2016-09-30, 17:48
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Jag pratar om Lotta, ett enskilt fall. Att män dödar sina respektive är alldeles för vanligt förekommande som du lyfter fram, men det är samtidigt enskilda fall.

Lotta anmälde, men drog tillbaka sin anmälan och fortsatte relationen. Alla varningssignaler fanns där - precis hela jävla tiden. Ändå gjorde hon som hon gjorde, vilket var hennes eget val. Eget val är eget ansvar = skyll sig själv!

Nej, det är samma typer och indelat i samma kategorier. Du får återkomma då du är påläst både juridiskt och när det gällande dödligt våld i nära relation.

Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Om det är konstaterat av "expertisen" så kan du lägga fram en källa på det
Har du inte kommit längre och inte hängt med i ämnet gällande kritiken mot den slappa åklagaren utan du sitter och gissar att det inte hjälpt med videoförhör, så är du redan väck.
Senast redigerad av Moosky 2016-09-30 kl. 17:50.
Citera
2016-09-30, 17:51
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fel, det är konstaterat redan av expertisen gällande videoförhör det räcker långt.
Hon höll sig borta från honom under längre tid och han pratade om att dom separerat. En typisk man som inte klarar en separation och sjukligt svartsjuk. Ta bort dom från våra gator.

Vadå lång tid, de träffades i februari och allt var en katastrof från början, du kan inte sitta och svamla om något långvarigt förtryck här, dessutom visste hon om vilken komplett idiot han var, ändå så träffade hon honom, nej förmyndare hade varit lämpligt för Lotta, då hade hon levt idag.
Citera
2016-09-30, 17:52
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Nej, det är samma typer och indelat i samma kategorier. Du får återkomma då du är påläst både juridiskt och när det gällande dödligt våld i nära relation.
Du kan hosta fram källan på att videoförhör i utredningsskedet används som vittnesmål i huvudförhandlingar innan jag drar någonstans. Att du fantiserar ihop metoder som du sett på TV och menar att det är så det går till gör dig inte till påläst, vare sig i juridik eller relationsfrågor.

Citat:
Har du inte kommit längre och inte hängt med i ämnet gällande kritiken mot den slappa åklagaren utan du sitter och gissar att det inte hjälpt med videoförhör, så är du redan väck.
En källa är alltså ett problem att få fram?
Citera
2016-09-30, 17:53
Medlem
Finns FUP någonstans?
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMalice
Att hon svarar som hon gör tror jag beror på självbevarelsedrift. Hon försöker hålla honom lugn för att hon är rädd. Och hon törs inte göra slut eller anmäla.
Hon verkar ha haft väldigt lite män i sin familj och släkt, visst Martin är ett stort psykfall men går man ihop en grupp på 5 personer och tar hand om saken, så hade det nog varit klart sen.

Eller att hon gått vidare med anmälan med vetskapen att hon är skyddad....

Kändes som hon saknade fadersgestalt och män i hennes släkt som hjälper till? Bodde ensam i stockholm och närmast familjemedlem långt upp i helvetet?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Borde läras ut i grundskolan att det aldrig går att ändra på en annan människa eller få denne att ta sig ur ett missbruk genom att älska, förlåta och stötta. Tvärtom.

Även om det ofta är sant så är det långt ifrån någon naturlag att det är på det sättet.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag får inte ihop det, det står att han påträffades med 154 dopingklassade tabletter men det står att han hade nandrolon i kroppen, nandrolon finns inte i tablettform... Är det sådana här små faktamissar man får ta helt enkelt, det blir aldrig helt 100 korrekt?

Han köpte väl konstigt medel enligt FU. Hemmasnickrat tyckte jag mig läsa. Han tog väl det mesta och låg sedan samhället till last på diverse psyk och beroendeenheter. Abstinensens kan han nog få brottas med under tiden i fängelse. Där kommer dom förmodligen nolla honom helt.
Citera
2016-09-30, 17:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vadå lång tid, de träffades i februari och allt var en katastrof från början, du kan inte sitta och svamla om något långvarigt förtryck här, dessutom visste hon om vilken komplett idiot han var, ändå så träffade hon honom, nej förmyndare hade varit lämpligt för Lotta, då hade hon levt idag.

