2016-10-01, 02:45
Medlem
Droidlifes avatar
Zooma ut lite och föreställ er situationen i Usa, där stämningen på universiteten är uppskruvad och surrealistisk, med alla SJW's och BLMare. Föreställ er hur det här råttsnacket skulle påverka dessa unga hjärntvättade små soldater i den kulturrevolutionära armén. Hillarys språkbruk lär redan ha fått effekt. Det är oklart om hon i sin mani efter tronen förstår det själv.

University of Kansas YAF students accosted for second week in a row
https://www.youtube.com/watch?v=LjiaCuS5rkg

Trigglypuff 2.0: Social Justice Warriors Triggered at KU
https://www.youtube.com/watch?v=-NZVknySeE4

Jag vet inte hur situationen ser ut här hemma men jag kan tänka mig att den är likartad. Det tonläge och de hialösa formuleringar som vår press nu för tiden slänger sig med är minst sagt ansvarslösa, för att inte säga direkt uppviglande. I Usa så är det öppen sässong på snuten och horder av uppretade "goda krafter" jagar och misshandlar folk som bär en keps med texten "Make America great again".

WATCH: Trump Supporter Chased and Attacked by Protesters
https://www.youtube.com/watch?v=o44Z824B_ks

Det är detta som är perspektivet. Hanif Bali är naturligtvis helt sekundär.
Senast redigerad av Droidlife 2016-10-01 kl. 03:01.
Citera
2016-10-01, 03:07
Medlem
Det är otrolgit sjukt och professionellt att skriva en sådan här artikel. Helt absurt att det inte blir liv över det.
Citera
2016-10-01, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Det är klart att inte kärringen satt med bibben brevid sig och knattrade fram konkreta dödshot mot någon jävla moderat, men det finns en dimension av bottenlös oansvarighet i detta eftersom det som skrivs av denna mumien - och advokaten - LEGITIMERAR våld ifrån andra element i samhället som just tar sådana här saker på allvar. Detta måste fram i samtalet kring de här galenskaperna.

Våldsvänster, invandrarungdomar i orten, dårstirrande svagbegåvade i punditeriet, som Arnstad och andra. Aktörer som vill begränsa yttrandefriheten. De är galna på riktigt vissa av dem och tror att Åkesson och gängen i detta nu sitter och skissar på massutrotningsläger. Ni hörde väl själva vad Arnstad stod och sa i den efterblivna "debatten" mot Nya Tider? Det var utrotning ifrån norr till söder full blast i hövvet på karln.

Det är en ytterst volatil stämning som råder i hela samhället nu, och i vissa fall som med träskvänstern och upploppen i orten emot polis och samhällskritiska tjänster så har det reella våldet redan manifesterat sig med råge. Hur i helvete kan då de här jävla oansvariga dårarna på Expressen tillåta en slik publicering?
Helt ofattbart...

Edit: Jag tror inte att tanten satt och plirade och "ville ha en reaktion". Hon tillhör den Hitlerhysteriska tokfalangen av etablissemanget och har som vi vet även tidigare gått över gränsen i sina formuleringar. När en man går kocko så är det illa, men i många fall är det ännu värre när ett fruntimmer gör det eftersom de har potential till att agera än mer galet. På svt här om dagen så kunde vi läsa om "Den vite mannens sista strid" borta i Usa. Det är i detta sinnestillstånd som de mest feberförvirrade dårarna i vårt svenska etablissemang befinner sig. Det är i dessa termer de tänker, tro inget annat.

Den vite mannes sista strid:

http://i.imgur.com/KjxQr0G.jpg
http://www.svt.se/nyheter/vita-mannens-sista-strid

DEPLORABLES!
IRREDEEMABLES!

http://i.imgur.com/IXVW1qO.jpg

Det är Michael Moore tror jag som formulerade "Den vite mannens sista strid", det är iaf inte hon. Kan inte ens komma på något eget att skriva .
Citera
2016-10-01, 09:54
Moderator
Siegfrids avatar
Rubrik ändrad efter sammanslagning.
Original 'Expressen låter Cecilia Hagen uppmana till mord på politiska motståndare'
/Mod.
Citera
2016-10-01, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pickpockis
Han tar uppenbarligen åt sig och känner sig träffad och det är bra men vad för brott ska hon ha begått?

Har inte polisen viktigare saker att ägna sig åt än detta? Kommer att bli en anmälan som läggs på hög och kvickt läggs ner för det finns inga som helst bevis. Typiskt SD att tvinga polisen ägna sig åt trams när de redan har händerna fulla!

En jurist kanske skulle bedöma detta som uppvigling och stämpling. Jag kan inte själv hitta någon direkt uppmaning i Expressens artikel.

https://lagen.nu/1962:700#K16P5S1

Cecilia Hagen ville utplåna dem som Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg skrivit om i sina senaste bloggar. Thoralf Alfsson råkade vara omnämnd i Anne Rambergs blogg.

