2016-10-01, 00:49
Medlem
Letar ihjäl mig. Finns FUP utlagt?
Citera
2016-10-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fubbikan
Letar ihjäl mig. Finns FUP utlagt?

Post 278
Citera
2016-10-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Tillägg: Om jag som vuxen man började umgås med folk som MJ skulle jag blivit idiotförklarad direkt, med all rätt.

Mmmm... du har nämnt nyckelordet: MAN. vuxen MAN.

Omgivningen kräver av en MAN att han tar ansvar för konsekvenserna av sina handlingar.

Kvinns har pussy-pass så de kommer undan. Det är skillnad.

Ta till exempel Steve Irwin. Han lekte med farliga rovfiskar (stingrocka) tills han blev dödad. Alla var överens om att det var hans eget fel. Det var dumt gjort. Han borde ha tänkt sig för. Tänkt efter före. Men det är klart: han var MAN. Det är skillnad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Irwin#Death
Senast redigerad av leck.mich.am.arsch 2016-10-01 kl. 01:00.
Citera
2016-10-01, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leck.mich.am.arsch

Omgivningen kräver av en MAN att han tar ansvar för konsekvenserna av sina handlingar.

Ta till exempel Steve Irwin. Han lekte med krokodiler tills han blev dödad och halv uppäten. Alla var överens om att det var hans eget fel. Det var dumt gjort. Men det är klart: han var MAN. Det är skillnad.

Om man läst smsen så kan man tycka si eller så.
Lotta gjorde vad hon gjorde och hon förtjänade inte det.
MEN lik förbannat så ser vi vad hon skrev till Psykot.
Hon dolde inte i sms hur mycket hon gillade honom.
Varför kan vi nog alla undra? Börjar bli tjatigt.
Citera
2016-10-01, 01:04
Medlem
introvertos avatar
Citat:

Ta till exempel Steve Irwin. Han lekte med krokodiler tills han blev dödad och halv uppäten. Alla var överens om att det var hans eget fel. Det var dumt gjort. Men det är klart: han var MAN. Det är skillnad.

Om vi skall leta sådana exempel ur dokumentärer så är "Grizzly Man" nog det bästa exemplet du kan få fram. När Timothy har blivit uppkäkad av björnen så är de flesta överens om att han fick skylla sig själv som prompt skulle leva sida vid sida med dem. Och jag minns en gubbe i filmen som säger något i stil med att "det enda tragiska är att han tog med sig en ung kvinna i döden". Timothy hade nämligen med sig sin flickvän i tältet, som också blev uppkäkad av björnen. Men hon hade, enligt denne farbrorn i filmen, inte något eget ansvar utan det låg helt och fullt på Timothy. I det fallet så har jag däremot större förståelse för kvinnan och vill inte säga att gubben som säger det har fel. Timothy hade varit ute och tältat hos björnarna flera somrar i rad och ansågs av många vara en expert, så om han säger till sin kvinna att allt är lugnt så är det fullt begripligt att hon litar på honom.

I Lottas fall är det lite annorlunda omständigheter. Hon motsvarar mer Timothy och sina anhöriga som hon tydligen försökte skydda får väl motsvara kvinnan i fråga.
Citera
2016-10-01, 01:07
Medlem
SMS konversationerna är helt osannolika. Värre än tonårstjejer. Att vuxna personer håller på sådär är bortom all reson. Det tyder på att mer än en person i konversationen är lite flippad.
Lotta håller ju på och hetsar Martin i konversationerna, nästan som att hon vill att han ska explodera. Känns inte som att hon är det minsta rädd för honom. Tvärtom så vill hon ju umgås med honom.

Sen att hon tackade nej till skyddat boende pga Ecco verkar ju helt sjukt, hon kunde ha dumpat hunden hos Per (som alltid verkat ha ställt upp). Suicide by Martin.... Särskilt som hon uppenbarligen släpper in fanskapet i lägenheten. Nog för att hon hade psykiska problem men hon känns rätt pantad.

Episoden på St Göran när hon håller på och tjafsar med läkaren att hon ska anmäla hit och dit och ringa Aftonhoran, hur jävla sorgligt beteende är inte det?

