Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-15, 20:24
  #313
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Det du inte tycks förstå är att Cecilia Hagen har vänt språkbruket, hon använder Brungögerns Språkbruk mot er, om Brunhögern använder detta är det tydligen okej, kalla muslimer och judar för råttor, men när hon i ironisk ton anväder detta språkbruk för att belysa hur Brunhögern faktiskt låter blir det ett jävla liv.
Hon fortsätter detta grepp även i intervjun, det är tydligt att läsförståelsen är oerhört svag hos Brunhögern, är det någon som förstod hennes förklaring i den krönika som senare följde? förmodligen inte.
Jag tror du ger henne för alldeles för mycket credd nu. Det finns ingen avsikt att använda "brunhögerns" språk utan hon saknar omdöme och verkar inte förstå vidden av sina egna osmakligheter. Brunråttan som Anne Ramberg syftar på är dessutom Hanif Bali! och i stort sett alla som för kritik mot hur invandringen missköts.
Citera
2016-10-15, 23:13
  #314
Medlem
lakritcs avatar
Att kalla Hanif Bali för brunråtta. Är man inte då själv en del av det man vill ta avstånd ifrån? Det gör i varje fall mig lite betänksam. Möjligen värre då man plötsligt kommer in på saker som anstiftan till mord. Hur hade samhället sett ut om det varit ett allmänt accepterat sätt att hantera åsiktsmotståndare på?
__________________
Senast redigerad av lakritc 2016-10-15 kl. 23:16.
Citera
2016-11-21, 17:00
  #315
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det är de där andra rådisarna jag skulle vilja utplåna på ett värdigt vis. De bruna.
Citat:
Hur man ska bli kvitt de mänskliga brunråttorna? Med gift?

Giftbekämpningen av brunråttorna har börjat nu. Stockholms stad kommer att använda sig av bekämpningsmedlet Racumin för att avliva brunråttorna i staden:

Citat:
Antalet råttor i Stockholms parker är nu så stort att de utgör en fara för folkhälsan. Det anser Kemikalieinspektionen som av det skälet gett Stockholms stad dispens för att åter använda bekämpningsmedlet Racumin för att bekämpa brunråttorna i staden.

http://www.svd.se/stockholm-far-disp...en-i-stockholm
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback