2016-09-27, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Vem fan bryr sig om U21?
Uppenbarligen ganska många.
https://www.youtube.com/watch?v=EBQN8Hanl_k
https://www.youtube.com/watch?v=Gmz6OkeAZDw
Senast redigerad av HaconBacon 2016-09-27 kl. 17:49.
Citera
2016-09-27, 17:48
Medlem
Att saker och ting gynnar svensk fotboll är något av en modeterm de senaste åren, kan då Janne Andersson förklara för mig hur det "gynnar svensk fotboll" att Augustinsson, Krafth och Fransson sitter på bänken mot Luxemburg istället för att se till att Sverige når U21-EM? Ungdomsmästerskap är ju hyfsat viktiga och skapar en stor hype vilket vi såg 2009 och 2015. Uttagningen av Augustinsson ter ju sig extra absurd då både Wendt och Olsson är uttagna. Vi har formstarka spelare som Mattias Johansson och Jakob Johansson som skulle kunna bli uttagna istället för Krafth och Fransson. Hade inte påverkat a-landslaget ett skit, men hade lyft U21-landslaget enormt.

Och vad gör Filip Helander i truppen istället för Alexander Milošević som faktiskt spelar regelbundet? Vill han kvotera in en vänsterfotad mittback? Jag har förtroende för Janne, men hans uttagningar känns rätt tveksamma och jag vill gärna se ett tydligt samarbete mellan a-landslaget och U21.
Citera
2016-09-27, 17:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Folk har krävt föryngring i flera år och när det väl sker så får Janne skit för att spelarna borde spela i U21 istället.

U21-EM är fotbollens svar på hockey-VM. Prestigelös tävling som många nobbar och där stjärnor underpresterar.

En stor anledning till att många gillat U21 är att A-landslaget varit så usla och ocharmiga.

Spelar hellre in unga killar i A-landslaget än ger dem nyckelspelarstatus i U21.Hur häftigt är det inte istället att U21 består av sex 96;or, en 97:a och en 99:a.
Citera
2016-09-27, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Spelar hellre in unga killar i A-landslaget än ger dem nyckelspelarstatus i U21.Hur häftigt är det inte istället att U21 består av sex 96;or, en 97:a och en 99:a.
Vet inte om jag kallar det "spela in" när man tar ut Augustinsson som tredjeval på vänsterbacken, men men. Ingen blev knappast lidande när Isaksson och Källström "lånades ut" till U21 hösten 2003.
Citera
2016-09-27, 18:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Vet inte om jag kallar det "spela in" när man tar ut Augustinsson som tredjeval på vänsterbacken, men men. Ingen blev knappast lidande när Isaksson och Källström "lånades ut" till U21 hösten 2003.

Jo, de spelarna som skulle spelat istället. Skulle man ta ut Emil Krafth till U21 så skulle han ta Linus Wahlqvists plats i U21. Jag tror det är mer utvecklande på sikt än att toppa U21 med A-landslagsspelare.

Det skulle sluta med att 23-åriga 94;or kommer in i landslaget tidigast nästa höst. Tar sig Sverige EM så kommer argumenten att man ska spela dem ihop under våren och senare vara med EM istället för de viktiga VM-kvalmatcherna i juni nästa år. Tar man inte ut de unga killarna i truppen kommer det att ta längre tid för dem att etablera sig i A-landslaget. Det är väl en rimlig slutsats.
Citera
2016-09-27, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jo, de spelarna som skulle spelat istället. Skulle man ta ut Emil Krafth till U21 så skulle han ta Linus Wahlqvists plats i U21. Jag tror det är mer utvecklande på sikt än att toppa U21 med A-landslagsspelare.

Det skulle sluta med att 23-åriga 94;or kommer in i landslaget tidigast nästa höst. Tar sig Sverige EM så kommer argumenten att man ska spela dem ihop under våren och senare vara med EM istället för de viktiga VM-kvalmatcherna i juni nästa år. Tar man inte ut de unga killarna i truppen kommer det att ta längre tid för dem att etablera sig i A-landslaget. Det är väl en rimlig slutsats.
Why not both? Alexander Milošević spelade EM-kval för Sverige för att sedan ansluta till U21-landslaget sommaren 2015. Det går att dubblera. Alla tycker olika, men jag är av den åsikten att det gynnar svensk landslagsfotboll att nå stora framgångar, såsom att ta sig till U21-mästerskap. Sedan vet jag inte om a-landslagspelare födda 1994 ska vara med under våren och ett eventuellt EM, men den här samlingen tycker jag att Janne kunnat avvara någon spelare.
Citera
2016-09-27, 18:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Why not both? Alexander Milošević spelade EM-kval för Sverige för att sedan ansluta till U21-landslaget sommaren 2015. Det går att dubblera. Alla tycker olika, men jag är av den åsikten att det gynnar svensk landslagsfotboll att nå stora framgångar, såsom att ta sig till U21-mästerskap. Sedan vet jag inte om a-landslagspelare födda 1994 ska vara med under våren och ett eventuellt EM, men den här samlingen tycker jag att Janne kunnat avvara någon spelare.

För mig är framgångar för ungdomslagen oväsentligt. De ska utbilda och utveckla fotbollsspelare som sedan presterar som seniorer. Framgången i sig är inte poängen. Då tror jag det utvecklar mer att spela unga spelare i U21 och ta upp spelare så tidigt som möjligt till A-truppen.
Citera
2016-09-27, 21:08
Medlem
BarryHeros avatar
Olsen
Lustig - Granqvist - Nilsson Lindelöf - M. Olsson
Rohdėn - Ekdal - Fransson - Forsberg
Toivonen - Berg

Vad tror ni om detta?
Citera
2016-09-27, 22:10
Medlem
junazs avatar
Att bara höra Jannes snack kring matcherna i intervjuer är rent gudomligt när den enda måttstocken man har är Erik Hamrén...

Sådan milsvid skillnad.
Citera
2016-09-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Att bara höra Jannes snack kring matcherna i intervjuer är rent gudomligt när den enda måttstocken man har är Erik Hamrén...

Sådan milsvid skillnad.

Yes! otrolig skillnad. Känns inte som samma sport de pratar om. Hur kunde Erik få så många år?

Måste ju ha varit för att han fort blev en nickedocka åt den stelbenta orörliga losern längst fram
Citera
2016-09-27, 22:37
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77

Måste ju ha varit för att han fort blev en nickedocka åt den stelbenta orörliga losern längst fram

Detta är mer eller mindre bekräftat.
Citera
2016-09-28, 00:51
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Olsen
Lustig - Granqvist - Nilsson Lindelöf - M. Olsson
Rohdėn - Ekdal - Fransson - Forsberg
Toivonen - Berg

Vad tror ni om detta?

Gillar elvan, däremot ser jag hellre Durmaz än Rohdén som inte imponerade mot Holland.
Ska Toivonen få chansen borde definitivt Durmaz också få starta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in