2016-10-01, 01:34
Medlem
SeanPenns avatar
Tre tidiga självmordsförsök har han...får hoppas han lyckas denna gången.

Och jävlar vad allt är noggrant i fuppen..dom länkar liksom bordet ifrån ikeas egna hemsida..varför gör dom så?
Citera
2016-10-01, 01:43
Medlem
Kausalitets avatar
Var kan man läsa SMS-konversationen? Länka gärna.
Citera
2016-10-01, 01:44
Medlem
Pandalina4s avatar
Lotta tar ett lån på 15000 för att låna M pengar. Han betalar tillbaka 14000 sedan köper hon steroider av M så de kvittar dessa mot sista tusenlappen.
Lånet talar förhörsledaren, så bekräftat. Svaret ang de 14000 kommer från Martin.

//Hittade detta avhandlat i ett kort stycke på några rader i förhör med M. Någon som sätt/uppfattat mer information?
Senast redigerad av Pandalina4 2016-10-01 kl. 01:50.
Citera
2016-10-01, 01:51
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Vilket, förmodligen, ingen säger emot. Men du måste ju se luckan som vi andra ser i det att om Lotta drar tillbaka sin anmälan och vägrar medverka, så har inte åklagaren tillräckligt med material att stå på för att fullfölja. Det är precis det som varit fallet här. Åklagaren har också en chef inför vilken varenda spenderad krona skall motiveras. Är det då en målsägande som drar sig ur och menar att allt är lugnt, så kan inte åklagaren godtyckligt fortsätta att driva fallet.

Jo, åklagaren ska visst fortsätta driva fallet. Gärningsmannen i det här fallet är en dömd mördare och det ska vara prioriterat, om man ger någon en chans efter att ha mördat ska minsta lilla varningsklocka från omgivningen rendera i kraftfulla åtgärder. Du måste skilja på sådana här fall, och särskilt gärningsmän, och andra. Samhället har svikit ännu en gång, den som påstår att brottsoffret har något som helst ansvar är en moralisk dyslexiker. Människor har rätt att vara defekta utan att utsättas för brott, en modern rättstat måste bygga på att vi ska värna även de svaga och de som gör misstag.
Senast redigerad av BushwickBill 2016-10-01 kl. 01:54.
Citera
2016-10-01, 02:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Jo, åklagaren ska visst fortsätta driva fallet. Gärningsmannen i det här fallet är en dömd mördare och det ska vara prioriterat, om man ger någon en chans efter att ha mördat ska minsta lilla varningsklocka från omgivningen rendera i kraftfulla åtgärder. Du måste skilja på sådana här fall, och särskilt gärningsmän, och andra. Samhället har svikit ännu en gång, den som påstår att brottsoffret har något som helst ansvar är en moralisk dyslexiker. Människor har rätt att vara defekta utan att utsättas för brott. En modern rättstat måste bygga på att vi ska värna även de svaga och de som gör misstag.

Självfallet, jag uppfattar dock att introverto avser varför inget gjordes innan det gick så här långt. Nu finns ju bevis i form av hennes döda kropp och nedbäddad lägenhet där man fann en tillika nedbäddad Martin och medvetslös Lotta när man svarade och åkte ut på larmet. Dessförinnan är det svårt att driva ett mål för en åklagare om förmodat BO drar tillbaka anmälan och tydlig bevisning saknas. Även om BO åker in med skador på sjukhus så kan de ju teoretiskt kanske orsakats av olycka eller liknande om hon uppger så, och det inte går att påvisa kausalitet mellan skada och handling från GM. Har inte åklagare tillräckligt för att på goda grunder anta fällande dom så är det tjänstefel att driva åtal.

