2016-10-01, 21:18
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakkura
Åh stackars rassar som får lite verbalt stryk av C Hagen. Buhuhu. Nog för att jag inte har mkt till övers för henne men hon har ju rätt, i detta fall.

Dessutom är det ju vad ni håller på med hela tiden, hetsar hotar uppviglar. Lägg ner för fan, eller gå hem och gråt hos era mammor.
Så kan vi tolka det här som att det är helt ok om jag propagerar att du avlivas om inte håller med dig i dina åsikter?

Det bisarra är nämligen inte att jag är rätt säker på att denna Cecilia inte bara vill avliva "nassar", hon vill avliva alla som kritiserar den nya svenska världsordningen? Sådana som du och henne kan nämligen inte göra skillnad på de som är kritiska eller bara är "nassar". Det är väl därför sådana som du och henne tror att det finns en enorm mängd nazister i Sverige, för det är ni själva som definierar era "fiender" som "dom" och de epiteten ger ni själva.

Är det mig fritt fram att definiera dig som inskränkt idiot som inte begriper bättre? Jag tror det. Men inte tänker jag propagera för att du ska avlivas. Men det verkar tydligen du stödja. Vilken vacker värld du står bakom. Är det Stalin, Pol Pot eller Hitler du håller som idol?
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2016-10-01 kl. 21:23.
Citera
2016-10-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
En jurist kanske skulle bedöma detta som uppvigling och stämpling. Jag kan inte själv hitta någon direkt uppmaning i Expressens artikel.

https://lagen.nu/1962:700#K16P5S1

Cecilia Hagen ville utplåna dem som Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg skrivit om i sina senaste bloggar. Thoralf Alfsson råkade vara omnämnd i Anne Rambergs blogg.

Jag tycker att det är osmakligt av Expressen att ens publicera en sådan artikel. Ponera att man skulle publicera en motsvarande artikel hur V, S och MP politiker bäst & snabbast ska avlivas.
Men hur paranoida är ni högerextremister egentligen?!? Var i Hagens text står det uttryckligen att SD-folk ska avrättas?

Fatta och förstå att denna text aldrig någonsin kommer att generera i ett åtal. Hur än gärna du och resten av SD-packet än vill det så är det omöjligt rent juridiskt att uppfatta denna text som uppvigling.

OT: Det här med yttrandefrihet. Fundera några varv på det. SD-packet brukar gnälla över att man inte får kräka ur sig vad f-n som helst. Julia Caesar existerar fortfarande och är verksam.
Citera
2016-10-01, 22:23
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Så kan vi tolka det här som att det är helt ok om jag propagerar att du avlivas om inte håller med dig i dina åsikter?

Det bisarra är nämligen inte att jag är rätt säker på att denna Cecilia inte bara vill avliva "nassar", hon vill avliva alla som kritiserar den nya svenska världsordningen? Sådana som du och henne kan nämligen inte göra skillnad på de som är kritiska eller bara är "nassar". Det är väl därför sådana som du och henne tror att det finns en enorm mängd nazister i Sverige, för det är ni själva som definierar era "fiender" som "dom" och de epiteten ger ni själva.

Är det mig fritt fram att definiera dig som inskränkt idiot som inte begriper bättre? Jag tror det. Men inte tänker jag propagera för att du ska avlivas. Men det verkar tydligen du stödja. Vilken vacker värld du står bakom. Är det Stalin, Pol Pot eller Hitler du håller som idol?

Den högerextrema hippien Ubbe skiter på sig när någon utanför aphögern använder sig av samma retorik, inte hör vi någon kritik mot de svallvågor av hets och hat från sverigedemokrarternas nätmobb, lite självreflektion vore kanske på sin plats?

Se så, aphögern borde städa utanför egen dörr innan de....
Citera
2016-10-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Men hur paranoida är ni högerextremister egentligen?!? Var i Hagens text står det uttryckligen att SD-folk ska avrättas?

Fatta och förstå att denna text aldrig någonsin kommer att generera i ett åtal. Hur än gärna du och resten av SD-packet än vill det så är det omöjligt rent juridiskt att uppfatta denna text som uppvigling.

OT: Det här med yttrandefrihet. Fundera några varv på det. SD-packet brukar gnälla över att man inte får kräka ur sig vad f-n som helst. Julia Caesar existerar fortfarande och är verksam.
Så om Jimmie i Tv säger att han vill göra sig av med en politisk motståndare eller muslimer, gärna med gift, så bör man knappt höja på ögonbrynen?
Citera
2016-10-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Så om Jimmie i Tv säger att han vill göra sig av med en politisk motståndare eller muslimer, gärna med gift, så bör man knappt höja på ögonbrynen?
Om det skulle inträffa så skulle han säkerligen åka dit om han uttryckte sig ungefär som du säger. Du verkar inte särskilt intelligent. Vad det handlar om är hur man uttrycker sig och vem man riktar sig till.

