2011-12-22, 15:52
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
Vill ej blanda in Polisen... Kan säga att han passar in på signalementet kraftigt
Han ville ej berätta vaför han va blodig det va stora prickar med blod på hans jacka
sen dog han dagen efter=

Säkert hade han det, var det inte så att han hade Palmevapnet innanför rocken också, samt Jimmy Hoffas försvunna portfölj i ena handen?
Citera
2011-12-22, 19:23
Medlem
Jag är kallad "upplysningsvis". Kul brev att få 3 dagar innan julafton. Ni som vägrat DNA-test, vad blir konsekvensen av det?
Citera
2011-12-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Säkert hade han det, var det inte så att han hade Palmevapnet innanför rocken också, samt Jimmy Hoffas försvunna portfölj i ena handen?

Det är på grund av såna som han som jag inte pallar med... vad ska jag göra
Citera
2011-12-22, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
Det är på grund av såna som han som jag inte pallar med... vad ska jag göra

tror inte en min på dej ärligt...
Citera
2011-12-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remuzzz
Jag är kallad "upplysningsvis". Kul brev att få 3 dagar innan julafton. Ni som vägrat DNA-test, vad blir konsekvensen av det?

händer inget inget tvång o lämna
Citera
2011-12-22, 22:26
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
Kan du vara lite tydligare, tack.
Citera
2011-12-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kan du vara lite tydligare, tack.
en polare va oxå uppe men han vägra lämna och sen fråga han om han var mistänkt , och nej så då vägrade han bara ..

är du inte mistänkt så har du vel ingen skyldighet o lämna??
Citera
2011-12-22, 23:06
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman

Hur förklarar du denna då http://www.expressen.se/1.180560 ? (ARTIKELN ÄR FRÅN 2005)

Han fick sitt anhållen en natt och blev tvångstopsad innan ha släpptes eftersom det visade sig att han inte vara dubbelmördaren.

Så att säga att det inte händer något är fel. Det som kommer hända den som nekar topsning är att polisen kommer att granska denne mycket mer noggrant, förmodligen även prata med människor i dennes omgivning osv. Om det då dyker upp minsta misstanke så kommer denne arresteras.
Senast redigerad av LeonVance 2011-12-22 kl. 23:10.
Citera
2011-12-23, 00:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Varför öht ens fundera på att vägra topsning för DNA-test, om man inte har något att dölja?
Citera
2011-12-23, 00:16
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Varför öht ens fundera på att vägra topsning för DNA-test, om man inte har något att dölja?

Kanske kunde det vara så, att en del personer har en del annat att dölja som alls ej har med dubbelmordet att göra? De kanske fruktar att ev. topsning kunde vändas emot dem i deras övriga meritlista?
Citera
2011-12-23, 00:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Kanske kunde det vara så, att en del personer har en del annat att dölja som alls ej har med dubbelmordet att göra? De kanske fruktar att ev. topsning kunde vändas emot dem i deras övriga meritlista?

Men är inte en topsning i detta fall något som enbart kollas mot funnen DNA i just detta fall?
Citera
2011-12-23, 00:53
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Men är inte en topsning i detta fall något som enbart kollas mot funnen DNA i just detta fall?

Jovisst sägs det så men hur uppfattar varje enskild småtjyv de sammanhangen egentligen? De borde få någon sorts immunitet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in