På vilket sätt är man moralisk dyslektiker om man har uppfattningen att man i vår del av världen, just för att vi har möjlighet och reell fysisk förmåga, har ett relativt stort ansvar för att styra och ta ansvar för sitt liv? Vi föredrar ju förstås olika saker så preferenser kan nog variera så väl mellan människor som till vad samma människa kan anse värt något i olika tidpunkter (det som är viktigt i tonår är kanske inte lika viktigt när man är kring 30). Det betyder givetvis inte att det är "rätt" att puckla på någon som gör miserabla val, eller inte väljer överhuvudtaget (att aktivt välja ett status quo är dock ett val), utan handlar väl mer om att inse ett riskbeteende och att just denna typ av riskbeteende är svårt för "samhället" att göra något åt om inte "patienten" medverkar. Ska Dan Eliasson skapa en stab med folk som sitter och certifierar vilka som är godkända att ha förhållanden med vem för vuxna människor som objektivt sett vanligtvis ligger mellan 90 och 110 i Bellkurvan på vanliga IQ test och således får anses normalbegåvade?
Jag påstår inte att jag har någon lösning på problemet, för ett problem är det ju, men jag tror inte den skallade rättsstaten har lösning på alla problem. Vad gäller just personliga förhållanden har ju problemet växt för stort den dag rättsväsendet måste blandas in hursomhelst. Så en lösning bör väl till bästa nytta riktas in på långt tidigare stadie än man ens tänker sig att det ska behöva bli rättssak.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-10-01 kl. 02:34.
Citera
2016-10-01, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, det är samma typer och indelat i samma kategorier. Du får återkomma då du är påläst både juridiskt och när det gällande dödligt våld i nära relation.

Har du inte kommit längre och inte hängt med i ämnet gällande kritiken mot den slappa åklagaren utan du sitter och gissar att det inte hjälpt med videoförhör, så är du redan väck.

Vad svamlar du om? Jag talar om att du sa att expertisen hade diagnos på GM. Jag bad dig om källan till det. Åklagare, polis och andra är absolut ingen expertis som kan avgöra psykisk sjukdom som du talar om. Psykopati och narcissism är ingen psykisk sjukdom och för övrigt slänger du dig med begreppet psykopat väldigt fritt. GM i detta fall är avskyvärd, men med största sannolikhet inte alls psykiskt sjuk och inte heller en psykopat i den kliniska meningen. Psykopatiska drag mycket möjligt, men det är inte det jag åsyftade.

Att du inte klarar av att föra en diskussion utan härskarteknik är bara löjligt.

Vägrar den som anmält ett brott att medverka i utredningen är det betydligt svårare att nå fram, det kan vi nog alla hålla med om. Det är tydligt att du tycks ha åsikten att samhällets aktörer ska ta fram en trollstav och fixa alla tillkortakommanden som individen av en eller annan orsak har.
Citera
2016-10-01, 02:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Problemet var hela tiden att hon inte ville medverka i någon utredning. Vad ska åklagaren göra då menar du?
Problemet är att hon var livrädd och inte fick någon reaktion/hjälp direkt efter sin anmälan utan skickades hem för att vänta ...
Vad tycker du att hon - som fick rätt i konsekvensen - skulle ha gjort?
Citera
2016-10-01, 02:40
Medlem
Moosky och TigerKid. Vore intressant att höra er åsikt om A.S. åsikt i hennes förhör från juni. Där hon säger att hon fortfarande tycker om GM. Gäller samma sak då, att hon inte har ett eget ansvar alls? Det är alltså efter att han misshandlat henne, hotat att döda henne, hotat att föra upp en galge i henne. Efter att hon går tillbaka till GM två veckor senare, medveten om kokainmissbruk, medveten om steroidmissbruk, medveten om ett ytterst labilt beteende. Det är efter att han har mördat en annan kvinna som han haft relation med under samma tidsperiod och lika länge. Efter att han gripits. Då sitter A.S. i förhör och säger att hon tycker om honom och att han inte kan vara den personen och att det är drogernas fel.

Vems ansvar är det om A.S. tex skulle välja att fortsätta relationen med GM framöver tex? Är det även det samhället och alla andra eller har individen ett eget ansvar?
Citera
2016-10-01, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Självfallet, jag uppfattar dock att introverto avser varför inget gjordes innan det gick så här långt. Nu finns ju bevis i form av hennes döda kropp och nedbäddad lägenhet där man fann en tillika nedbäddad Martin och medvetslös Lotta när man svarade och åkte ut på larmet. Dessförinnan är det svårt att driva ett mål för en åklagare om förmodat BO drar tillbaka anmälan och tydlig bevisning saknas. Även om BO åker in med skador på sjukhus så kan de ju teoretiskt kanske orsakats av olycka eller liknande om hon uppger så, och det inte går att påvisa kausalitet mellan skada och handling från GM. Har inte åklagare tillräckligt för att på goda grunder anta fällande dom så är det tjänstefel att driva åtal.

