kunna amortera av bilen fortare då.
Citera
2017-06-12, 14:57
  #14918
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Ja kör taxi 4 dagar i veckan den femte gör ja en helt annan grej. Men 2 dar i veckan tycker ja man måste va ledig för att få en skön tillvaro livet är inte bara jobb

Har du funderar på ta in en förare på din bil? Du kanske skulle kunna amortera av bilen fortare då.

Anställda kostar bara pengar, men om det är någon jag litar på skulle jag kunna anställa.
Citera
2017-06-12, 17:20
  #14919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Anställda kostar bara pengar, men om det är någon jag litar på skulle jag kunna anställa.

Om så var fallet skulle ju ingen va en vanlig anställd
Citera
2017-06-12, 19:23
  #14920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har du hållit på med handel så att du vet? Nu har jag dock inte gjort någon vinst utan bara förluster.

Edit: Läste lite snabbt och fel. Har man inga vinster kan man inta kvitta mot förluster.
__________________
Senast redigerad av Ned Flander 2017-06-12 kl. 19:30.
Citera
2017-06-12, 22:08
  #14921
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Om så var fallet skulle ju ingen va en vanlig anställd

Hur menar du?
Citera
2017-06-13, 09:57
  #14922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur menar du?

Om anställda bara kostar pengar skulle ju ingen anställa någon

Men ja förstår vad du menar med krockade bilar osv.

Därför kanske de mer lönt o ha en skitbil när man kör Uber X ^^
Citera
2017-06-13, 11:14
  #14923
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Att man kör mycket betyder inte att det automatiskt blir bättre ekonomi. Snarare tvärtom. Om man håller nere milen går det åt mindre bränsle och bilen håller längre. Det gäller bara att köra smart. Jag köpte bilen för ett år sedan, så det är bara två år kvar att betala.

Har väldigt svårt att få detta att gå ihop. Det är väl lättare att få ekonomi i en taxi ju mer den används? Annars skulle alla förare, även anställda bara vara en förare per bil.

De rörliga kostnaderna ökar givetvis som bränsle, service och värdeminskning men de fasta kostnaderna är ju desamma.
Citera
2017-06-13, 14:36
  #14924
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Har väldigt svårt att få detta att gå ihop. Det är väl lättare att få ekonomi i en taxi ju mer den används? Annars skulle alla förare, även anställda bara vara en förare per bil.

De rörliga kostnaderna ökar givetvis som bränsle, service och värdeminskning men de fasta kostnaderna är ju desamma.

Jag räknade ut vad jag körde in per km igår. 9kr/km. Fy fan, det låter lite.
Citera
2017-06-13, 18:18
  #14925
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Om anställda bara kostar pengar skulle ju ingen anställa någon

Men ja förstår vad du menar med krockade bilar osv.

Därför kanske de mer lönt o ha en skitbil när man kör Uber X ^^

Nej det är klart. Jag litar bara på en eller två taxiförare av alla jag har träffat och att de skulle börja köra för mig är inte troligt.
Citera
2017-06-15, 19:34
  #14926
Medlem
0ldMans avatar
Funderar på att bli färdtjänstförare. Gör man drogtest vid anställning?
Citera
2017-06-16, 17:53
  #14927
Medlem
Yggdrasil12s avatar
En merca på 3skift skulle verkligen löna sig.

Förmiddag 6:00-14:00
eftermiddag 14:00-22:00
Natt 22:00-6:00
Hittar ni bra förare o såna som orkar köra så kostar en taxibil inte mkt i längden . Apropå det
Då spelar inte inkört belopp någe
Citera
2017-06-17, 04:35
  #14928
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
En merca på 3skift skulle verkligen löna sig.

Förmiddag 6:00-14:00
eftermiddag 14:00-22:00
Natt 22:00-6:00
Hittar ni bra förare o såna som orkar köra så kostar en taxibil inte mkt i längden . Apropå det
Då spelar inte inkört belopp någe


Fyfan, tycker de är illa nog med 2 förare på en bil, kollegor som alltid "är påväg till Arlanda" samma timme som man ska ha bilen.. o de blir nog inga roliga kassor för förarna som måste hålla på lämna bilen i den trafik vi har.

Är 1 sen så drabbar de alla

Btw, Varför får man alltid sin sista körning helt åt fel håll? -_-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in