Jag tycker att det är osmakligt av Expressen att ens publicera en sådan artikel. Ponera att man skulle publicera en motsvarande artikel hur V, S och MP politiker bäst & snabbast ska avlivas.
Citera
2016-10-01, 12:10
Medlem
Jämförelsen mellan djur och människor är intressant. Ibland verkar det vara ok och ibland inte.
Jag tänker på att jämföra (kalla) vissa människor med apor och parasiter, det är jämförelser som inte hade varit acceptabelt att skriva om i expressen tex. antar jag.
Citera
2016-10-01, 12:30
Medlem
heinos avatar
Citat:
Senaste tidens utveckling i kriget om mångkulturen får en del att HELT tappa fattningen

Så som jag uppfattar det talar hon då om rasister och nazister. Inte så anmärkningsvärt direkt.
Citera
2016-10-01, 15:41
Medlem
Åh stackars rassar som får lite verbalt stryk av C Hagen. Buhuhu. Nog för att jag inte har mkt till övers för henne men hon har ju rätt, i detta fall.

Dessutom är det ju vad ni håller på med hela tiden, hetsar hotar uppviglar. Lägg ner för fan, eller gå hem och gråt hos era mammor.
Citera
2016-10-01, 16:02
Medlem
Sirdaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakkura
Åh stackars rassar som får lite verbalt stryk av C Hagen. Buhuhu. Nog för att jag inte har mkt till övers för henne men hon har ju rätt, i detta fall.

Dessutom är det ju vad ni håller på med hela tiden, hetsar hotar uppviglar. Lägg ner för fan, eller gå hem och gråt hos era mammor.

Snarare vänsterpropagerare som henne och du som hetsar hotar och provocerar. Det är det enda ni kan göra. Att vinna en debatt genom logiska argument är ingenting vänstern sysslar med nu för tiden. Det handlar bara om att smutskasta och tysta ner.
Citera
2016-10-01, 16:27
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Alla som vågar opponera sig mot den officiella och av staten godkända megafonen anses vara "rasister".
Den som inte tycker om barnäktenskap, inte tycker att det ska vara särskilda badtider för kvinnor, inte gillar småflickor i hijab etc är automatiskt främlingsfientlig och rasist .. En brunråtta alltså, som bör förgiftas.
Kan ingen stämma Cecilia Hagen och Expressen?

Cecilia syftar på Rambergs inlägg om Hanif Bali och att han utgör en mänsklig brunråtta. Ramberg ändrade sig när hon insåg vad hon skrivit, men Cecilia syftade på första versionen av Rambergs inlägg och står då kvar vid att Bali är en brunråtta som bör "utplånas på ett värdigt sätt" och sedan föreslår Cecilia gift. Dehumanisering av motståndare är ett fult knep som ofta föregår våld. I nästa krönika kanske Cecilia kan namnge nåt lämpligt gift. Vad sägs om Zyklon B, Cecilia? Vidriga åsikter och språkbruk!
Senast redigerad av another-devil 2016-10-01 kl. 16:29.
Citera
2016-10-01, 16:32
Medlem
Merwinnas avatar
Thoralf har polisanmält.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2016/09/29/11369860-polisanmalan-av-cecilia-hagen-pa-expressen/
Citera
2016-10-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Jag håller med. Låt lättkränktheten vara vänsterns och identitetspolitikernas signum. Det är svårt att se att Cecilia Hagens eller för den delen Anne Rambergs inlägg har varit något annat än metaforiska. Att låtsas att Hagen dödshotar Bali är melodramatiskt i överkant.
Missförstå mig rätt. Både Hagen och Ramberg är ett par riktigt obehagliga tanter och deras senaste alster är också just obehagliga. Men det faktumet framgår ändå med önskvärd tydlighet för gemene man utan att man (som vissa på twitter) behöver få det att framstå som att Bali och de andra brunråttorna har fått en fatwa över sig.
Det är naturligtvis oerhört lockande att ge efter och övertolka texter med exakt samma frenesi som rasifieringsgalningarna men det är mycket ädlare ,och i mina ögon även effektivare, att låta bli.

Jag tror dock inte för ett ögonblick att Hagen har gillrat en fälla med hjälp av krönikan. Jag tror personligen att hon kommer fara rätt så illa av uppståndelsen, vilket är henne väl unnat.

Folk här på FB känner sig väl inte kränkta på något vis? Det är väl bara hycklandet som irriterar?

Håller med om en del i båda era inlägg, men har vi svenskar inte låtit bli att hetsa upp oss över orättvisorna tillräckligt länge? Är det verkligen smart att ännu en gång knyta näven i fickan och gå vidare i samma spår?

Det är därför vi sitter där vi sitter.

Värdegrundsmaffian är starka mycket tack vare den högljudda dumma massan.
Det är ju tyvärr så att dom som skriker högst i den här debatten får igenom sin vilja. Om det är sant eller inte spelar ingen roll.
Tycker i alla fall jag att det tål att tänkas på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in