På vilket sätt är man moralisk dyslektiker om man har uppfattningen att man i vår del av världen, just för att vi har möjlighet och reell fysisk förmåga, har ett relativt stort ansvar för att styra och ta ansvar för sitt liv? Vi föredrar ju förstås olika saker så preferenser kan nog variera så väl mellan människor som till vad samma människa kan anse värt något i olika tidpunkter (det som är viktigt i tonår är kanske inte lika viktigt när man är kring 30). Det betyder givetvis inte att det är "rätt" att puckla på någon som gör miserabla val, eller inte väljer överhuvudtaget (att aktivt välja ett status quo är dock ett val), utan handlar väl mer om att inse ett riskbeteende och att just denna typ av riskbeteende är svårt för "samhället" att göra något åt om inte "patienten" medverkar. Ska Dan Eliasson skapa en stab med folk som sitter och certifierar vilka som är godkända att ha förhållanden med vem för vuxna människor som objektivt sett vanligtvis ligger mellan 90 och 110 i Bellkurvan på vanliga IQ test och således får anses normalbegåvade?
Jag påstår inte att jag har någon lösning på problemet, för ett problem är det ju, men jag tror inte den skallade rättsstaten har lösning på alla problem. Vad gäller just personliga förhållanden har ju problemet växt för stort den dag rättsväsendet måste blandas in hursomhelst. Så en lösning bör väl till bästa nytta riktas in på långt tidigare stadie än man ens tänker sig att det ska behöva bli rättssak.

Nu finns ju bevis i form av hennes döda kropp och nedbäddad lägenhet där man fann en tillika nedbäddad Martin och medvetslös Lotta när man svarade och åkte ut på larmet. Vad har du fått det ifrån???
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2016-10-01 kl. 02:56.
Citera
2016-10-01, 02:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Det där fallet är bedrövligt, men det är ett helt annat fall än det här och hör hemma i en annan tråd. Att jämföra enskilda fall så där blir alltid dumt.
Det blir faktiskt ännu dummare när det sitter besserwisser och tror att de minsann vet hur de hade agerat och reagerat och det skall tas som seriöst ...
Citera
2016-10-01, 05:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Nu finns ju bevis i form av hennes döda kropp och nedbäddad lägenhet där man fann en tillika nedbäddad Martin och medvetslös Lotta när man svarade och åkte ut på larmet. Vad har du fått det ifrån???

Förlåt, jag skrev "nedblodad" lägenhet och Martin men telefonjäveln valde "nedbäddad" och jag är inte van vid så konstiga val (den är ny) och jag uppmärksammar inte alltid knäppa ordval för jag har inte för vana att kolla av varenda ord. 😜
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-10-01 kl. 06:02.
Citera
2016-10-01, 06:10
Medlem
Allt att GM är störd behöver vi inte diskutera.

Men Lotta och den andra där tjejen som blev strypt av bilbältet!!? vad är det för FEL på dessa kvinnor? Den bältes-strypta-kvinnan fortsätter att träffa han i smyg (hon ljög för sin familj att hon slutat träffa honom) fast han hotat henne till livet och misshandlat henne grovt vid flera tillfällen. "Han är ju så himla snäll och älskar att kramas" , alltså jag fattar inte, jag fattar inte, jag fattar inte!!???

Så om jag vill dejta den här tjejen är det bara knacka på hennes dörr och slå in näsbenet på henne för att sedan vända personligheten och kramas och be om förlåtelse.

Fyfan vilka jävla idioter det finns, både män och kvinnor. MEN MÅTTET ÄR FAN RÅGAT HÄR! Kan verkligen, verkligen VERKLIGEN inte känna sympati för dessa jävla idioter till kvinnor. Lotta var ju en jävla kokainist som älskade att festa... hur gammal var hon, 45????? och båda kvinnorna kände till allt om honom, han berättade allt + misshandlade och hotade dom i månader. ALLTSÅ FÖR I HELVETE
Senast redigerad av PG-k 2016-10-01 kl. 06:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in