2016-10-05, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det var en redig pudel det
Eller så bra då, då vet härmed alla i tråden att du pratar om människor i allmänhet och att du inte alls pratar om saker som kan kopplas till Lottas beteende
Du har livlig fantasi och noll läsförståelse. Att prata om psykologi i allmänhet har allt att göra med denna tråd din mupp. Men jag förstår att du tycker Lotta var allt annat än normal, det visar på hur onormal du själv är.
Citera
2016-10-05, 00:17
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du har livlig fantasi och noll läsförståelse. Att prata om psykologi i allmänhet har allt att göra med denna tråd din mupp. Men jag förstår att du tycker Lotta var allt annat än normal, det visar på hur onormal du själv är.

Hur ska du ha det nu? Har du pratat om människor i allmänhet eller har du pratat om Lottas beteende och bakomliggande orsaker till hennes beteende?
Vi vet båda två att du pratat om bakomliggande orsaker som förklaringsmodell till Lottas beteende men det är självklart fritt fabulerande av dig. Du gissar hej vilt och kanske kan någon del passa på Lotta, det vet vi inte.
Det vi vet är det vi kan läsa oss till, dvs hennes egna ord och de säger att hon VILLE vara med Martin hur stört det än kan framstå för normala människor som du.
Citera
2016-10-05, 00:20
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag har läst hela fuppen, och kan bara säga, hade man agerat direkt när hon gjorde anmälan, så hade detta aldrig hänt.
Av erfarenhet är det vad som gäller i såna här fall, att agera snabbt - för risken att målsägande ska dra tillbaka sin anmälan p g a rädsla är mycket stor - vilket vi också fick se.

Ja. Vad händer vid en anmälan, går ett brev ut till misstänkt gm? I så fall är det ju något som sätter skräck i den som anmäler, kan tänkas. Om det är en explosiv person är det riktigt otrevligt att veta, att när brevet trillar in, så…?
Citera
2016-10-05, 00:21
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
I de miljöer han spenderat stora delar av sitt liv är psykopat på något vrickat sätt respektingivande, någon att passa sig för, vara försiktig att stöta sig med. Så att han själv hävdar att han har en sådan diagnos kan vara för att framhäva sig själv på ett visst sätt.

Jag håller faktiskt med Gaupe. Han behöver inte vara psykopat, utan kan helt enkelt bara vara totalt jävla felkopplad i skallen.

Varför läser du inte bara fup?
Citera
2016-10-05, 00:25
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Hejsan.

Läser lite i den del av FUP där deras sms finns. Jag undrar dock om bilderna på L finns med, dvs efter han misshandlat henne den sista gången? Inte så säker på att jag vill se.. Såg bild från en bil som exploderade i Gbg och sen dess kan jag inte sluta tänka på det, så jag bör väl undvika att se L tänker jag.

Finns enbart enstaka bilder på blåmärken, på en levande kropp, som Lotta fotat själv. Sen bilder på lägenheten med blod men utan offret, så inga direkta obehagligheter, mest obehagligt är Martin då.. med blod på sig, från Lotta.
Citera
2016-10-05, 00:42
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och som flera poliser i förhören påtalade att han är väldigt noga med att framhålla att han är påtänd. Att han tagit 10-15 Xanor och kokain.
Mig veteligen syns inga spår av narkotiska prepartat i blodprovet, bara relativt låga doser av benzo och såklart ett flertal anabola pepararat han tryckt i sig.

Och personen som transporterade honom mellan polisstationen och vårdinrättningarna säger i förhöret en del intressanta saker (FUP s 627-629):

"att han upplevde att Martin gärna verkade vilja framhäva hur mentalt instabil han var"

"han nämner flera gånger att han varit där och sökt hjälp. Jag upplever att han säger detta för att han vet att vi kommer att dokumentera detta".

"Det kändes som om han visste vad han hade gjort. Han hade bra koll på vad som hade hänt"

"Han påtalar fler gånger att han vet vad han gjort. Han sa det flera gånger. Han sa aldrig att han inte visste vad han hade gjort eller att han inte kommer ihåg vad det är han har gjort. På Karolinska delgav vi honom misstanke om mordförsök och då blev han väldigt arg."

Precis, jag får också den känslan i hela fuppen.

Anledningen att han sökt så mycket psyk nyligen är ju för att han vill få komma på rättspsyk - han fixar inte att leva i samhället utan vill vara på inlåst - allt detta är en plan han har tror jag - därför han påtalat så mycket runt hur farlig han är, labil och drogad, och till o med lägger till mer.

