Citat:
Ursprungligen postat av
chimon
När jag gick i skolan var det små killar med självhävdelsebehov som hade butterflykniv.
Den jag kände var jugge som inte passade in i samhället som hade en auktoritär pappa som varit med i 2 världskriget en svensk mamma. Den här killen glamouriserade våld och att hota skrämma folk gillade han. Jag kan tänka mig att typen är en kaxig liten kille som skryter mycket. Hämndlysten långsint.
Snusar dricker säkert sniffar kanske knarkar lite har säkert gjort lite inbrott i källareförråd mm. Om man gör ett sådant brott och det inte kommer fram verkar vi tala om en empatistörd individ. Han har kanske bara växt upp hos pappan eller mamman. Han bor säkert i hyreshus eller i sämre bemedlat hus. Körde säkert med trimmad moped kan tänkas ha gillat att plåga djur i sin ungdom. Jag skulle tro att han ändå bor hos sin mamma som värnat om honom och gett han en lite töntig mössa. Han bör ha varit i ett bråk under dagen kanske med sin mor eller liknande. Han måste ju ha varit utagerande slagit sparkat mot sina föräldrar lärare eller vänner tidigare man blir ju inte sån på en gång så man dödar 2 personer.
Finns det någon annan som läser här som hört sin klasskamrat/kompis vid denna tiden sagt att han drömt att döda någon eller liknande så kan det vara en ledtråd. Var är killen idag?
Stor sannolikhet att han tagit livet av sig. Varför gjorde han det? Han kan ha hört av sin pappa att de jävla invandrarna får barn o barn hela tiden och han har velat hjälpa sin pappa o ta död på dem. Jag talar då om en låg låg iq. Han kan va störd och vill döda för att läsa om det i tidningen o njuta av det.
Killen arbetar om han gör det på någon industri/svets/fordons jobb-Han kan också ha dragit till thailand och försöker leva där. Jag tror killen var 15-16 år när det hände och har en störning. Jag tror inte på helsvensk utan en föräldern yugge eller polack eller varför inte blåa ögon finne. Det finns ju en del som blir så arga så det svartnar detta verkar vara en sådan typ.
Du har nog fel om det mesta där. Kniven var troligtvis brottsoffrets.
Åttaåringen beskrevs i media som busig. Att han inte kom till skolan i tid den dagen var det ingen som reagerade på för att han alltid brukade vara sen.
Självklart skriver inte media negativa saker om en knivmördad åttaåring. Men busig och alltid sen? Vad säger det? Lägger man till familjen Ammouris skumraskaffärer så är det ganska lätt att tro att kniven kan ha varit pojkens. Kanske fick han den av en storebror? Att han dödades med den kan ha berott på att han drog fram den när han kände sig hotad av gärningsmannen. Avsikten från början var kanske inte alls att döda.
Förmodligen gick det hela överstyr. Gärningsmannen hotade eller angrep pojken som sprang iväg, rädd och drog sin kniv. Gärningsmannen övermannar pojken lätt. Fly förbannad slinter det och han hugger ihjäl pojken. Brottsoffer två blir vittne till händelsen och faller därför själv offer.
Gärningsmannen flyr i panik. Ingenting blev som tänkt och han måste göra vad han kan för att komma undan. Han släppte kniven innan han hade återfått fattningen. Mössan lägger han på första bästa ställe där ingen ser. Han tar sig hem via en omväg, eftersom han inte vill komma hem direkt från brottsplatsen. Han har skyndat sig hem, men bara sprungit första biten.
Han lägger själv skulden på brottsoffren. I hans tankar fick de skylla sig själva. Därför brottas han inte särskilt mycket med sitt samvete.
Såret i handen är troligtvis lindrigt. Därför märker hans omgivning det inte, och det blir heller inget uppenbart ärr på handflatan.