Hagen talar om råttor. Inte någonstans i hennes text kan man urskilja någon verklig person.
Citera
2016-10-01, 23:28
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Du ser ingen skillnad på de anonyma kommentarskrigarna på Avpixlat skriver "SD 2018" och diverse hat än att en känd krönikör på en av Sveriges största tidningar menar att invandringsmotståndare är "bruna råttor" som bör bekämpas med "gift"? Du ser ingen skillnad i spridning, ansvar och avsändare?

Kloakråttan Cecilia Hagen och hatets kolportör, Expressen, lägger som en av Sveriges största opinionsbildare ribban för den allmänna samtalstonen.

Cecilia Hagen normaliserar och accepterar hatretoriken som de anonyma kommentarskrigarna håller sig med.
Citera
2016-10-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Du ser ingen skillnad på de anonyma kommentarskrigarna på Avpixlat skriver "SD 2018" och diverse hat än att en känd krönikör på en av Sveriges största tidningar menar att invandringsmotståndare är "bruna råttor" som bör bekämpas med "gift"? Du ser ingen skillnad i spridning, ansvar och avsändare?

Kloakråttan Cecilia Hagen och hatets kolportör, Expressen, lägger som en av Sveriges största opinionsbildare ribban för den allmänna samtalstonen.

Cecilia Hagen normaliserar och accepterar hatretoriken som de anonyma kommentarskrigarna håller sig med.

Det är onekligen en förråande aspekt över hela den våta filten.
Personer som tidigare aldrig har känt sin maktställning hotad agerar..övertramp eller på plankan.
Man ser det över hela fältet.Grejen är att folk gör nästan vad som helst för att försvara sin inkomst.
Den kommer först,moral och egentlig övertygelse efter.
Det är den snedprion som kan innebära västerlandets förfall.
Citera
2016-10-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken

Så du medger ändå att det Avpixlat-packet ägnar sig åt är hat-propaganda. Gott så!

Exakt var i Hagens text skriver hon att "invandringsmotståndare" kan liknas vid "bruna råttor"? Är det din tolkning av hennes text eller gissar du bara?

Ditt påhopp, att kalla Hagen för "kloakråtta" känns inte särskilt fräscht, gör dig mer trovärdig eller vad?

Inte någonstans i Hagens text uttrycker hon hat eller hot mot någon specifik person eller grupp men du drar slutsatser som är så långtgående att mindre än en promille vore nog. Säger en hel del om dig och inget om henne och hennes text. Kanske var det du var ute efter.
Citera
2016-10-02, 00:27
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Exakt var i Hagens text skriver hon att "invandringsmotståndare" kan liknas vid "bruna råttor"? Är det din tolkning av hennes text eller gissar du bara?

Inte någonstans i Hagens text uttrycker hon hat eller hot mot någon specifik person eller grupp
Haha, jävla pajas.
Hur ska man tolka hennes uttalande då, vilka syftar hon på enligt dig?

Snacka om desperata de börjar bli nu
Citera
2016-10-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Haha, jävla pajas.
Hur ska man tolka hennes uttalande då, vilka syftar hon på enligt dig?

Snacka om desperata de börjar bli nu
You tell me?!? Jag frågar ju så svara då men ge exempel från hennes text. Bevisa det du kräker ur dig.

SD-packet brukar ju spy ur sig en massa smörja om att "alla andra" hela tiden ljuger.

Nu har du chansen att överbevisa mig och "alla andra" om att vi har fel.

Vilka är "de"?

Om du med mig menar "de" så är jag inte ett dugg desperat. Vilken idiot som helst kan notera att du och resten av SD-packet vägrar svara på mina fullt legitima frågor och kan dra sina slutsatser därefter.
Citera
2016-10-02, 01:00
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
You tell me?!? Jag frågar ju så svara då men ge exempel från hennes text. Bevisa det du kräker ur dig.

SD-packet brukar ju spy ur sig en massa smörja om att "alla andra" hela tiden ljuger.

Nu har du chansen att överbevisa mig och "alla andra" om att vi har fel.

Vilka är "de"?

Om du med mig menar "de" så är jag inte ett dugg desperat. Vilken idiot som helst kan notera att du och resten av SD-packet vägrar svara på mina fullt legitima frågor och kan dra sina slutsatser därefter.

Om du går i försvarsställning och vräker ur dig en massa hat mot sverigevänner i tråden med sunt förnuft där du skarp hävdar att "vi" missförstått denna ursäkt till människa så får du gott förklara varför vi har fel.
Citera
2016-10-02, 01:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Hagen skriver en text om att avrätta folk för deras enligt svensk grundlag gudomliga rätt att yttra sig fritt. Och det är närmast tyst om saken i media. Jösses alltså detta land är mer kört än man faktiskt trodde. Kul och intressant att följa "debatt" om hon faktiskt inte menade det som hon faktiskt skrev...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in