Jag tror också att han fortsatte misshandeln efter att han larmat, för att han ville säkerställa sig om att utgången blev som han planerat. Killen har mer koll än många här tror.. hur många som är helt stenad av diverse droger reflekterar över att offret släppt sin avföring och VAD det INNEBÄR?

Allt är ett skådespel, och vi hans åskådare.
Citera
2016-10-05, 00:56
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Har inte läst fupen. Men har hört/läst att hon fick en riktig The Mountain vs. Oberyn Martell död där han kör in tummarna i ögonen på henne och sen sprängs skallen. Det kan väl inte stämma???

Hoppas han blir våldtagen och misshandlad dagligen i fängelset resten av livet.

Tror ingen kommer våga ge sig på honom tyvärr, han har lyckats skapats sig 'fängelserespekt' tyvärr.
Senast redigerad av SkitArgDuva 2016-10-05 kl. 00:59.
Citera
2016-10-05, 01:06
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllplytet
Håller med dig här. Angelica agerade precis som man bör med vuxenbebisar som Martin. En skrämmande aspekt i M och As relation är att de träffades på SÖS där hon arbetar som sjuksköterska. En anabolatyp med huvudtatueringar och magsår till följd av alkohol och amfetaminbomber. Antar att det är moderskänslorna som har selat in där.

De träffades på nätet, på Tinder. Hon arbetade som undersköterska på SÖS.
Citera
2016-10-05, 01:14
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllplytet
Har tidigare pratats om att han har en fäbless för att hoppa jämfota på människors huvud. Av bilderna på jeansen att döma så ser det ut som han har gjort just detta. Det förklarar även de skador på kraniet som uppstod. Inte ens Mike Tyson kunde trycka ner ögonhålorna i munnen på sina motståndare utanför ringen. Förstår inte varför han inte erkänner detta dock. Han vidhåller att han bara har slagit, men hur förklaras de blodiga jeansen då?

Uppenbart att han har hoppat tycker jag.. hjärnstrukturer var förskjutna upp till 0,6cm och hela ansiktet ommöblerat, som utlovat dessutom.
Citera
2016-10-05, 01:36
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Precis, jag får också den känslan i hela fuppen.

Anledningen att han sökt så mycket psyk nyligen är ju för att han vill få komma på rättspsyk - han fixar inte att leva i samhället utan vill vara på inlåst - allt detta är en plan han har tror jag - därför han påtalat så mycket runt hur farlig han är, labil och drogad, och till o med lägger till mer.

Jag tror också att han fortsatte misshandeln efter att han larmat, för att han ville säkerställa sig om att utgången blev som han planerat. Killen har mer koll än många här tror.. hur många som är helt stenad av diverse droger reflekterar över att offret släppt sin avföring och VAD det INNEBÄR?

Allt är ett skådespel, och vi hans åskådare.

Visst har han sökt mkt psyk - men han hade trots allt rikligt med preparat i kroppen. Substanser som skulle få de flesta av oss att bli mer eller mindre tokiga och "väck" - dessutom hade han enorma doser. Ex Stesolid ges i 2,5, 5 eller 10 mg doser. Han stoppade i sig 70mg! Inte många som står upp då!

Jag tror inte att det här på något sätt var planerat. Han ÄR så tokig med anabola o annat i kroppen.

I rättsprotokollet finns det TVÅ minimala blodstänk med koagulerat blod nära TVn och på TV-bänken. Ovanpå dessa finns nyare färskare blod. Det är detta som gör att man tror att han tagit en paus.
Men det kan kanske mycket väl vara så att det koagulerade blodet - som kommer från Lotta - avsatts vid något tidigare tillfälle. Eller att hon legat o hostat i väntan på ambulansen (vilket hon gjorde) och då avsatt nytt färskt blod på tidigare koagulerade droppar.

Det är svårt att föreställa sig varför denne bindgalne muskelknutte skulle ta en paus i sitt raseri.
Han verkar helt enkelt inte ha så mycket självkontroll o självdisciplin. Han blir istället bara galen.

Nej, jag tror att Martin har ett svårt stört psyke oklart varför, gener, uppväxt, missbruk mm.
Han klarar helt enkelt inte att vistas ute i samhället. Han till och med anger det själv. Men att han överlagt skulle slå och sparka ihjäl någon han får besvarad kärlek från, för att bli en av det mest avskydda personerna i Sverige - bara för att få återgå till fängelset - det verkar inte så sannolikt.
Knäpp ja, men inte så dumförslagen!
Senast redigerad av Solglittret 2016-10-05 kl. 01:48.
Citera
2016-10-05, 02:10
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Visst har han sökt mkt psyk - men han hade trots allt rikligt med preparat i kroppen. Substanser som skulle få de flesta av oss att bli mer eller mindre tokiga och "väck" - dessutom hade han enorma doser. Ex Stesolid ges i 2,5, 5 eller 10 mg doser. Han stoppade i sig 70mg! Inte många som står upp då!