Misstolka mig inte nu, Martin förtjänar att flås levande, men Lotta har sig själv att skylla också. Hon är ingen oskyldig liten ängel som står utan skuld.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Trasiga människor, båda två tyvärr:-(

Antagligen är det så, två med varsin problembaserat och lättast att förändra är väl den som är motiverad till att förändra, kvinnan med skeva självkänslan som borde vara motiverad eller kunna motiveras. I vart fall antagligen mer mottaglig för detta än rötägget. Men sådant görs väl bäst med KBT (förutsatt att man är hyfsat frisk från diverse diagnoser och har tillräcklig intellektuell förmåga att kunna behandlas med KBT förstås) och det är väl inte något som rättsväsendet i sig tillhandahåller (annat när det sker genom kriminalvårdens försorg så det är väl ändå oftast rötägg som får detta då).
Citera
Bannlyst
Citat:
Fullt möjligt, tyvärr.

Hmm.. jo det skulle dom, mest troligt ännu mer högljutt.

Lotta var sen tio-15 år tillbaka en väldigt väldigt trasig kvinna.

Har faktiskt haft ett ex, som både till åldern/dock brunett, inga sillisar/beteendet vart en karbonkopia av henne.

Detta med Martin var egentligen ingen slump. Hon sökte aktivt såna här män. Sen var det ju djävulskt otur att det blev just han... Sen var ju Lotta arketypen av kvinna som inte är så smart.

Tror det finns tusentals lotta bland tjejer födda mellan -74 och -94. Är inte sista fuppen vi kommer läsa. Långt ifrån.

Just Sayin.
Senast redigerad av peheis666 2016-10-01 kl. 01:20.
Citera
2016-10-01, 01:13
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:

Ta till exempel Steve Irwin. Han lekte med farliga rovfiskar (stingrocka) tills han blev dödad. Alla var överens om att det var hans eget fel. Det var dumt gjort. Han borde ha tänkt sig för. Tänkt efter före. Men det är klart: han var MAN. Det är skillnad.

Jag fattar vad du menar, men Steve Irwin slog ju medvetet alla rekord i dumdristighet och tjänade dessutom pengar på det.
Citera
2016-10-01, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Ingen börjar umgås med personer som Martin Jonsson om man aldrig varit i samma kretsar.
Men Martin Jonsson har ingen rätt hoppa ihjäl någon för det.
Undra vad Lotta tänkte med när hon lät denna Beast in i hennes hem 04 juni.........

Hon kanske tyckte det skulle verka coolt med en något yngre tatuerad toyboy? Hon kanske tänkte att han skulle vara mer lätthanterlig om han var något yngre (ifall hon nu hade lite dåliga erfarenheter av tidigare förhållanden)? Men det är bara spekulation, jag har också svårt att förstå det (fast kände de varandra innan de inledde ett förhållande kanske han visar annan sida, han kanske initialt var omtänksam på kommissarie, särskilt om han är något yngre än henne och kanske något förundrad över att han får uppmärksamhet- hon såg ju bra ut så han kanske var hygglig om han kändes smickrad?), själv föredrar jag mer viner som lagrat något år utan fancy etiketter före root beer i diverse färger beefade med obskyra tillsatser i vad jag finner tilltalande dock.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2016-10-01 kl. 01:31.
Citera
2016-10-01, 01:21
Medlem
Citat:
Jag fattar vad du menar, men Steve Irwin slog ju medvetet alla rekord i dumdristighet och tjänade dessutom pengar på det.

Eller Siegfried & Roy, vem av dem som fick huvudet betat av tigern Mantecore.
Citera
2016-10-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Hmm.. jo det skulle dom, mest troligt ännu mer högljutt.

Lotta var sen tio-15 år tillbaka en väldigt väldigt trasig kvinna.

Har faktiskt haft ett ex, som både till åldern/dock brunett, inga sillisar/beteendet vart en karbonkopia av henne.

Detta med Martin var egentligen ingen slump. Hon sökte aktivt såna här män. Sen var det ju djävulskt otur att det blev just han... Sen var ju Lotta arketypen av kvinna som inte är så smart.

Tror det finns tusentals lotta bland tjejer födda mellan -74 och -94. Är inte sista fuppen vi kommer läsa. Långt ifrån.

Just Sayin.

Jag tror de funnits innan 74 och kommer att finnas efter 94.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in