Läs FU återkom. Du är en känd kvinnohatare som inte tillför mer än att spotta på varenda kvinna.
Kastrering av hans mor så hade många levt i dag.
Citera
2016-09-30, 17:55
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Det ska finnas skydd och det ska samhället stå för. Inte vänner och familj.
Rättssäkerheten bygger också på att skydda individer från våldsverkare. Det uppenbara är att dom riskbedömer honom och psyk anser honom för farlig samt en åklagare som bara släpper anmälan. Och det med ett gediget våldsregister och nyss utsläppt för andra våldsbrott.
Det är vad det handlar om ingenting annat. Samhället har felat då det gäller att skydda kvinnor som utsätts för våldspsykopater till män.
Du menar på fullt allvar att en individ kan låsas in pga av tidigare brott, eller vad är det du vill säga?

Jag tycker att det hela är synnerligen tragiskt. Problemet är ju inte att samhället inte tog tag i idioten då Lotta backade ur.
Det stora och allvarliga problemet är att den jävla idioten kunde återvända ut i frihet efter sina tidigare mycket allvarliga våldsbrott.
Efter att ha mosat mannen utanför Farsta T-banestation (tror jag att det var?) så skulle dåren ha blivit kvar bakom galler eller medicinerats till grönsaksstadiet och utsläppt enbart då han var så gammal och skröplig att han inte kunde utgöra en fara även för 90-åringar.

Vi får inte glömma bort att åklagaren måste följa lagen och att begränsa en persons frihet är inte gjort utan medverkan från den som skall vara föremål för faran.
Och det är här som jag anser att Lottas familj, släkt och i viss mån vänner har svikit Lotta. Hon hade inte den psykiska styrkan att fullfölja och det är något som man inte kan lasta åklagaren för, och det är här som Lottas närstående svek.

Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
tror Lotta lade fram allt till sin släkt så att dom inte skulle behöva omyndigförklara henne eller inhysa henne, tror hon helt enkelt inte ville ligga dom till last.

Jag är rädd för att de närstående såg på Lotta som ett "problembarn" och det var först efter att hon råkade rejält illa ut som alla helt plötsligt blev kärleksfulla familjemedlemmar?
Senast redigerad av Utflyttad 2016-09-30 kl. 18:04. Anledning: korrigering
Citera
2016-09-30, 17:58
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Kastrering av hans mor så hade många levt i dag.
Hur många då? Jag känner bara till två stycken han tagit av daga, vilket är alldeles för många, men inte för den sakens skull särskilt "många".

För att vara så tvärsäker på din sak så slarvar du med begreppen. Hur går det med att vaska fram en källa till tidigare påståenden?
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Du menar på fullt allvar att en individ kan låsas in pga av tidigare brott, eller vad är det du vill säga?

Vi får inte glömma bort att åklagaren måste följa lagen och att begränsa en persons frihet är inte gjort utan medverkan från den som skall vara föremål för faran.
Och det är här som jag anser att Lottas familj, släkt och i viss mån vänner har svikit Lotta. Hon hade inte den psykiska styrkan att fullfölja och det är något som man inte kan lasta åklagaren för, och det är här som Lottas närstående svek.

Jag är rädd för att de närstående såg på Lotta som ett "problembarn" och det var först efter att hon råkade rejält illa ut som alla helt plötsligt blev kärleksfulla familjemedlemmar?

Du får givetvis tycka vad du vill, men det är inte relevant för åtalet. Inte kommer vare sig försvar eller åklagare eller domstolen anse att Lotta skulle skylla sig själv eller att familjen bär ansvar.-
Han får livstid och kommer inte ut dom närmaste 16 åren om han sköter sig annars kan det bli en Axmyr.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hon verkar ha haft väldigt lite män i sin familj och släkt, visst Martin är ett stort psykfall men går man ihop en grupp på 5 personer och tar hand om saken, så hade det nog varit klart sen.

Eller att hon gått vidare med anmälan med vetskapen att hon är skyddad....

Kändes som hon saknade fadersgestalt och män i hennes släkt som hjälper till? Bodde ensam i stockholm och närmast familjemedlem långt upp i helvetet?
Exakt så! Hade Lottas närstående aktivt tagit tag i saken så hade det hela tagit en annan och för Lotta positiv vändning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in