Jag tror inte att det här på något sätt var planerat. Han ÄR så tokig med anabola o annat i kroppen.

I rättsprotokollet finns det TVÅ minimala blodstänk med koagulerat blod nära TVn och på TV-bänken. Ovanpå dessa finns nyare färskare blod. Det är detta som gör att man tror att han tagit en paus.
Men det kan kanske mycket väl vara så att det koagulerade blodet - som kommer från Lotta - avsatts vid något tidigare tillfälle. Eller att hon legat o hostat i väntan på ambulansen (vilket hon gjorde) och då avsatt nytt färskt blod på tidigare koagulerade droppar.

Det är svårt att föreställa sig varför denne bindgalne muskelknutte skulle ta en paus i sitt raseri.
Han verkar helt enkelt inte ha så mycket självkontroll o självdisciplin. Han blir istället bara galen.

Nej, jag tror att Martin har ett svårt stört psyke oklart varför, gener, uppväxt, missbruk mm.
Han klarar helt enkelt inte att vistas ute i samhället. Han till och med anger det själv. Men att han överlagt skulle slå och sparka ihjäl någon han får besvarad kärlek från, för att bli en av det mest avskydda personerna i Sverige - bara för att få återgå till fängelset - det verkar inte så sannolikt.
Knäpp ja, men inte så dumförslagen!

Inget utesluter det andra.

Såklart man inte kan anses frisk när man tar all den där skiten än mindre kontrollera sitt humör.
Avbrottet menar jag mer som att han slog tills han vart lugnare - larmade - slog/hoppade/sparkade eller vad det nu var han gjorde, lite ytterligare utan direkt raseri utan mer taktik. Han visste redan där på plats när polisen kom att hon var förlorad, och det hade han säkerställt.

Nu vet han också vad han ska säga och inte för att få det hårdaste straffet, allt verkar så inövat och genomtänkt när man läser förhören.

Edit: En läkare lät bli att ge honom mer bensodiazepiner på recept eftersom han verkade tämligen dåligt påverkad trots de 70 mg Stesolid han fått. Hans tolerans är nog väldigt hög skulle jag tro.
Senast redigerad av SkitArgDuva 2016-10-05 kl. 02:28.
Citera
2016-10-05, 05:03
Medlem
Citat:
Jag har läst hela fuppen, och kan bara säga, hade man agerat direkt när hon gjorde anmälan, så hade detta aldrig hänt.
Av erfarenhet är det vad som gäller i såna här fall, att agera snabbt - för risken att målsägande ska dra tillbaka sin anmälan p g a rädsla är mycket stor - vilket vi också fick se.

Men det gjorde man ju. Man agerade ju direkt när hon gjorde en anmälan. Man gjorde ju ett omedelbart agerande och erbjöd all hjälp och ett skyddat boende till henne. Så jag förstår inte vad du menar med att man inte agerade? Det var ju det man gjorde. Men hon vägrade ju. Hon vägrade ju att samarbeta med polisen om att bryta kontakten med honom och flytta till ett skyddat boende. Det finns ingenting mer man kan göra då. Man kan inte tvinga en människa att samarbeta med polisen. Och polisen har inga befogenheter att omhänderta anmälaren. Vilket jag tycker man borde börja diskutera. Att kvinnor skall kunna omhändertas i en sådan situation. För att skydda dom eftersom dom inte förstår sitt eget bästa och går tillbaka till galningen.

Om du tänker på att dom inte agerade direkt vad gäller honom så kan man naturligtvis inte bara åka raka vägen hem till nån och och bura in en person bara för det görs en anmälan. Utan sånt måste ju ha en process. Alla människor har ju rättigheter. Även dom som blir anmälda. Det kan ju vara oskyldiga som anmäls t ex.

Fast jag tror inte att kvinnorna drar tillbaka anmälan för att dom är rädda. Dom verkar inte speciellt rädda när dom skriver efteråt "Älskar dig galet mycket", maler på i ett dygn och hans nya kvinna och frågar "När ska vi träffas gubben?". Då är man inte speciellt rädd av sig! Är man rädd för en person så gör man tvärtom, man träffar inte den personen igen, man bryter kontakten till 100 %, man byter telefonnummer om det krävs, man samarbetar med polisen och tar emot hjälp om skyddat boende osv. Utan att dom drar tillbaka anmälan beror förmodligen på att dom tycker synd om fanskapen och vill "hjälpa den stackars nallebjörnen som han ju är ibland att förändra sig och bli en gulligare person".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in